Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten

Auteur Topic: Verslaggever RTV Oost aangehouden bij ernstige aanrijding op A1 bij Holten  (gelezen 27911 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Het verhaal van de politie én de lezing van Rob Vorkink:

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2082825/aanhouding-door-opgefokte-motoragent-disproportioneel.htm

Citaat
'Opgefokte' motoragent

De verslaggever van RTV Oost heeft zelf een andere lezing. Hij denkt twee aanwijzingen van de politie te hebben gemist doordat hij zich concentreerde op het verslag voor Radio Gelderland. 'Pas de derde aanwijzing heb ik meegekregen, en dat zeg ik ook in het gesprek met Radio Gelderland'. Toen Vorkink daar gehoor aan wilde geven, verscheen de 'opgefokte' motoragent. Die zou hebben gezegd dat de verslaggever moest 'opdonderen' en 'opflikkeren'. Vorkink stelt te hebben aangegeven daar gehoor aan te willen geven, maar zei ook tegen de agent: 'Doe nou gewoon'. Na de discussie die volgde, werd hij aangehouden.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Woordvoerder Esther Naber van de politie zegt donderdag dat de verslaggever meerdere keren door agenten is gesommeerd om te vertrekken. Hij stond aan de andere kant van de snelweg, waar nog steeds verkeer met 120 km/u voorbij kwam rijden. 'Bestuurders werden al afgeleid door het ongeluk, dat ook meneer daar stond zorgde voor levensgevaarlijke situaties', aldus Naber. Uiteindelijk werd een motoragent naar de verslaggever gestuurd die hem nogmaals meerdere keren met klem verzocht ergens anders te gaan staan. Toen Vorkink daar geen gehoor aan gaf heeft de motoragent hem opgepakt
De verslaggever is meerdere malen verzocht daar weg te gaan, heeft dat niet gedaan omdat hij te druk was met zijn werk. Daarop is de motoragent er heen gestuurd om hem daar weg te halen wat niet meteen gebeurde. En toen pas is deze verslaggever aangehouden. Meneer de verslaggever, nu niet achteraf gaan lopen janken dat ze je onrecht hebben aangedaan. Moet je maar aan de juiste kant van de weg gaan werken, je hebt toch je perskaart om op plaats ongeval te kunnen werken. Ga dan ook daar werken, en ga niet zorgen voor nog meer gevaarlijke situaties.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Wel frappant dat hij weet dat hij twee aanwijzingen niet heeft gehoord maar toen de motoragent ten tonele verscheen wilde hij ineens gehoor geven aan de aanwijzingen. Ik denk: "gegokt en verloren".


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Wel jammer, dat Omroep Gelderland zelf ook meedoet met de stemmingmakerij door het woordgebruik in de kop "Aanhouding door 'opgefokte' motoragent 'disproportioneel' "

Ze hadden er dus ook kunnen neerzetten "Aanhouding 'onnozele' verslaggever wegens 'levensgevaarlijke' actie op snelweg"  ::)  
 
Of beter, gewoon journalistiek neutraal "Verslaggever aangehouden bij incident snelweg A1"
Samen sterk in de hulpverlening!


Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Citaat van: Peter71 link=msg=1328736 date=1423151229
De verslaggever is meerdere malen verzocht daar weg te gaan, heeft dat niet gedaan omdat hij te druk was met zijn werk. Daarop is de motoragent er heen gestuurd om hem daar weg te halen wat niet meteen gebeurde. En toen pas is deze verslaggever aangehouden. Meneer de verslaggever, nu niet achteraf gaan lopen janken dat ze je onrecht hebben aangedaan. Moet je maar aan de juiste kant van de weg gaan werken, je hebt toch je perskaart om op plaats ongeval te kunnen werken. Ga dan ook daar werken, en ga niet zorgen voor nog meer gevaarlijke situaties.

Peter soms ben je wat scherp in je opmerkingen maar in dit geval past dat heel goed  O0   wat mij betreft ppk intrekken en klaar....   :-X

#omroepgelderland
#rtvoost


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Peter71 link=msg=1328736 date=1423151229
De verslaggever is meerdere malen verzocht daar weg te gaan, heeft dat niet gedaan omdat hij te druk was met zijn werk. Daarop is de motoragent er heen gestuurd om hem daar weg te halen wat niet meteen gebeurde. En toen pas is deze verslaggever aangehouden. Meneer de verslaggever, nu niet achteraf gaan lopen janken dat ze je onrecht hebben aangedaan. Moet je maar aan de juiste kant van de weg gaan werken, je hebt toch je perskaart om op plaats ongeval te kunnen werken. Ga dan ook daar werken, en ga niet zorgen voor nog meer gevaarlijke situaties.

De verslaggever heeft live in de uitzending op Omroep Gelderland gezegd dat ie ziet dat ie weg moet, dat ie een agent ziet zwaaien aan de overkant, waarna hij meldt dat ie vertrekt. De motoragent is vervolgens al vloekend en tierend aangekomen bij de verslaggever. De verslaggever zegt tegen de motoragent dat ie net wil vertrekken en of de agent even rustig aan wil doen. Zo'n opmerking vond de agent niet kunnen waarop de journalist is aangehouden.

Hij werd vervolgens meegenomen naar het randje van de vluchtstrook - rijbaan waarna de verslaggever heeft aangegeven dat dat wel erg gevaarlijk is. Even later dacht de agent dat ook en zijn ze weer in de berm gaan staan.

De verslaggever stond ver in de berm, naast zijn auto, telefonisch verslag te doen. Na zes uur stond de auto er overigens nog steeds. Even 'onveilig' als tijdens het ongeluk.

De politie handelt in jullie (of in ieder geval veel,) ogen hier altijd goed en uiterst correct, dus zal het hier een beetje welles-nietes verhaal gaan worden, maar ga niet gelijk roepen 'PPK innemen en klaar'.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Live link=msg=1328749 date=1423153424
Ze hadden er dus ook kunnen neerzetten "Aanhouding 'onnozele' verslaggever wegens 'levensgevaarlijke' actie op snelweg"  ::)  
 
Of beter, gewoon journalistiek neutraal "Verslaggever aangehouden bij incident snelweg A1"

Door deze kop maak je juist stemming. Want, wie zegt dat 't waar is?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1328805 date=1423164766

De politie handelt in jullie (of in ieder geval veel,) ogen hier altijd goed en uiterst correct, dus zal het hier een beetje welles-nietes verhaal gaan worden, maar ga niet gelijk roepen 'PPK innemen en klaar'.
Ik heb niet lopen roepen dat zijn PPK in moet worden genomen. ::)

Maar jullie lopen altijd te verkondigen dat die PPK zo ongeveer heilig is. Handel er dan ook naar en ga naar de plaats ongeval met diezelfde PPK, maar ga geen gevaarlijke kunstjes uithalen op of naast een andere rijbaan. Doe je dat niet moet je ook niet zeuren als je wordt aangehouden na een paar maal verzocht te zijn om daar weg te gaan. ::)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Eens, de persvrijheid is een groot goed. Maar ik krijg bij sommige journalisten het idee dat ze denken boven alle wetten te staan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
De berm (waar hij staat) valt volgens mij nog onder de snelweg regels. En daar mag je niet staan als je geen pech oid hebt.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)