Verkeersregelaar mag niet stoppen op vluchtstrook van WIS (Weginspecteur)

Auteur Topic: Verkeersregelaar mag niet stoppen op vluchtstrook van WIS (Weginspecteur)  (gelezen 25788 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Citaat van: HIT link=msg=1344690 date=1429441518
Dit weet ik allemaal GW, ik ken de meeste motor wizen ook persoonlijk.
Maar dit was gewoon een VKR op een motor met amber signalering en oranje witte striping.
En er reed in 1 geval ook gewoon een wis aan voorbij.
Bedoel je: http://www.marelkobenelux.nl/nl/fotos/1286373506/
Citaat van: Jerommeke link=msg=801432 date=1283721866

Dienst: Van der Linden Traffic Control
Soort voertuig: Dienstmotor tbv verkeersregelaar
Merk & type: Honda Pan European ST1300
Nummer: 03
Kenteken: niet bekend
Byzonderheden: Vol met led signalering, camera. Ex politie motor.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Vreemd... zit zelf niet in die regio. Weet wel dat voor sommige langdurige werkzaamheden waar veel overlast wordt verwacht, de aannemer zelf wordt verzocht voor inzet van extra monitoring van de werkzaamheden.  Dit is ook gebeurt op de A58 richting Zeeland. Meestal is dit een motorinspecteur. Deze krijgt dan een tijdelijke bevoegdheid voor een bepaalde locatie.
Misschien dat dit het was wat je zag. Misschien dat een van mijn collega's van de regio Rijnmond hier meer van weten. :)


sylvester1986

  • Gast
Niet echt een verkeersregelaar op de vluchtstrook, maar wel verkeer 'regelen' naast de vluchtstrook. (2:11)
Ik vind dit eigenlijk niet nodig. 98uiye
Je leidt in mijn ogen alleen maar af en dat terwijl de automobilisten beter kunnen letten op het verkeer.
https://www.youtube.com/watch?v=IbAYKW3EffI
MrPaul112almere


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Ik heb een Honda CB 500 S in de kleuren van een transport begeleider auto, inclusief de striping. Ook geen opvallende flitsers erop. Mooie platte die onder mijn richtingaanwijzers en midden onder de kuip zitten.Ik zal eens even kijken of ik er foto's van kan maken en uploaden.  Als je de afgelopen week op de A10 hebt gestaan 's morgens HIT, heb je me rond 4.30 voorbij zien komen.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Citaat van: Sylvester link=msg=1344723 date=1429456347
Niet echt een verkeersregelaar op de vluchtstrook, maar wel verkeer 'regelen' naast de vluchtstrook. (2:11)
Ik vind dit eigenlijk niet nodig. 98uiye
Je leidt in mijn ogen alleen maar af en dat terwijl de automobilisten beter kunnen letten op het verkeer.
http://www.youtube.com/watch?v=IbAYKW3EffI
MrPaul112almere

Weer een ramp toerist die met zijn scooter naar het incident is gekomen en voor evt gevaar aan het zorgen is :'(. Zo iemand zou ik dus weg sturen hij heeft niets te zoeken op de incident locatie.Als het nodig is om op te zwaaien wordt dat wel geregeld vanuit het overleg. Ook het stil zetten van het verkeer om andere hulpverleners te laten vertrekken wordt meestal gewoon gedaan door de politie of een van ons.


sylvester1986

  • Gast
Ik had laatste gedeelte blijkbaar niet goed gezien, maar de scooterrijder staat dus gewoon op de rijbaan het verkeer te regelen. (3:40)
Ik vind dit echt niet kunnen :-X :-X


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Wat mij opvalt in het begin is dat het blauw van de brandweer en de 1e politie auto niet echt opvallen. Dit kan komen doordat het van boven af is gefilmd, maar de 2e politiewagen met een pit bovenop, zie je het blauw wel redelijk van! En de ambulance is zeker goed zichtbaar.  Lijkt me toch wel handig dat de blauwe lampen goed zichtbaar zijn voor iedereen onder alle weersomstandigheden!


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Die 2e politieauto met die pit heeft de grillflitsers niet aan.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Gele wagen link=msg=1344742 date=1429461354
Ook het stil zetten van het verkeer om andere hulpverleners te laten vertrekken wordt meestal gewoon gedaan door de politie of een van ons.
Of door de IM aannemer ( in de juiste kledij ) uit ervaring, RWS is vaak druk met het opnemen van de schade's die gerepareerd moeten worden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
In ieder geval iemand van de hulpverleners die bezig zijn met de afwikkeling van het incident.