Selectieprocedure Politiekundige jan 2015

Auteur Topic: Selectieprocedure Politiekundige jan 2015  (gelezen 129106 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #80 Gepost op: 17 april 2015, 16:18:20
Citaat van: Lieke link=msg=1344260 date=1429273868
Hoi Camilio! Wanneer zou je dan beginnen? Ik ben al vanaf april 2014 bezig met de selectie, eerst voor de verkorte opleiding (ben HBO afgestudeerd), maar dat is ingetrokken omdat de verkorte opleiding toch een eenmalig pilot zou zijn (is mij in januari/februari verteld). Ik kreeg dus de keuze om alsnog de vierjarige opleiding Politiekundige te gaan doen. Volgende week huisbezoek en als dat helemaal goed is, ben ik helemaal door de selectie in!  098uo Ik ben wel heel benieuwd of er toch weer een verkorte opleiding van start gaat... ;D

Die komt er gelukkig niet. Is een pilot geweest en daaruit is gebleken dat het onwenselijk is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Camilio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #81 Gepost op: 17 april 2015, 16:23:42
Citaat van: silque link=msg=1344287 date=1429280300
Die komt er gelukkig niet. Is een pilot geweest en daaruit is gebleken dat het onwenselijk is.

Dat verklaart niet waarom ik hier toch over gebeld ben.


Lieke

  • Aspirant Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
Reactie #82 Gepost op: 17 april 2015, 16:25:14
Citaat van: Camilio link=msg=1344271 date=1429277568
Tja blijkbaar is er dus een extra klas of zo bij gekomen? Of misschien moeten ze jou nog benaderen?

Ik heb contact gehad met W & S en dit nieuws is inderdaad net binnen, maar nog niet officieel bevestigd. Er bestaat inderdaad een kans dat ik binnekort een telefoontje krijg met de vraag of ik alsnog voor verkort wil gaan!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #83 Gepost op: 17 april 2015, 17:14:05
Ik ben benieuwd, laatste wat ik begrepen heb is dat verkort zeer negatief werd ontvangen - ook door de studenten zelf. Misschien dat alles op de schop is gegaan... maar dan nog.
Tegen politiekundige met 4 jaar 'ervaring' wordt al scheef gekeken, laat staan als je na 2/2,5 jaar als brigadier binnenkomt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Eevee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #84 Gepost op: 17 april 2015, 18:23:10
Hoi allemaal,

Ik ben gisteren ook gebeld door W&S met de vraag of ik alsnog voor N5 door wil gaan. Het zou bij mij ook gaan om de verkorte opleiding van 2,5 jaar, start augustus 2015. (Heb ook al een hbo Op zak).
Had ook sollicitatie voor N4 lopen, en zat voor de VP al ver in selectietraject. Moet daar alleen nog het bgo voor afronden.

Ik heb gezegd dat ik dit heel graag wil dus toen hebben zij mijn sollicitatie VP meteen omgezet in een N5 sollicitatie! Goed bezig al zeg ik het zelf... Ze willen alleen dat ik selectiedag deel B over doe, heeft met een bepaalde stabiliteitsfactor te maken zeiden ze..

Maar goed, als dat goed gaat (over 2 weken) dan zou ik ook in augustus 2015 starten in Apeldoorn!!  098uo
Sollicitatie Politiekundige


Robo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #85 Gepost op: 18 april 2015, 20:50:44
Citaat van: Eevee link=msg=1344337 date=1429287790
Hoi allemaal,

Ik ben gisteren ook gebeld door W&S met de vraag of ik alsnog voor N5 door wil gaan. Het zou bij mij ook gaan om de verkorte opleiding van 2,5 jaar, start augustus 2015. (Heb ook al een hbo Op zak).
Had ook sollicitatie voor N4 lopen, en zat voor de VP al ver in selectietraject. Moet daar alleen nog het bgo voor afronden.

Ik heb gezegd dat ik dit heel graag wil dus toen hebben zij mijn sollicitatie VP meteen omgezet in een N5 sollicitatie! Goed bezig al zeg ik het zelf... Ze willen alleen dat ik selectiedag deel B over doe, heeft met een bepaalde stabiliteitsfactor te maken zeiden ze..

Maar goed, als dat goed gaat (over 2 weken) dan zou ik ook in augustus 2015 starten in Apeldoorn!!  098uo
Gefeliciteerd. Ik zelf heb vandaag minder goed nieuws ontvangen. Eindelijk is de envelop na 18 dagen binnengekomen maar ben ik gezakt op 1 klein puntje op stressbestendigheid (3 ipv 4). In totaal 40 punten en ik had er maar 34 nodig maar de minimumscore is dus niet overal behaald.

Nu vroeg ik me dus af of ik mijn sollicitatie wel over kon zetten van niveau 5 naar niveau 4. Weet iemand of dat dit kan? Wat ik ook heel raar vind is dat je een hogere stressbestendigheidsscore nodig hebt voor politiekundige dan voor een (hoofd)agent. Weet iemand waarom dat is? Ik zou namelijk eerder andersom verwachten.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #86 Gepost op: 18 april 2015, 21:04:26
Citaat van: Robo link=msg=1344585 date=1429383044
Gefeliciteerd. Ik zelf heb vandaag minder goed nieuws ontvangen. Eindelijk is de envelop na 18 dagen binnengekomen maar ben ik gezakt op 1 klein puntje op stressbestendigheid (3 ipv 4). In totaal 40 punten en ik had er maar 34 nodig maar de minimumscore is dus niet overal behaald.

Nu vroeg ik me dus af of ik mijn sollicitatie wel over kon zetten van niveau 5 naar niveau 4. Weet iemand of dat dit kan? Wat ik ook heel raar vind is dat je een hogere stressbestendigheidsscore nodig hebt voor politiekundige dan voor een (hoofd)agent. Weet iemand waarom dat is? Ik zou namelijk eerder andersom verwachten.
Ik denk (correct me if I'm wrong) dat het te maken heeft met het feit dat je als Politiekundige op een hoger niveau beslissingen neemt dan een hoofdagent. Omdat die beslissingen zwaarder wegen moet je nóg beter onder druk kunnen nadenken/beslissen/werken.


BAWvR_88

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #87 Gepost op: 19 april 2015, 09:47:50
Citaat van: Camilio link=msg=1344291 date=1429280622
Dat verklaart niet waarom ik hier toch over gebeld ben.

Ik heb donderdag hetzelfde telefoontje ontvangen :) Dinsdag al keuring! Maar.. ik zou een mail krijgen met alle informatie, echter nog niks ontvangen.. Weten jullie al meer? Het gaat over de 2,5 jarige opleiding voor HBO-afgestudeerden. Thanks


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #88 Gepost op: 19 april 2015, 10:13:28
Citaat van: silque link=msg=1344323 date=1429283645
Ik ben benieuwd, laatste wat ik begrepen heb is dat verkort zeer negatief werd ontvangen - ook door de studenten zelf. Misschien dat alles op de schop is gegaan... maar dan nog.
Tegen politiekundige met 4 jaar 'ervaring' wordt al scheef gekeken, laat staan als je na 2/2,5 jaar als brigadier binnenkomt.

Ha Silque,

Ik ben zelf één van de studenten die het tweejarige traject doet. We krijgen heel veel informatie in korte tijd maar ik kan absoluut niet zeggen dat ik het als negatief ervaar! Vooral de algemene Hbo-vaardigheden als projectwerk en onderzoek doen zijn uit het curriculum geschrapt. Deze vaardigheden bezit iedereen als het goed is al. De manier waarop collega's naar ons zullen kijken, daar ben ik overigens ook heel benieuwd naar, ik denk dat dat inderdaad lang niet altijd goed zal vallen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #89 Gepost op: 19 april 2015, 10:49:53
Het grootste gedeelte valt of staat met je eigen houding, ik ben van het 'reguliere' traject en ook bij mij zijn er genoeg collega's van de oude stempel die vinden dat je eerst broeken moet verslijten.
Wat ik hier hoor is dat de collega's van het verkorte traject (praktijk) ervaring missen, het puur en alleen 'blauw verven' is niet voldoende. Ik dacht dat dat ook de uitkomst was van de pilot.

Schijnbaar gaan ze er toch mee verder want ik zie diverse mensen die hierover zijn gebeld, ik ga er vanuit dat e.e.a. is veranderd in de opleiding.

Overigens had ik ook al een afgeronde HBO opleiding voordat ik aan deze opleiding begon, maar ik ben toch blij dat ik de reguliere opleiding gedaan heb. Ja, er gaat weer veel tijd in zitten (en wéér een scriptie schrijven), maar ik heb hiermee wel een enorm netwerk opgebouwd en voor mijn gevoel veel meer vakspecifieke kennis opgedaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.