GRIP 2 Auto's uren vast door extreme gladheid A50/A59 - Oss / Nistelrode 04-02-2015

Auteur Topic: GRIP 2 Auto's uren vast door extreme gladheid A50/A59 - Oss / Nistelrode 04-02-2015  (gelezen 11742 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Lijkt me geen slecht idee om alvast het Rode Kruis en SIGMA-team(s) ter plaatse te hebben. De nacht wordt koud en zo te zien gaan het nog wel even duren.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Citaat van: honderd link=msg=1328576 date=1423088335
Lijkt me geen slecht idee om alvast het Rode Kruis en SIGMA-team(s) ter plaatse te hebben. De nacht wordt koud en zo te zien gaan het nog wel even duren.
Had natuurlijk al eerder gealarmeerd kunnen zijn..
Grip ook pas laat.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
'Ik sta al bijna drie uur vast'

VANDAAG, 23:23 BINNENLAND

"Wij zitten nu drie uur in de auto, waarvan we al twee uur en drie kwartier stilstaan". Roderick Brouwer is met zijn twee jonge kinderen en verloofde op weg van Nijmegen naar Den Bosch, maar dat wil niet vlotten. Op de A50 staat vanavond een kilometerslange file. Het is er extreem glad.

Rijkswaterstaat heeft de A50 in noordelijke richting afgesloten, maar wat Brouwer betreft gebeurt dat ook in de andere richting. "Als we nu zouden kunnen rijden, dan zou het levensgevaarlijk zijn", zegt hij. "Wat mij betreft moeten ze die weg gewoon afsluiten."

Hotel
Een andere automobilist, Hilde Feenstra, is rond een uur of acht uit Eindhoven vertrokken naar haar woonplaats in Friesland. "Maar we keren nu om naar Uden", zegt ze tegen Omroep Brabant. "In de hoop dat we daar nog een hotelkamer kunnen vinden, want ik denk niet dat wij Friesland gaan bereiken vanavond."

Op verschillende plekken is de gladheid uitzonderlijk, zegt Feenstra. "Zelfs als je stilstond dan kon je nog alle kanten op glibberen", zegt ze.

lees verder: http://nos.nl/artikel/2017392-ik-sta-al-bijna-drie-uur-vast.html
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
ANWBverkeer @ANWBverkeer
Zo zien de #A50 en de #A59 er nu uit. Nog steeds drama. #gladheid



11:22 PM - 4 Feb 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
VID @vid
Hulpdiensten hebben hun handen vol aan de A50 en A59. De politieheli is de lucht in gegaan om de situatie in kaart te brengen.
11:29 PM - 4 Feb 2015

VID @vid
Actuele situatie op de #A50 bij Oss: drama. We houden je -zo lang als nodig- op de hoogte ➜ http://tiny.cc/Oss  

11:31 PM - 4 Feb 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie Oss @politieOss
Vrachtwagens glijden bij de splitsing A50-A59 van de weg. Vrachtwagens kunnen niet verder. #beginvandefile



11:37 PM - 4 Feb 2015

Foto('s) politie.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Omroep Brabant        ✔ @omroepbrabant
Hotels in Oss en omgeving doen goede zaken door de problemen op de A50 en de A59 http://brabantn.ws/GI4
11:39 PM - 4 Feb 2015

hilda feenstra @hildafeenstra
Wegens ijzel gestrand in Oss. Pas het 4e hotel had nog en plekje voor ons... een suite! Bedankt Hotel De Weverij!
11:27 PM - 4 Feb 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
AS Media @asmedianl
A50 en A59 afgesloten vanwege gladheid Rijksweg A50 #Nistelrode Noord-Brabant Ongeval http://w2u.nl/N69128  



11:45 PM - 4 Feb 2015

Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
Samen sterk in de hulpverlening!


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Citaat van: honderd link=msg=1328576 date=1423088335
Lijkt me geen slecht idee om alvast het Rode Kruis en SIGMA-team(s) ter plaatse te hebben. De nacht wordt koud en zo te zien gaan het nog wel even duren.
We zitten nog steeds thuis, telefoon is nog stil. Gezien de temperatuur (-3 net) en de mogelijke aanhoudende periode dat mensen er staan, kan ik me je reactie wel voorstellen.