Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten

Auteur Topic: Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten  (gelezen 27900 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1328456 date=1423057723
Ko, de aanrijding heeft hier plaatsgevonden:
https://www.google.nl/maps/@52.251381,6.416082,3a,75y,263.34h,81.7t/data=!3m4!1e1!3m2!1s-rSxQUl5Wf0EdLoUfZQqDQ!2e0?hl=nl
Danke je wel Stefan. Ik geef bijna dezelfde locatie aan, alleen kijk ik de verkeerde kant op ;-)


Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1328456 date=1423057723
Domme actie, kan niet anders zeggen. Rijstroken oversteken, vervolgens niet voldoen aan bevel.
Niet voldoen aan bevel is is een gevolg geen oorzaak. Oorzaak is de lokatie waar hij stopte, het (mogelijk) willen oversteken en het verkeerde jesje. Dat je dan een bevel krijgt om te vertrekken ligt voor de hand ;-)

En zonder ons freelancers nu op een voetstuk te plaatsen zie je toch wel het verschil tussen de freelancers die dagelijk bij ongevallen staan en journalisten in loondienst die allerlei onderwerpen doen en zo af en toe een ongeval. Maandag op de A9 stond er iemand van RTVNH zonder hesje achter de vangrail. Op zich geen verkeerde positie, maar je kan dan geen afwisselend beeld maken. In het verleden wel meegemaakt dat een journalist gewoon met de hulpverleners meeliep naar een slachtoffer terwijl wij op ruim 10 meter afstand stonden.

Het journaille van de IJmuider Courant weet ondertussen dat ze achter mij moeten blijven. Ten eerste weet ik beter als zij hoe ver je kunt gaan op een bepaald moment, ten tweede wil ik geen journalisten in beeld ;-)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Als het klopt wat er gezegd wordt idd niet een al te slimme actie van de medewerker van RTV Oost.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=nFV3ewhRryQ
Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten
RTV Oost
Gepubliceerd op 4 feb. 2015
Citaat
RTV Oost-verslaggever Rob Vorkink is vanmiddag door de politie aangehouden bij de ernstige aanrijding op de A1, waarbij meerdere vrachtwagens betrokken zijn.

Bekijk het hele bericht op: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.....
Samen sterk in de hulpverlening!


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
@RobVor -   Rob Vorkink  - 04-02-2015 - 19:06.30
EINDELIJK VRIJ
https://www.twitter.com/RobVor/status/563035884346687488
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Sorry hoor.

Maar deze journalist is een schande voor zijn vakgenoten.

De youtube film zegt genoeg. Geen verklaring nodig. PPK intrekken en maak hem maar hoofdverslaggeving huishoudbeurs of zo.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Ik neem aan dat die donkere auto in het gras zijn auto is. En dan zou hij dus rijbanen willen oversteken waar het verkeer nog rijdt.

Laat ik het zo zeggen: bij R15 zijn we 'meesters' in het in beeld brengen van snelweg incidenten. Meestal weten we er wel bij te komen.

We hebben zelden of nooit problemen met RWS of politie. Maar rijdende rijbanen oversteken is dan ook niet iets wat we in ons hoofd halen..... Als we dat gaan doen, kijk ik ook niet gek op als we aangehouden worden.

Ik denk dat de aanhouding in dit geval terecht is. Gebaseerd op wat er nu bekend is en op de beelden, dan.

Peen
Redacteur van


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Laten we er een klein positief sausje overheen gieten.
De gevaarlijkste plek is de vluchtstrook en daar stond de beste man in ieder geval niet.......  :o

Er handig is het niet. Als het inderdaad zo is dat hij de rijstroken over wilde steken dan is hij vanuit mijn oogpunt suïcidaal.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Maakt geen donder uit. Ook stilstaan in de berm van een snelweg is gewoon verboden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: DoubleB link=msg=1328547 date=1423081073
Laten we er een klein positief sausje overheen gieten.
De gevaarlijkste plek is de vluchtstrook en daar stond de beste man in ieder geval niet.......  :o

Ik schets het anders: je rijdt in langzaam rijdend verkeer. Je ziet links allerlei hekken staan en dat trekt (heel menselijk) je aandacht. Vervolgens zie je ineens rechts een auto staan en/of een man op of net naast de vluchtstrook. Je schrikt en trapt op de rem. Je achterligger kan maar heel goed naar hetzelfde aan het kijken zijn en dit niet zien. Gevolg: kop-staart, ellende en nog meer file.

Ik doe helemaal niet moeilijk naar journalisten (met of zonder PPK) maar op de snelweg luister je goed naar mij. Ik heb teveel gekke fratsen meegemaakt met journalisten en fotografen op de snelweg. Ik gedoog je als ik de situatie veilig acht, ga je gekke dingen doen dan stuur ik je weg. Ga je dan niet weg dan ga je mee. En daar heb ik eigenlijk geen zin in want ik heb vaak al genoeg te doen bij een aanrijding.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein