Verplaatsing verkeersregelaar

Auteur Topic: Verplaatsing verkeersregelaar  (gelezen 18654 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #40 Gepost op: 3 mei 2015, 13:04:01
Als je goed op de hoogte was geweest had je deze klus moeten weigeren want jij was de enige verkeersregelaar.
Het oude hesje als het al het juiste oude hesje was is namelijk totaal NIET meer geldig dus als ik van die persoon een stopteken of wat dan ook had gekregen had ik zonder problemen hem/haar kunnen negeren zonder dat iemand er ook maar iets tegen zou kunnen doen.

Sowieso als je merkt dat je dit met 5 man/vrouw niet volgens de geldende regels enz. had kunnen doen had je de klus moeten weigeren.
Je hebt zelf ook verantwoordelijkheid die je mag en zelfs vind ik MOET nemen als je ziet dit gaat niet goed.
Gewoon de klus stilleggen en desnoods de politie bellen met wat er fout gaat en desnoods als je weet wat in de vergunning staat naar mag verwijzen en zeggen is als VKR trek me hier van terug want dit is (levens)gevaarlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #41 Gepost op: 3 mei 2015, 14:15:33
Citaat van: NS1607 link=msg=1347617 date=1430646620
Gisteren weer eens 11,5 uur bezig geweest met het in goede banen leiden van het verkeer tijdens de me-boom festiviteiten in Mheer en een groot deel van het Heuvelland.
Met slechts 5 personen, dat was qua uitvoering een regelrechte ramp.
(...)
Je kunt in elk geval niet zeggen dat dit een verrassing voor je is, met alles wat er in het topic hier over geschreven is. Zo zie je maar weer, je gaat uit van 6 man, er komt er 1 niet opdagen en eigenlijk kun je het dan niet meer fatsoenlijk uitvoeren. Als je 10 man zou hebben ingezet en er komen er 2 niet opdagen, heb je er tenminste nog 8 over. En hekken, ach, met van die dranghekken met een C-01 erop kan iedereen deze op de plaats zetten en er weer af halen, zelfs als de weg maar voor een uurtje dicht is. Zo moeilijk is dat echt niet.

Verder wat Enrico zegt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #42 Gepost op: 3 mei 2015, 14:35:09
Enrico en Lt. Col. Me

U heeft beide gelijk.
Ik heb de organisatie dit jaar nog een kans gegeven om orde op zaken te stellen.
Maar wat u zegt, dat viel te verwachten.

Afblazen was geen enkele optie helaas.
Gisteren maar uit pure noodzaak geroeid met de riemen die ik had.
En na afloop ook duidelijk gemaakt dat dit voor mij de laatste keer was dat ik dit deed, tenzij volgend jaar wel alles goed geregeld is.
Maar verder einde oefening.

Ik ga mij nu alleen nog bezighouden met evenementen waar wel alles klopt zoals de afgelopen Amstel Gold Race.
Daarom ga ik dus nu ook contact opnemen met de gemeente dat de gemeente maar zorgt voor diverse verplichingen voor de verenigingen.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #43 Gepost op: 3 mei 2015, 15:01:29
Citaat van: NS1607 link=msg=1347665 date=1430656509
Daarom ga ik dus nu ook contact opnemen met de gemeente dat de gemeente maar zorgt voor diverse verplichtingen voor de verenigingen.
Die verplichtingen zullen er ongetwijfeld wel al zijn, alleen hebben de verenigingen daar blijkbaar gewoon schijt aan...  :(


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #44 Gepost op: 3 mei 2015, 15:05:28
@erdebee,
Neem dat schijt maar gerust letterlijk.

En juist daarom zou er voor het verstrekken van de vergunningen ook alle Regelaars ook bij de gemeente bekend moeten zijn.
En hierbij dus ook in de vergunning moeten staan, dan kun je er als vereniging bijna niet omheen.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #45 Gepost op: 3 mei 2015, 15:47:20
NS 1607, ik heb even een simpel rondje internet gedaan (evenementen vergunningen in google) en zag dat overal waar ik keek, de gemeente de vergunning afgeeft en stelt dat de organisatie verantwoordelijk is voor de juiste uitvoering. En ook overal staat verkeersveiligheid vermeld! Je stap om het met de gemeente op te nemen is dus al een goede. Laat het eventueel ook de politie weten de volgende keer, zodat zij de mensen kunnen controleren.

Geef ook eens bij de organisatie aan, dat als er iets mis is, zij voor de schade zullen opdraaien, omdat de verzekering het niet zal dekken! Geen juist kleding, geen evementenvkr cursus met goed gevolg gedaan, dus de verzekering zal zich er altijd aan kunnen onttrekken!
Laat ook de anderen, voor zo ver mogelijk, weten dat zij niet verzekeringstechnisch gedekt zijn op deze manier en zij misschien wel persoonlijk aansprakelijk kunnen worden gesteld. (Al weet ik dat niet zeker, zij staan er misschien ook ter goeder trouw).

Je hebt waarschijnlijk te maken met een 'ons kent ons' evenement, dus meeste kennen elkaar. Maar zo gauw als er een vreemde bij zit, kun je problemen krijgen. Iemand had al aangegeven dat er een opmerking was gemaakt dat zijn kleding er niet uitzag zoals hij op tv had gezien, dus dat hij niet hoefde te luisteren.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #46 Gepost op: 3 mei 2015, 16:18:54
Citaat van: batoutofhell link=msg=1347682 date=1430660840
Je hebt waarschijnlijk te maken met een 'ons kent ons' evenement, dus meeste kennen elkaar

Een zeer adembenemend hoog "ons kent ons gehalte" er zat geen ene "vreemde" bij.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #47 Gepost op: 3 mei 2015, 16:26:41
Citaat van: NS1607 link=msg=1347689 date=1430662734
Een zeer adembenemend hoog "ons kent ons gehalte" er zat geen ene "vreemde" bij.


Jos.

En het gaat goed tot er een keer raddraaiers uit Maastricht of ergens anders vandaan zijn. 99 x goed gaan, de 100e gaat fout en dan beginnen de problemen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #48 Gepost op: 3 mei 2015, 17:01:34
Citaat van: NS1607 link=msg=1347665 date=1430656509
Afblazen was geen enkele optie helaas.

De Amerikanen hebben hier een heel simpel woord voor en dat is Bullshit of te wel in het Nederlands Onzin.

Afblazen is altijd een optie al zal de organiserende partij het daar niet mee eens zijn. Als je het afblaast als VKR dan heb je tenminste inzicht en maak je duidelijk op deze manier kan ik de algehele (verkeers)veiligheid niet garanderen. En dit Jos heb je in mijn ogen nagelaten en heb je hierin gefaald.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #49 Gepost op: 3 mei 2015, 18:48:13
Citaat van: batoutofhell link=msg=1347682 date=1430660840
NS 1607, ik heb even een simpel rondje internet gedaan (evenementen vergunningen in google) en zag dat overal waar ik keek, de gemeente de vergunning afgeeft en stelt dat de organisatie verantwoordelijk is voor de juiste uitvoering. En ook overal staat verkeersveiligheid vermeld! Je stap om het met de gemeente op te nemen is dus al een goede. Laat het eventueel ook de politie weten de volgende keer, zodat zij de mensen kunnen controleren.
Er zijn hier twee dingen die wel door elkaar spelen en 1 ervan zou voor mij de reden zijn om niet eens deel te nemen als VKR.
In vergunningen staat inderdaad dat de organiserende partij verantwoordelijk ( 1. verzekering technisch ) is, echter ben jij als VKR altijd verantwoordelijk voor de actie's die de VKR ( 2. strafrechtelijk )onderneemt.
En door het laatste zal een organisatie dus ook de verzekering op jou afsturen want de wetgever zegt ook gelijk dat de schuldenaar betaald.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.