Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis

Auteur Topic: Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis  (gelezen 49956 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2015, 20:16:55
Wat gek ik kreeg altijd krassen van mijn koppel in het leer. Het leerde je auto...je leren voertuig...euh...

Maar goed, de wapens gaan niet mee naar huis want je koets (Fiat Multipla? oid) is belangrijker, dat begrijp ik hieruit?

(eea met een knipoog, maar ben oprecht benieuwd naar motivatie voor wel of niet)
Heb je de stoelen in een dienstauto wel eens gezien? Gaten en krassen door de wapens in de holsters?
Ik ben zuinig op mijn auto. Ben ook altijd aan het poetsen en stofzuigen. Als ik dan met mijn koppel in de auto ga zitten gaan de stoelen gewoon stuk of worden lelijk. Ben ook vrij groot en heb leren sportstoelen. Nogal geprofileerd dus. Vind ik zonde.

De koppel met gun wil ik best mee naar huis maar gaat gewoon mee in de kofferbak. Ja is niet handig bij incidentjes. Snap ik. Maar goed zoals hier net geroepen wordt heeft ook niet iedereen een portofoon. En die is helemaal cruciaal.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2015, 20:31:46
Betreffende kluis of GUN lock het volgende:


Met een GUN lock ben ik niet tevreden. Ik wil mijn pepperspray en portofoon ook veilig kunnen opbergen. En met n GUN lock kunnen je kinderen als nog aan de haal met je wapen! En de kluis natuurlijk verankeren en/of inmetselen.
"Waakzaam & Dienstbaar"


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2015, 20:36:52
Citaat van: CopVR3 link=msg=1327357 date=1422645415


Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1327361 date=1422646306


Wapen 24/7 mee voor hen die daar behoefte aan hebben. ::)


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2015, 20:48:55
Citaat van: Dinges link=msg=1327363 date=1422646612
Wapen 24/7 mee voor hen die daar behoefte aan hebben. ::)

Sorry ik begrijp deze uitspraak niet....
"Waakzaam & Dienstbaar"


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2015, 20:58:26
Dat ik vind dat het aan de diender zelf over moet worden gelaten wel - of niet de rommel mee naar huis te nemen. Uiteraard verstopt voor onze kleintjes. Net als je schoonmaakmiddelen, maar wel binnen je handbereik indien nodig.

M.a.w: Ik VIND dat een agent in ons land voldoende is opgeleid, gescreend, getest, bekwaam is bevonden, om om te gaan met z'n eigen wapens en toebehoren. Daar heeft iedere agent z'n eed of belofte / gelofte voor afgelegd,  gezworen, prima!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2015, 21:46:53
Aandacht voor veiligheid politiemedewerkers

http://www.politie.nl/nieuws/2015/januari/30/00-aandacht-voor-veiligheid-politiemedewerkers.html
Laatste update: 30-01-2015 | 18:30

Hilversum - In het RTL-nieuws van vrijdag 30 januari ging korpschef Gerard Bouman in op vragen over de veiligheid van politiemensen. Hoewel het dreigingsniveau in Nederland niet is verhoogd na de aanslagen in Frankrijk en België, is wel een aantal afspraken aangescherpt die de veiligheid van politiemensen betreffen. Daarnaast zal de politie intensief aanwezig blijven in de wijken. In persoonlijke verbinding met de bewoners kan zij vormen van radicalisering vroegtijdig signaleren en er samen met partners snel op anticiperen.

In het interview gaf de korpschef aan dat alle politiemensen geschrokken zijn van wat er in Frankrijk en België is gebeurd, zeker voor wat betreft de executie van de twee Franse collega’s. Hij is hierover voortdurend in constructief gesprek met medewerkers, vakbonden en de Centrale Ondernemingsraad. Hij sprak ondermeer met politiemensen die het Binnenhof bewaken. Zij zijn het met elkaar eens: ‘Wij zijn geschrokken, maar niet bang. Bij de NOS in Hilversum zag ik dat deze week bevestigd. Politiemensen zetten nog steeds een stap naar voren als anderen terugdeinzen. Ik vind het nog dagelijks een eer om met mensen te mogen werken die ondanks onrust over hun eigen veiligheid toch doen wat nodig is voor de veiligheid van anderen.’

Gunlocks
Wel is de huidige situatie aanleiding om een aantal procedures tegen het licht te houden. Bouman: ‘Wij houden onze maatregelen altijd tegen het licht als zich ingrijpende zaken hebben voorgedaan.’ Vuurwapendragende politieagenten die in uniform naar en van huis reizen, moeten tijdens deze reis hun wapen dragen. Zij krijgen hiervoor de beschikking over een gunlock of kluisje zodat ze hun vuurwapen thuis veilig kunnen opbergen.
De maatregel dient niet alleen de veiligheid van de politieagent; onderweg kan indien nodig ook worden opgetreden. Daarnaast wordt de toegang tot, en de veiligheid binnen, politiebureaus onder de loep genomen.

Werken in de wijk
Vanzelfsprekend zal de politie alles doen wat mogelijk is om kwetsbare mensen, panden en organisaties te bewaken en beveiligen. ‘Maar’, zegt korpschef Bouman, ‘meer bewakingstaken haalt ons wel weg uit de wijken. En dat moeten wij niet willen! In Nederland vinden wij het van het grootste belang om persoonlijk in verbinding te staan met de bewoners van onze wijken en dorpen. Het stelt ons in staat om radicalisering vroegtijdig te signaleren en er samen met onze partners op te anticiperen. Er is geen wijk of straat waar wij niet komen.’
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2015, 00:41:40
Citaat van: CopVR3 link=msg=1327328 date=1422640016
Nou lijkt me een beetje voorbarig...
Pats boem verplicht vanaf nu? Heb geen  berichtgeving gezien en nu de middelen ook nog niet thuis.
Dus verplicht per nu? denk t nie.
En mijn dienstverband moet dan ff aangepast worden...

Dan moet je bij jouw eenheid of teamleiding zijn!
Want dit was wel al bekend voor het in het nieuws kwam.

Voor diegene die bang zijn voor krassen oid of een gebrek aan porto, je kan je ook gewoon omkleden?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2015, 08:58:45
Dan moet je bij jouw eenheid of teamleiding zijn!
Want dit was wel al bekend voor het in het nieuws kwam.

Voor diegene die bang zijn voor krassen oid of een gebrek aan porto, je kan je ook gewoon omkleden?
Met andere woorden. Ik heb de berichtgeving intern gemist en het is per nu patsboem verplicht? Aldus het bericht. Waar is mijn kluis of gunlock dan?
Je kunt iets pas verplichten als er wat tegenover staat want nu kan ik hem alleen maar onder mijn kussen bewaren. Eerst faciliteren want momenteel kan ik het niet volgens de regels bewaren.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #19 Gepost op: 31 januari 2015, 10:24:20
Citaat van: CopVR3 link=msg=1327457 date=1422691125
Met andere woorden. Ik heb de berichtgeving intern gemist en het is per nu patsboem verplicht? Aldus het bericht. Waar is mijn kluis of gunlock dan?
Je kunt iets pas verplichten als er wat tegenover staat want nu kan ik hem alleen maar onder mijn kussen bewaren. Eerst faciliteren want momenteel kan ik het niet volgens de regels bewaren.

Zaken die ze invoeren mbt veiligheid kan je, vind ik, niet uitstellen omdat een deel nog niet gefaciliteerd is. Tijdelijke oplossing is dan in eigen kleding reizen!
Dat laatste is voor mij geen probleem, dat doe ik namelijk al 6 jaar lang.

Maar de regel zo snel invoeren is aan de ene kant aardig krom. Want ik ken nog wel wat plekken die veel kwetsbaarder zijn op dit moment waar nog niets aan gedaan is.