Weginspecteurs krijgen nu zelf een bonnenboekje

Auteur Topic: Weginspecteurs krijgen nu zelf een bonnenboekje  (gelezen 38206 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #20 Gepost op: 3 februari 2015, 08:16:13
Citaat van: DaMook link=msg=1328182 date=1422947599
Daar ben ik ook bang voor, de WIS staat dalijk alleen maar kentekens op te schrijven en doet verder amper meer zijn normale werk.

Al zal er over een tijdje dan minder geschreven hoeven te worden en heeft ie dan wel weer tijd voor zijn normale werk :P .

Opzich vind ik het wel een goed iets, maar als er politie beschikbaar is zie ik liever dat die ter plaatse komen en het overnemen.
Waarschijnlijk is het doel ook meer preventieve werking dan het handhaven zelf. Ze creëren veel media aandacht en er zal veel over gepraat worden dat je dus niet door een roodkruis moet rijden. PR dus.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #21 Gepost op: 3 februari 2015, 11:16:30
Citaat van: SniperEye link=msg=1328177 date=1422943926
Ik vind het bezwaarlijk dat voor deze constructie is gekozen. Ik snap de praktische overweging wel, echter Opstelten heeft/ zet het mes flink in de politie organisatie.
En dit is ook een goed gegronde actie als je kijkt uit het kostenplaatje.
Voor het opleiden van een agent is een x bedrag nodig die zonder de bedragen te weten veel hoger liggen dan die van een BOA, al was het alleen maar door de tijd die er nodig is om een agent op te leiden. BOA kan je al in drie weken voor elkaar hebben, dan samen met de domeinopleiding kan het al met al binnen drie maand gebeurd zijn. Correct me if I'm wrong maar een opleiding tot agent kost 2 jaar. Dan heb ik de bijscholingen nog niet meegerekend.

Citaat van: SniperEye link=msg=1328177 date=1422943926
Ondertussen maken we stadswachten en nu dus WIS'sen een soort van politieagent.
Zie het antwoord hierboven, gemeenten sparen ook geld uit doordat men niet hoeft te investeren in agenten. Meer blauw op straat kost ook gemeenten een budget.

Citaat van: SniperEye link=msg=1328177 date=1422943926
Laat de WIS doen waar die voor in het leven is geroepen, stop bezuinigen op politie en laat hen de rode kruizen handhaven.
Als je kijkt naar de eerste taken die RWS heeft toebedeeld gekregen bij oprichting dan valt daar "toezicht en controle van rijkswegen" op in de tekst, hierdoor kun je eigenlijk al zeggen dat het al een taak was van RWS. Door de herverdeling van bevoegdheden door middel van verschillende wetgevingen moet nu een WIS ook BOA halen om eigenlijk hetzelfde werk dat bij oprichting is toebedeeld te mogen en kunnen uitvoeren.

Citaat van: DaMook link=msg=1328182 date=1422947599
Daar ben ik ook bang voor, de WIS staat dalijk alleen maar kentekens op te schrijven en doet verder amper meer zijn normale werk.
Citaat van: JJ75 link=msg=1328184 date=1422947773
Waarschijnlijk is het doel ook meer preventieve werking dan het handhaven zelf.
Nee in onderstaand artikel kun je lezen:
Citaat
"Onze eerste prioriteit blijft het zorgen voor veiligheid op de weg"
bron: http://nos.nl/artikel/2016904-weginspecteur-eerst-veiligheid-dan-pas-de-boete.html
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #22 Gepost op: 3 februari 2015, 12:28:01
Wat zijn eigenlijk de doelstellingen van deze specifieke proef ?
Ik weet dat het valt onder "Beter Benutten" en dat daar de algemene doelstelling is om de veiligheid en doorstroming op snelwegen rond Rotterdam te verbeteren. Maar wat zijn de "succes criteria" voor dit specifieke deel ?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #23 Gepost op: 3 februari 2015, 20:20:06
Dikke vette  O0 Ik ben hier al jaren een groot voorstander van  ;D 098uo

Volgende stap: Wis voertuigen uitrusten met draaibare camera('s) zodat alle overtredingen ook geregistreerd worden en later per pvb afgehandeld kunnen worden. RWS is technisch vele stappen vooruit ten opzichte van de politie dus moet dit makkelijk mogelijk zijn.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #24 Gepost op: 3 februari 2015, 20:26:15
Mopper is nog steeds jaloers op de voertuigen???  0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #25 Gepost op: 3 februari 2015, 20:29:04
Citaat van: HIT link=msg=1328311 date=1422991575
Mopper is nog steeds jaloers op de voertuigen???  0098
Oooooooo ja ZEKER! Ruilen???? ik weet nog een hele mooie V70 in Amsterdam te staan. Net ingereden dus nog bruikbaar  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #26 Gepost op: 4 februari 2015, 07:09:18
Citaat van: moppersmurf link=msg=1328308 date=1422991206
Dikke vette  O0 Ik ben hier al jaren een groot voorstander van  ;D 098uo

Volgende stap: Wis voertuigen uitrusten met draaibare camera('s) zodat alle overtredingen ook geregistreerd worden en later per pvb afgehandeld kunnen worden. RWS is technisch vele stappen vooruit ten opzichte van de politie dus moet dit makkelijk mogelijk zijn.

Doek dan de politie ook maar op. What's next, piloten van de KLM die boeven gaan zoeken? Weg politieheli; privé detectives die loverboys op gaan sporen? Oh wacht, dat doen ze nu ook al sneller dan de politie. Kan de recherche ook wegbezuinigd worden; illegale wapenhandel bloot leggen? Dat doet RTL al voor u.

Enfin, de overheid lijkt zich er makkelijk van af te maken door flink te snijden in de politie terwijl zij in beginsel er voor zijn om te handhaven.

Korte vraag: is het negeren rode kruis een misdrijf? Indien ja; kan/ mag een BOA een strafrechtelijke sanctie opleggen?


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #27 Gepost op: 4 februari 2015, 08:18:32
Citaat van: SniperEye link=msg=1328373 date=1423030158
Korte vraag: is het negeren rode kruis een misdrijf?

Nee, een overtreding. Het betreft ook geen feit waarvoor de politie of een BOA zelf een sanctie (in de vorm van een politiestrafbeschikking) kan opleggen. Dat loopt via het OM.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #28 Gepost op: 4 februari 2015, 20:42:35
Klopt, is een * feit geworden (62 jo. 73 sub b RVV 1990). Voor een first offender wordt nog altijd 230 euro geëist, hij staat nog steeds in de tekstenbundel (niet feitenboekje).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #29 Gepost op: 11 februari 2015, 20:29:20
Ik heb een tijd terug in de wandelgangen gehoord dat de Verkeersregelaars ook BOA maar moesten gaan halen, konden zij ook assisteren bij alcohol controles etc. gelukkig heb ik hier verder niet veel over gehoord, dus dat zal wel op een laag pitje staan.

Maar ik kan me voorstellen dat, als dat gerucht uit de wandelgangen klopte, er nu weer een balletje opgegooid zal gaan worden. Persoonlijk zou ik het geen slecht idee vinden, echter moet er wel eerst met de bezem door de verkeersregelaars gegaan worden, er staan een hoop verkeersregelaars op de weg die denken dat ze agent zijn...

Dat is helaas de groep waar ik me voor schaam in dit beroep.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.