Helmen in het reddingswerk?

Auteur Topic: Helmen in het reddingswerk?  (gelezen 10965 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2015, 00:10:47
Het zou uit dit oogpunt goed zijn om een helm te dragen op de Tinnsilver!
Want als jij je hoofd vak kopt tegen die scherpe rand. je moet jezelf tijdens je werk goed beschermen. Je eigen veiligheid is het belangrijkst! Regel 1 in reddingsbrigade wereld O0 Gewoon helm op!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2015, 14:50:04
Citaat van: Shifty link=msg=1331933 date=1424387447
Het zou uit dit oogpunt goed zijn om een helm te dragen op de Tinnsilver!
Want als jij je hoofd vak kopt tegen die scherpe rand. je moet jezelf tijdens je werk goed beschermen. Je eigen veiligheid is het belangrijkst! Regel 1 in reddingsbrigade wereld O0 Gewoon helm op!

Die Tinnsilvers zijn toch ook bedoeld voor het vervoer van slachtoffers en die kunnen toch ook met die scherpe rand in aanraking komen.
Aan boord moet je helemaal geen scherpe randen en punten hebben waaraan je je mogelijk kunt stoten.


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2015, 18:02:07
De randen buigen niet mee nee, maar scherp zijn ze toch niet?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2015, 19:56:38
Boot van schuimrubber??? We kunnen ook doorslaan, met hoge golven kan je ook rustig varen. Op alle boten kan je wel ergens aan stoten, op een thinsilver kan je als slachtoffer prima veilig aan boord zitten. Tijden s het varen stoot je niet zomaar je hoofd. Tijdens de hulpverlening in een overstromings gebied kan ik me iets voorstellen, maar het varen zonder helm een risico te noemen, is ook overdrijfen.

9910001
9910001


guest11765

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2015, 21:27:12
nou dan kan dat zwemvest ook wel bij het oud vuil  ;D

Gewoon rustig varen en dan gebeurd er nooit wat  098uo


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 23 februari 2015, 10:44:22
Als de mogelijkheid er is dan zou ik het per inzet bekijken.
Ligt aan het weer, is het een bewaking of idd naar overstrooomd gebied?
Als wij op de roeibaan aan het bewaken zijn en er is weinig tot geen wind zie ik geen toevoeging aan een helm, waait het flink dan kan het wel interessant zijn ivm de communicatie.
Ga je naar een overstroomd gebied zou ik hem altijd op zetten, je komt op vreemd water, je weet nooit wat er boven je hoofd hangt, Takken, dakgoten enzv. Kortom zou zeker een toevoeging zijn mits er communicatie in zit zeker voor schipper en navigator. En per inzet moet je dit bekijken.

Helaas is bij ons deze mogelijkheid niet aanwezig maar wie weet voor de toekomst!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #26 Gepost op: 24 februari 2015, 21:13:31
Zie de foto van de maand in de nieuwsbrief van de IJRB, http://ymlp.com/zkR2Ib foto gemaakt tijdens de winterbeveiliging
aan het strand is iedereen directeur


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #27 Gepost op: 25 februari 2015, 18:20:47
Wat vind je er zelf van dat de daar een helm op hebben? Het water is hartstikke vlak.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2015, 18:51:51
Citaat van: Shifty link=msg=1333321 date=1424884847
Wat vind je er zelf van dat de daar een helm op hebben? Het water is hartstikke vlak.
Tot je met je hoofd tegen diegene voor je slaat. Dan gaat het licht uit.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Mr Dweijllus

  • Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #29 Gepost op: 25 februari 2015, 19:33:56
Op Monster gebruiken we ze ook al jaren in de boot, bij slechter weer dan.
Het is gewoon echt een extra veiligheid voor jezelf. In het verleden zijn er al best wat mensen voorbij gekomen met een bult of een bloedneus/hersenschudding noem maar op, niet alleen bij ons maar overal.
Het is gewoon niet te voorspellen wat je tegen komt op zee, het kunnen grote golven zijn, of een verkeerde stuiter waarbij je elkaar raakt of misschien ga je wel om en krijg je de boot tegen je hoofd. Aangezien we geen automatische vesten gebruiken is de kans dan aanwezig dat je natuurlijk lekker op zijn kop in de zee ligt te drijven.

De middelen zijn te koop dus ik zou ze zeker gebruiken ingeval van slecht weer.

Voor het binnen water ga ik geen oordeel geven, kom er gewoon te weinig. Wel zou er 1 per rampen eenheid makkelijk wezen voor het geval je weet maar nooit. Om er nou 3/4 per eenheid te geven is een beetje onzin ook kwa budget.  Voor de brigades die de boten zelf gebruiken voor bewaking etc zou ik ze lekker zelf aanschaffen.