GRIP 2 (man met pistool eist zendtijd NOS journaal) Journaalplein - Hilversum 29-01-2015

Auteur Topic: GRIP 2 (man met pistool eist zendtijd NOS journaal) Journaalplein - Hilversum 29-01-2015  (gelezen 68071 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Wie weet haalt hij nog een onverwachte beweging uit als ze hem willen gaan boeien. En je weet niet wat hij onder zijn kleding nog verbergt. Het hoort volgens mij gewoon bij de procedure.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1328211 date=1422959800
Toch moest een agent (toen de situatie al onder controle was) nog hard roepen: Bij elke verdachte beweging wordt er geschoten. Mijn vraag is: Is dit niet wat overdreven als de situatie al onder controle is?
Nee, gezien de dreigingen in de brief kan ik me dat goed voorstellen. Bovendien was de situatie toen nog niet helemaal onder controle aangezien de verdachte nog niet geboeid is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
En dat niet alleen.. Het zijn dingen die je bij de trainingen leert.. In het echt gaat alles zo snel, en kom je onbewust nog op de dingen uit je training die je moet zeggen.. Ik weet bijna zeker dat het er automatisch uitkomt...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


Edwinb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe tussen het moment van melding en de aanhouding de inschatting van de situatie is gemaakt dat tot verantwoorde aanhouding/arrestatie overgegaan kon worden.
Ik begreep dat dit door basis politie zorg agenten is gebeurd, zelfs nog aspiranten.

De situatie was een gijzeling, met een briefje waarop stond dat er nog 5 personen in/om de gebouwen waren, er 98 hackers klaar zaten voor een cyber aanval en op diverse locaties explosieven waren geplaatst. Dat de hackers en explosieven geactiveerd zouden worden als hij niet met zijn verhaal op de TV kwam.

Benieuwd naar hoe het aanwezige hulpverlengingsteam hier in de korte tijd enige mate van zekerheid heeft over gekregen dat bij overgaan tot aanhouding die andere 5 personen niet "lastig" gingen doen e/o dat ze er daadwerkelijk niet waren. Er geen cyberaanval zou komen en geen explosies in het land.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
NPO 1 krijgt deze zomer een uitgebreidere back-up die ervoor moet zorgen dat de nationale rampenzender optimaal blijft functioneren, ook bij een calamiteit bij de omroep zelf. Met die noodvoorziening kunnen technici de eindregie van de drie publieke televisiezenders op afstand bedienen.

http://nos.nl/artikel/2017098-npo-verbetert-back-up-rampenzender.html


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Fireball link=msg=1328330 date=1422994461
NPO 1 krijgt deze zomer een uitgebreidere back-up die ervoor moet zorgen dat de nationale rampenzender optimaal blijft functioneren, ook bij een calamiteit bij de omroep zelf. Met die noodvoorziening kunnen technici de eindregie van de drie publieke televisiezenders op afstand bedienen.

http://nos.nl/artikel/2017098-npo-verbetert-back-up-rampenzender.html

Jaren geleden flink bezuinigd en nu....
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Yep.

Was ook het eerste wat ik dacht.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Verdachte gijzeling en bedreiging NOS langer vast

http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Midden-Nederland/Nieuws/Pages/Verdachte-gijzeling-en-bedreiging-NOS-langer-vast.aspx
Lelystad , 12-2-2015

​Het voorarrest van een 19-jarige man uit Pijnacker die verdacht wordt van gijzeling, bedreiging en verboden wapenbezit bij de NOS in Hilversum wordt met 90 dagen verlengd. De raadkamer oordeelde donderdag dat er voldoende ernstige bezwaren zijn om de man langer vast te houden.
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
NOS en NPO waren onvoldoende voorbereid op gijzeling


De NOS en de NPO waren onvoldoende voorbereid op een calamiteit als de gijzeling in het gebouw door Tarik Z. Ook was de zender NPO 1 onnodig lang uit de lucht. Dat is de conclusie van het Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement (COT).