Minderjarigen bij incident-fotografie

Auteur Topic: Minderjarigen bij incident-fotografie  (gelezen 29486 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

bartco

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #40 Gepost op: 6 januari 2015, 20:18:10
Citaat van: DiNozzo link=msg=1320626 date=1420571732
Ze worden nergens de grond in gestampt. Er worden alleen terecht vraagtekens gezet bij de leeftijd van sommige medewerkers.

Dat je geen fan bent van AS dat is mij duidelijk, volgens mij ben je meer van de andere kant.

Dan is mijn vraag alleen nog steeds; waarom werd er geen contact opgenomen met de persbureaus? Zij kunnen uitleg geven. Dat gooien met modder hier is nergens voor nodig. En ik ben inderdaad meer van de andere kant ;-). Dat betekend overigens niet dat ik niet open sta voor kritiek en verbeterpunten e.d.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #41 Gepost op: 6 januari 2015, 20:19:00
Citaat van: bartco link=msg=1320629 date=1420571890
Dan is mijn vraag alleen nog steeds; waarom werd er geen contact opgenomen met de persbureaus? Zij kunnen uitleg geven. Dat gooien met modder hier is nergens voor nodig. En ik ben inderdaad meer van de andere kant ;-). Dat betekend overigens niet dat ik niet open sta voor kritiek en verbeterpunten e.d.

Dat gebeurd wel hoor. Alleen heel vaak op een kinderachtige manier via Twitter.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #42 Gepost op: 6 januari 2015, 20:19:37
Citaat van: bartco link=msg=1320625 date=1420571545
Ik ben meer van mening dat beide persbureaus hier ernstig de grond in worden gestampt. En geloof me, ik ben echt geen fan van As media. Verre van.
Als je mijn berichten leest, zul je waarschijnlijk wel zijn opgemerkt dat het niet mijn doel is om de persbureau's de grond in te stampen. Ik heb al eerder gezegd dat ik geen problemen heb met concurrentie: zonder concurrentie blijf je niet scherp. Het lijkt mij dan ook duidelijk dat er bestaansrecht is voor bedrijven zoals Gino press en AS Media. In die zin heb ik er dus géén problemen mee. En dit is dan even afgezien van twijfels over kwaliteit etc. Dat is een andere discussie en die voer ik nu niet.

Het enige waar ik mijn vraagtekens bij zet - en dat zegt DiNozzo ook al - is dat ik vraagtekens heb bij de leeftijd van sommige medewerkers of 'leveranciers' van beeldmateriaal.

Er zijn in ieder geval voorbeelden genoemd van mensen die voor beide persbureau's werken (of: beelden leveren) en dus minderjarig (<18 jaar) zijn, terwijl ze die eis zelf wel op hun sites hebben staan.

Het is een constatering. Geen aanname.

Mijn punt lijkt mij duidelijk. En mocht je nog van mening zijn dat het hier enkel gaat om het 'zwart maken' van persbureau's, dan raad ik je nogmaals aan mijn reactie hier boven te lezen.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #43 Gepost op: 6 januari 2015, 20:20:02
Citaat van: bartco link=msg=1320629 date=1420571890
Dan is mijn vraag alleen nog steeds; waarom werd er geen contact opgenomen met de persbureaus? Zij kunnen uitleg geven. Dat gooien met modder hier is nergens voor nodig. En ik ben inderdaad meer van de andere kant ;-). Dat betekend overigens niet dat ik niet open sta voor kritiek en verbeterpunten e.d.

Beide persbureau's zijn hier ook lid en kunnen reageren. We zijn geen diepgaand journalistiek medium maar een internetforum. Ik ga toch ook niet de brandweer bellen om te vragen waarom er eerst een HD-straal is ingezet bij een grote fik in plaats van een LD?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #44 Gepost op: 6 januari 2015, 20:20:19
Citaat van: bartco link=msg=1320629 date=1420571890
Dan is mijn vraag alleen nog steeds; waarom werd er geen contact opgenomen met de persbureaus?

Waarom dan?


bartco

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #45 Gepost op: 6 januari 2015, 20:25:54
Citaat van: Dinges link=msg=1320635 date=1420572019
Waarom dan?
Mensen doen hier alsof beide persbureaus tientallen mensen onder de 18 jaar hebben. Dan wordt het punt kwaliteit erbij gehaald terwijl ik soms constateer dat menig 18-'er betere foto's maakt dan iemand van 18+. Het is zo zonde dat er een discussie wordt gevoerd over persbureaus terwijl ze zelf niet deelnemen.

Overigens erger ik me dood aan het woord '112-cowboys'. Ooit verzonnen door een fotograaf die niet van concurrentie houd en zelfs televisie en alles erbij haalde om zijn gelijk te bewijzen.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #46 Gepost op: 6 januari 2015, 20:26:46
Als je er echt mee zit kan je ze natuurlijk altijd bellen. Ze zijn echt niet te beroerd om het een en ander uit te leggen.  98uiye
Weet trouwens wel 100% zeker dat ze beide meelezen.

Citaat van: bartco link=msg=1320637 date=1420572354
Overigens erger ik me dood aan het woord '112-cowboys'. Ooit verzonnen door een fotograaf die niet van concurrentie houd en zelfs televisie en alles erbij haalde om zijn gelijk te bewijzen.

+1


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #47 Gepost op: 6 januari 2015, 20:39:27
Bartco, voordat we verder gaan met deze discussie ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jouw achtergrond, ervaring en dergelijke. Zo hebben we een iets beter beeld met wie we discussieren en vanuit welke hoek jij het bekijkt, dus waarom neem je niet even de moeite je hier voor te stellen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #48 Gepost op: 21 januari 2015, 11:33:42
De reactie die ik heb gekregen van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid:

Op basis van het onderstaande bericht valt niet uit te sluiten dat hier sprake is van activiteiten door kinderen die de commerciële sfeer raken. Als dat het geval is, dan is hier is sprake van kinderarbeid waarop het verbod van toepassing is. Of ze dat voor hun plezier of vrijwillig doen is niet relevant.

De vraag die ik gesteld heb was: Mag een minderjarige tegen betaling foto's maken van ongelukken, zelfdodingen etc? (incidenten fotografie) De foto's worden gekocht door een persbureau.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #49 Gepost op: 21 januari 2015, 18:11:09
Citaat van: JJ75 link=msg=1324649 date=1421836422
De reactie die ik heb gekregen van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid:

Op basis van het onderstaande bericht valt niet uit te sluiten dat hier sprake is van activiteiten door kinderen die de commerciële sfeer raken. Als dat het geval is, dan is hier is sprake van kinderarbeid waarop het verbod van toepassing is. Of ze dat voor hun plezier of vrijwillig doen is niet relevant.

De vraag die ik gesteld heb was: Mag een minderjarige tegen betaling foto's maken van ongelukken, zelfdodingen etc? (incidenten fotografie) De foto's worden gekocht door een persbureau.
De leeftijd is natuurlijk wel relevant. Alsmede het tijdstip van de werkzaamheden (ivm de arbeidstijdenwet).