Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten

Auteur Topic: Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten  (gelezen 27876 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Vraag: heeft de ppk-houder ontheffing voor het negeren van verkeersregels?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: Diamondback link=msg=1328561 date=1423085400
Vraag: heeft de ppk-houder ontheffing voor het negeren van verkeersregels?

Wat denk je zelf.

Uiteraard heeft hij geen enkele ontheffing voor het negeren van het RVV.


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Excuus, mijn sarcasme werd niet ontvangen.
Ik doelde erop dat dit een vreselijke domme actie was.
Als ik dit in mijn werk zo zou toepassen schiet mijn werkgever mij acuut af.


Citaat van: DiNozzo link=msg=1328558 date=1423083344
Ik schets het anders: je rijdt in langzaam rijdend verkeer. Je ziet links allerlei hekken staan en dat trekt (heel menselijk) je aandacht. Vervolgens zie je ineens rechts een auto staan en/of een man op of net naast de vluchtstrook. Je schrikt en trapt op de rem. Je achterligger kan maar heel goed naar hetzelfde aan het kijken zijn en dit niet zien. Gevolg: kop-staart, ellende en nog meer file.

Ik doe helemaal niet moeilijk naar journalisten (met of zonder PPK) maar op de snelweg luister je goed naar mij. Ik heb teveel gekke fratsen meegemaakt met journalisten en fotografen op de snelweg. Ik gedoog je als ik de situatie veilig acht, ga je gekke dingen doen dan stuur ik je weg. Ga je dan niet weg dan ga je mee. En daar heb ik eigenlijk geen zin in want ik heb vaak al genoeg te doen bij een aanrijding.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Citaat van: DiNozzo link=msg=1328558 date=1423083344
Ga je dan niet weg dan ga je mee. En daar heb ik eigenlijk geen zin in want ik heb vaak al genoeg te doen bij een aanrijding.

Begrijpelijk, maar hoe gaat zoiets in z'n werk? Mag je bijvoorbeeld iemand boeien en achterin een wagen parkeren en het ongeval afhandelden of moet er direct iemand met deze persoon mee en hem begeleiden? Ik kan me voorstellen dat mij een incident als dit je al krap zit met je dekking en dus een extra auto om een vervelende journalist af te voeren beter kan inzetten...

(Ik zie wat hier gebeurd, ik vraag mij alleen af wat wettelijk gezien mag en hoe agenten hierover denken.)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Rob Vorkink @RobVor
A1 Drama: ik wil groot misverstand uit de weg ruimen. Ik wilde absoluut NIET snelweg oversteken om foto's te nemen. #rtvoost
11:58 PM - 4 Feb 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
erik @erik43
@RobVor je hebt toch iets gedaan om de politie te frusteren,en ik weet uit ervaring dat bij dit soort zaken hun lontje kort is.
12:00 AM - 5 Feb 2015



Rob Vorkink @RobVor
@erik43 ...klopt. Jammer dat iedereen al mening klaar heeft zonder details te kennen #rtvoost
12:02 AM - 5 Feb 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Detail: je parkeert je auto daar waar het niet mag. En nu huiliehuilie.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: Job45 link=msg=1328580 date=1423089142
Begrijpelijk, maar hoe gaat zoiets in z'n werk? Mag je bijvoorbeeld iemand boeien en achterin een wagen parkeren en het ongeval afhandelden of moet er direct iemand met deze persoon mee en hem begeleiden? Ik kan me voorstellen dat mij een incident als dit je al krap zit met je dekking en dus een extra auto om een vervelende journalist af te voeren beter kan inzetten...

(Ik zie wat hier gebeurd, ik vraag mij alleen af wat wettelijk gezien mag en hoe agenten hierover denken.)

Sterker nog je mag iemand zelfs tijdelijk van zijn vrijheid beroven tijdens het incident. Ik heb een keer tijdens een reanimatie een persoon vastgezet aan een lantaarnpaal omdat hij continue de boel liep te frusteren en te hinderen. Na de reanimatie de persoon mee naar het bureau ter voorgeleiding en het voorval keurig gemeld aan de hovj en daarmee was het klaar. Uiteraard wel op papier gezet en ingezonden.

Het artikel weet ik zo even niet.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Ah, duidelijk. Bedankt voor je uitleg. Moet je die persoon na afloop dan ook meenemen of mag je ook zeggen "foei, niet weer doen. Tot ziens."?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Het artikel waar lange op doelt is 124sv, daarbij mag je iemand 'parkeren' zodat hij de ambtshandelingen niet kan verstoren. Na het verrichten van de ambtshandelingen mag je hem weer 'vrij laten' met een waarschuwing, er hoeft geen aanhouding aan vast te zitten en dus ook geen voorgeleiding.

Wel moet er eerst een bevel tot vertrek gegeven worden.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.