Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten

Auteur Topic: Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten  (gelezen 27877 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Citaat
RTV Oost-verslaggever Rob Vorkink is vanmiddag door de politie aangehouden bij de ernstige aanrijding op de A1, waarbij meerdere vrachtwagens betrokken zijn.
Vorkink was aanwezig om verslag te doen van het ongeluk. De politie sommeerde de verslaggever om weg te gaan, maar dat weigerde hij. Volgens omstanders stond hij bij de andere rijbaan en wilde hij de weg oversteken om een foto te maken. De politie wil tot nu toe nog niets bevestigen.
Op de A1 is vanochtend een ernstig ongeluk gebeurd tussen meerdere vrachtwagens. Daarbij is tenminste één gewonde gevallen. De weg is nog lange tijd afgesloten. Verkeer wordt omgeleid.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=210123&cat=1#prettyPhoto (Let niet op de tenenkrommend slechte reacties onder het item)

(zie ook: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=89593)




Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Welke tenenkrommende reacties bedoel je?

Ook als je journalist/verslaggever/whatever bent moet je gewoon weg als je dat opgedragen wordt...
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Dan is hij wel erg dom en gevaarlijk bezig!


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Citaat van: Job45 link=msg=1328431 date=1423052797
Welke tenenkrommende reacties bedoel je?

Ook als je journalist/verslaggever/whatever bent moet je gewoon weg als je dat opgedragen wordt...

Eens, maar het mag nu wel algemeen bekend zijn dat het volk wat vaak reageert geen flauw benul heeft van waar ze het over hebben.. Niet alleen op de website, als je eens kijkt op Facebook bij RTV Oost wat een termen worden gebruikt.
Afijn het gaat niet om de reacties. :P


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Video: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=210123

Waarom wordt hij eigenlijk aangehouden? Ja hij staat daar totaal niet handig. Maar als ik het bijvoorbeeld zou doen zou ik weggestuurd worden met een boete op zak. (en daarom doe ik het nooit  :P ) Of heb ik iets van het totale plaatje gemist?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Heel misschien omdat hij een rijbaan wilde oversteken waar het verkeer nog reed?
En heel misschien is ie gesommeerd om door te rijden omdat hij zonder geldende reden stilstond in de berm op een autosnelweg?
Citaat
Volgens omstanders stond hij bij de andere rijbaan en wilde hij de weg oversteken om een foto te maken.
Mensen kijken al naar de andere rijstrook omdat daar wat is gebeurd, dan staat er nog een auto ineens aan jouw kant in de berm. Een goedbedoelende mede automobilist kan denken dat er wat is gebeurd met deze man en stopt ook op de vluchtstrook om hulp te verlenen....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Je mist per definitie informatie.

Waar je wel vanuit kunt gaan; de politie heeft bij een ongeval als dit heeft heel wat aan het hoofd, iemand zal dus niet aangehouden worden (en alles wat daarbij komt qua inzet en afhandeling) omdat ie 's morgens geen deo op heeft gedaan.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Of heb ik iets van het totale plaatje gemist?

Lees de tekst van RTVoost uit je eerste bericht nog eens. ;)

Hij werd gesommeerd te vertrekken en weigerde.  "Niet voldoen aan een ambtelijk bevel" is een strafbaar feit waarvoor je aangehouden kan worden.

(Natuurlijk moet dat bevel wel een wettelijke onderbouwing hebben.
Om vast te stellen op welke grond er gesommeerd is, heb je meer informatie nodig dan nu beschikbaar.)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Weinig slimme actie van Vorkink. Er zijn twee rijstroken verkeer aan het rijden en dus is oversteken geen optie. Vervolgens heeft hij een PPK-hesje aan wat absoluut niet voldoet aan de veiligheidsvoorschriften. En, zoals de beelden laten zien, is er op korte afstand van het ongeval een viaduct. Even naar de volgende afslag rijden en via binnenwegen naar het viaduct en je staat niemand in de weg.

Overigens lijkt RTVoost de verkeerde locatie aan te geven. Volgens mij is het hier: http://goo.gl/maps/Ty4CF, maar dat kunnen de lokaal bekende mensen misschien beter zeggen.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ko, de aanrijding heeft hier plaatsgevonden:

https://www.google.nl/maps/@52.251381,6.416082,3a,75y,263.34h,81.7t/data=!3m4!1e1!3m2!1s-rSxQUl5Wf0EdLoUfZQqDQ!2e0?hl=nl

Domme actie, kan niet anders zeggen. Rijstroken oversteken, vervolgens niet voldoen aan bevel.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon