Weginspecteurs krijgen nu zelf een bonnenboekje

Auteur Topic: Weginspecteurs krijgen nu zelf een bonnenboekje  (gelezen 38223 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #50 Gepost op: 5 april 2015, 23:29:37
Geen nieuws? Is dat goed nieuws of werkt het niet?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #51 Gepost op: 6 april 2015, 17:18:20
In de praktijk doet de wis gewoon zijn/haar werk, en schrijven ze even het kenteken op waar het om gaat, zonder staandehoudingen, achtervolgingen of wat dan ook.
Ook anderen ter plekke kunnen een kenteken even onthouden natuurlijk.......


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #52 Gepost op: 6 april 2015, 23:51:22
Citaat van: Berger link=msg=1341887 date=1428333500
In de praktijk doet de wis gewoon zijn/haar werk, en schrijven ze even het kenteken op waar het om gaat, zonder staandehoudingen, achtervolgingen of wat dan ook.
Ook anderen ter plekke kunnen een kenteken even onthouden natuurlijk.......
inderdaad. Maar daar ging het mij en deze topic niet om. Ach ja...
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #53 Gepost op: 7 april 2015, 01:11:32
Misschien dat de WISsen die hier zijn enig lciht hierop kunnen schijnen? Of ze regelmatig kentekens noteren bv? En hoe het met de afhandeling gaat?


joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #54 Gepost op: 7 april 2015, 15:52:05
Mijn eerste vraag is: hoeveel zijn er, buiten de 8 in Rotterdam, al opgeleid zijn tot BOA. Eerder krijgen ze dat bonnenboekje niet. Volgens mij ging het er februari om dat het een proef rond Rotterdam was.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #55 Gepost op: 16 april 2015, 07:51:26
Dan kun je een hele vrachtwagen vol bonnenboekjes hebben, dat gaat dit soort incidenten niet voorkomen.

Citaat; bron http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2089353/a50-dicht-door-ongeval-bij-renkum-ravage-enorm.htm#.VS9NivDkgQV:
De aangereden wegwerker is, zo meldt Hageman, zwaargewond. 'Het bizarre is, dat deze persoon zo'n jaar geleden op dezelfde weg een soortgelijke aanrijding heeft meegemaakt.'

Waarom sluiten ze (zeker in de nacht) niet de hele snelweg af? In plaats van een paar uurtjes is door dit ongeval de snelweg nu veel langer gesloten.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #56 Gepost op: 19 mei 2015, 16:28:12
Kentekens worden ook door overige weginspecteurs genoteerd bij ernstig gevaar. Indien nog geen BOA wordt hier melding van een gevaarlijke situatie van gemaakt. Wat hiermee wordt gedaan durf ik niet te zeggen. Heb wel eens gehoord dat er een waarschuwingsbrief wordt opgestuurd, of dit waar is weet ik niet.
Heb van een collega die BOA is begrepen dat alle overtredingen middels acceptgiro worden afgehandeld. Niet alleen de Nederlandse overtreders maar ook de buitenlandse overtreders. Het direct incasseren bij buitenlanders is hierdoor niet meer nodig. O0


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #57 Gepost op: 11 mei 2016, 09:00:18
Weginspecteurs mogen landelijk boetes geven

Citaat van: www.nu.nl
Weginspecteurs kunnen vanaf de zomer in het hele land boetes uitdelen aan automobilisten die rode kruisen op de snelweg negeren of parkeren op de vluchtstrook
http://www.nu.nl/algemeen/4259948/weginspecteurs-mogen-landelijk-boetes-geven.html


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #58 Gepost op: 14 juli 2016, 17:38:02
! No longer available
Behoort dit ook tot de taken van de WIS? Eerste keer dat ik het zie (op dit filmpje dan).
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #59 Gepost op: 14 juli 2016, 19:33:08
Citaat van: Citroen link=msg=1436545 date=1468510682
Behoort dit ook tot de taken van de WIS? Eerste keer dat ik het zie (op dit filmpje dan).

Ik hoop dat meer inspecteurs dit (gaan) doen..
Dat in het midden blijven rijden....
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar