Fotograaf vast voor saboteren spoor Vlaardingen

Auteur Topic: Fotograaf vast voor saboteren spoor Vlaardingen  (gelezen 2714 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Gepost op: 26 september 2016, 22:02:14
"Twee Vlaardingers (21 en 23 jaar) die afgelopen woensdagavond werden aangehouden nadat op het treinspoor tussen Vlaardingen en Maassluis balken waren neergelegd, ontkennen iets met deze gevaarlijke situatie te maken te hebben. De mannen blijven langer in voorlopige hechtenis.
.... De jongste van de twee is freelance fotograaf en werkt voor persbureau AS Media....
"

Verder bij de bron  ;)


@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1 Gepost op: 27 september 2016, 10:19:57
Zo wil je niet in het nieuws komen, als medium.

Maar dat is het nadeel van de werkwijze van AS Media c.q. Ginopress. Ze kopen zoveel mogelijk beelden in, maar ze hebben niet echt een binding c.q. veel contact met de makers van die beelden. En vervolgens betalen ze er geld voor.

Die combinatie zorgt ervoor dat je kwetsbaar bent voor dit soort zaken. Hetzij doordat de fotograaf te graag hun naam bij nieuws wil zien staan (de factor 'trots' want mijn foto in de krant), of omdat de fotograaf te graag geld wil verdienen - al gaat het vaak maar om een paar euro tot een tientje of zo.

Het kan elk medium overkomen. Wij zijn er ook altijd bedacht op, als we foto's binnenkrijgen. Dat je je afvraagt "hij was er lekker snel dus foto's uit de beginfase - maar was het eigenlijk niet te snel ?". Dat idee.

Peen
Redacteur van


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #2 Gepost op: 29 september 2016, 11:07:07
Moet even aan de worden van mijn collega denken. 'Onder een F16 vastbinden en door de geluidsbarrière meevliegen.' Van mijn mag hij de rest van zijn leven een publicatie verbod krijgen en de media waar hij voor werkt een waarschuwing bij herhaling een bevel om hun activiteiten te stoppen. Maakt mijn niet uit of dit een persbureau, krant, televisiezender of wat dan ook is.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2016, 15:06:40
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1449912 date=1475140027
Van mijn mag hij de rest van zijn leven een publicatie verbod krijgen en de media waar hij voor werkt een waarschuwing bij herhaling een bevel om hun activiteiten te stoppen. Maakt mijn niet uit of dit een persbureau, krant, televisiezender of wat dan ook is.
Op zich zullen de meeste persbureau's en afnemers dergelijke mensen in het vervolg links laten liggen.

Maar het punt is: hij 'werkt' niet voor ze. Hij biedt beelden aan, en die koopt een persbureau al-dan-niet aan en probeert ze dan door te verkopen. Er is geen gezagsverhouding; er is geen arbeidscontract; noem maar op.

Als we jouw logica volgen zou er geen supermarkt meer zijn in NL, want ze hebben allemaal wel eens bedorven etenswaren uit de schappen moeten halen, die hun leveranciers bij ze hebben aangeleverd. Ook voor de Albert Heijn geldt: ze lopen door zo'n affaire reputatieschade op, en ze kunnen besluiten om met die leverancier te breken om verdere reputatieschade te voorkomen.

Maar gedwongen sluiten.... denk eens even na. Het is niet mijn favoriete persbureau en we doen ook geen zaken met ze, maar dit slaat echt weer nergens op.

Peen
Redacteur van


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2016, 15:10:17
Citaat van: peen van dienst link=msg=1452391 date=1476450400
Op zich zullen de meeste persbureau's en afnemers dergelijke mensen in het vervolg links laten liggen.

Maar het punt is: hij 'werkt' niet voor ze. Hij biedt beelden aan, en die koopt een persbureau al-dan-niet aan en probeert ze dan door te verkopen. Er is geen gezagsverhouding; er is geen arbeidscontract; noem maar op.

Als we jouw logica volgen zou er geen supermarkt meer zijn in NL, want ze hebben allemaal wel eens bedorven etenswaren uit de schappen moeten halen, die hun leveranciers bij ze hadden aangeboden. Ook voor de Albert Heijn geldt: ze lopen door zo'n affaire reputatieschade op, en ze kunnen besluiten om met die leverancier te breken om verdere reputatieschade te voorkomen. Maar gedwongen sluiten.... denk eens even na.

Peen

Het 'persbureau' koopt niet zijn beelden aan en probeert ze vervolgens door te verkopen. Het 'persbureau' probeert zijn beelden gewoon te verkopen, en de verdachte krijgt 60% van de inkomsten.

De verdachte is naast fotograaf overigens ook Redactielid bij het 'persbureau'
Dat er geen arbeidscontract is klopt. Maar ASmedia heeft niemand met een arbeidscontract in dienst.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2016, 15:19:04
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1452392 date=1476450617
De verdachte is naast fotograaf overigens ook Redactielid bij het 'persbureau'
Dat er geen arbeidscontract is klopt. Maar ASmedia heeft niemand met een arbeidscontract in dienst.
Hoe dan ook: AS Media zal hem geen opdracht hebben gegeven om deze rottigheid uit te vreten. De bewuste fotograaf is een volwassen iemand (althans: juridisch gezien), die verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Nogmaals: mijn vrienden zijn het niet, maar om dan op te roepen om het bedrijf 'AS Media' te sluiten is onzin.

Doek dan ook de brandweer maar op; daar hebben in de loop van de tijden ook heel wat pyromaantjes rondgelopen. Nee, dan wordt ook niet de organisatie aangepakt, maar het individu wat over de schreef gaat.

Uiteraard: tenzij het aantoonbaar in opdracht van de brandweer cq. AS Media is. Dan vind ik het logisch dat je ook de organisatie aanpakt.

Peen
Redacteur van


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2016, 15:49:56
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1449912 date=1475140027
Moet even aan de worden van mijn collega denken. 'Onder een F16 vastbinden en door de geluidsbarrière meevliegen.' Van mijn mag hij de rest van zijn leven een publicatie verbod krijgen en de media waar hij voor werkt een waarschuwing bij herhaling een bevel om hun activiteiten te stoppen. Maakt mijn niet uit of dit een persbureau, krant, televisiezender of wat dan ook is.
Gelukkig is er zo iets als persvrijheid.

Verder wel even het verzoek aan iedereen om bij de feiten te blijven en het bedrijf AS Media niet als dader neer te zetten omdat een werknemer verdachte is.