Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten

Auteur Topic: Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten  (gelezen 27875 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat
Schadevergoeding voor journalist RTV Oost na aanhouding bij ongeluk op A1
Citaat
RTV Oost-journalist Rob Vorkink krijgt een schadevergoeding. Dat heeft de rechtbank Overijssel bepaald. Vorkink krijgt ruim 2000 euro omdat hij is vrijgesproken na de arrestatie op de snelweg A1 bij een dodelijk verkeersongeval in februari 2015.

bron RTVoost
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=243139&cat=1


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
De rechter heeft uitspraak gedaan.
politie is in het ongelijk gesteld.
iedereen zal hier mee moeten leren leven.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Wat gevaar setting betreft, dit is wat ik zelf heb mee gemaakt op een N weg nabij Arnhem.

Ik sta met mijn auto op een zijweg geparkeerd want ik moet daar een hek bewaken waarachter beton is gestort.
Op een gegeven moment zet een politieauto een auto aan de kant, paar honderd meter voorbij waar ik sta, en blijft daar met blauw aan staan.
Prompt ontstaat een kijkersfile, want men wil toch zien waarom daar blauw aan staat.
Na een minuut of 10, klapt er voor mij een auto op zijn voorganger. Heeft later aan de agenten verklaart dat hij naar mijn auto keek, omdat daar normaal nooit iemand staat, en daardoor niet in de gaten had dat verkeer voor hem (nog mee) vaart verminderde. Auto total loss.
Op verzoek van de politie wat meer naar achter gaan staan zodat mijn auto niet meer zichtbaar was.


Betrekkend op dit geval. Automobilisten letten op het ongeluk aan de andere kant van de weg. Zijn er (zo goed als) voorbij en zien ineens, vanuit hun ooghoeken, een auto en persoon achter de vangrail staan. Kans is dan groot dat er iemand reageert en alsnog een ongeluk veroorzaakt.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Persoonlijk denk ik dat het blauw-blauw meer aantrekkingskracht heeft dan een auto op een plek waar normaal geen auto staat.

Denk dan ook dat die bestuurder meer aan het zoeken is geweest juist omdat er een politieauto stond met blauw.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV