GRIP 2 (man met pistool eist zendtijd NOS journaal) Journaalplein - Hilversum 29-01-2015

Auteur Topic: GRIP 2 (man met pistool eist zendtijd NOS journaal) Journaalplein - Hilversum 29-01-2015  (gelezen 68060 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Nee, dat is pas betrouwbaar.

De aanzwengeltijd van crisis.nl is ook een drama.

Je kunt beter kijken of je niet via de p2000monitor een tooltje in kan stellen dat een bericht stuurt bij een Grip 2 opschaling.
Weet je tenminste dat er iets loos is en kun je daarna op zoek naar info via (social) media.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Diamondback link=msg=1328037 date=1422893086
Nee, dat is pas betrouwbaar.

De aanzwengeltijd van crisis.nl is ook een drama.

Je kunt beter kijken of je niet via de p2000monitor een tooltje in kan stellen dat een bericht stuurt bij een Grip 2 opschaling.
Weet je tenminste dat er iets loos is en kun je daarna op zoek naar info via (social) media.

Pak dan ook de GRIP-1 en Grote Hulpverlening / Zeer grote branden mee, nadeel is dat dan bijv. ontruiming van verzorgingstehuis nadat wat gas lekt of een stroomstoring ook worden meegenomen (is vaak GRIP-1 of 2 voor afgeroepen). Ander nadeel, het ramptoerisme ;)

Citaat van: silque link=msg=1328010 date=1422888592
interessante beelden. Wat me opvalt bij de ontruiming is dat er weinig paniek is, maar ook dat vrijwel iedereen zijn/haar telefoon pakt terwijl ze naar buiten lopen.

Tuurlijk, heb ik juist geleerd uit eerdere ervaringen om autosleutels en belangrijkste dingen mee te nemen. Kan zo zijn dat je uren, 24-uur of zelfs nooit meer terug kan naar de plek die je achterlaat.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Diamondback link=msg=1328037 date=1422893086
Je kunt beter kijken of je niet via de p2000monitor een tooltje in kan stellen dat een bericht stuurt bij een Grip 2 opschaling.

Ik bied dat al enige tijd als email service  ::)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
We gaan hier toch niet lopen pluggen of wat...?  0098


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Hunter link=msg=1328072 date=1422903091
Ik bied dat al enige tijd als email service  ::)

Welke site?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Fletwed link=msg=1328086 date=1422908126
Welke site?

Geen site, email. Meer info via PB.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het gebruik van een ontruimingssignaal het gewenste effect brengt tijdens een gijzeling.
Meestal gaat men ervan uit dat het een oefening is, sommigen maken tot het laatste moment af waar ze mee bezig waren. Ze ruiken immers geen brand en zien geen vuur. Daarbij breng je volgens mij de gijzelaars ook in een panieksituatie, ze kunnen daardoor andere plannen krijgen.

Het lijkt mij beter om in overheidsgebouwen en gebouwen waar veel risicovolle werknemers werken beter een soort whatsapp groepsapp te maken waardoor je een stil alarm kunt genereren. Tekst kan zijn b.v. "verlaat gebouw meteen via nooddeuren".
(eventueel aangevuld met de reden)

Hiermee voorkom je dat iedereen via de normale weg (meestal ook de weg van de gijzelaars) elkaar in de armen loopt.
Tijdens een ontruimingssignaal gaat meestal iedereen niet via de nooddeuren het gebouw uit.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
En dat is dus een zaak voor een klein clubje illuminati die binnen elk middel grote tot zeer grote organisatie, bedrijf of instelling aanwezig moet zijn.

We noemen het de BedrijfsHulpVerlening.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Citaat van: Diamondback link=msg=1328110 date=1422911675
En dat is dus een zaak voor een klein clubje illuminati die binnen elk middel grote tot zeer grote organisatie, bedrijf of instelling aanwezig moet zijn.

We noemen het de BedrijfsHulpVerlening.

Ik denk het ook, DB. Maar ik denk ook dat hier nog (te) weinig gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden die b.v. whatsapp (internet) biedt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: skippy02 link=msg=1328109 date=1422911469
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het gebruik van een ontruimingssignaal het gewenste effect brengt tijdens een gijzeling.

Er is geschreven :

Citaat van: Rolanddeg link=msg=1327863 date=1422820239
Is zo te horen onderdeel van het inbraakalarm. Wordt vaak op nooddeuren gemonteerd, zodat deze deur niet gebruikt kan worden als 'snelle uitgang na een dag hard werken'. Dit ook ivm. het aan- en afmelden van aanwezigen in het pand etc..

Citaat van: skippy02 link=msg=1328109 date=1422911469
Het lijkt mij beter om in overheidsgebouwen en gebouwen waar veel risicovolle werknemers werken beter een soort whatsapp groepsapp te maken waardoor je een stil alarm kunt genereren. Tekst kan zijn b.v. "verlaat gebouw meteen via nooddeuren".

Tsja er zijn echt heel veel redenen te bedenken waarom dit geen optie is. Sommige mensen (mijn naam is haas) zitten in zoveel WhatsApp groepen dat ze echt niet bij elk berichtje alles uit hun handen laten vallen om maar zo snel mogelijk het bericht te kunnen lezen. Daarnaast, misschien hebben mensen hun telefoon op stil staan, of zijn ze aan het bellen waardoor ze of niet in de gelegenheid zijn om het te lezen, of het niet eens ontvangen omdat ze tijdens bellen via 2G geen data hebben (wat mij regelmatig gebeurt). Dus, iedereen zou wel WhatsApp kunnen hebben, maar dit is echt allerminst betrouwbaar bij calamiteiten.