Verplaatsing verkeersregelaar

Auteur Topic: Verplaatsing verkeersregelaar  (gelezen 18805 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #60 Gepost op: 4 mei 2015, 01:31:49
Hehe, die fiets is enkel het vervoermiddel.
Natuurlijk wordt er afgestapt bij het uitdelen van bevelen.

Wat ik wel doe is de fiets gebruiken als snelle afzetting. (is voorzien van gele knippers aan de voor en zijkant)
(dus afstappen is zelfs noodzakelijk)


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #61 Gepost op: 4 mei 2015, 01:34:16
Gelukkig. Dan is dat helder ;)
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #62 Gepost op: 4 mei 2015, 01:36:07
@aZuL2001

Mag dat trouwens een fiets gebruiken als snelle hulpafzetting?


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #63 Gepost op: 4 mei 2015, 01:40:04
Bij gebrek aan hekken?

Lijkt het mij, op persoonlijke titel, geen verkeerde oplossing.
Maar zo is het mij niet geleerd ;)

Denk dat je ermee weg zou komen, maar daar kan iemand vanuit de blauwe tak of de beroepsmatige collega's waarschijnlijk meer zinnigs over zeggen.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #64 Gepost op: 4 mei 2015, 02:59:54
Ik denk niet dat veel agenten zijn die er iets van zullen zeggen. Maar het heeft natuurlijk geen enkele wettelijke waarde. Wat je wel bereikt, is dat de meeste toch minstens even gaan nadenken, want ze willen natuurlijk niet hun heilige koe beschadigen door over een fiets heen te rijden.  ;D


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #65 Gepost op: 4 mei 2015, 04:21:44
Citaat van: NS1607 link=msg=1347843 date=1430687360
Volgens mij snappen jullie niet wat afblazen van dit evenement betekend?
afblazen kan als gevolg hebben dat  het  hele verenigingsleven van  het  dorp in puin valt.
ik kan nu pas Actie gaan onderdernemen.
Nu heeft men een heel jaar  om te zorgen dat men hun zaken in orde heeft.


Jos.

Ja en.........

Aan wie ligt dat, nu heeft de organisatie jou in een situatie gebracht dat jij op een wettelijk niet verantwoorde wijze jou taak moest uitvoeren en dat als het fout gaat jij de zwarte piet krijgt toe gespeeld en mag jij voor de gevolgen opdraaien.

En wie zegt jou dat de organisatie volgend jaar het wel goed regelt ?
En wat doe jij indien blijkt dat het nog niet klopt, doe jij dan weer hetzelfde want ook volgend jaar zal dan het hele verenigingsleven ineen storten als de optocht niet door gaat.

Ik kan je vertellen dat indien zo'n optocht het verschil maakt dat het verenigingsleven van het betreffende dorp al op sterven na dood is en zeker jou reputatie niet waard is.

Maar ik geloof niet dat het niet doorgaan van de optocht meiboomviering het ineenstorten van het verenigingsleven tot gevolg heeft, hooguit het ineenstorten van het organiserend comite.
Maar vooral een signaal dat jij veiligheid hoog in het vaandel hebt staan en je niet met je laat sollen wat je nu wel hebt laten gebeuren.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #66 Gepost op: 4 mei 2015, 13:54:29
Citaat van: aZuL2001 link=msg=1347896 date=1430695488
Bestaat niet.

Je regelt, en zeker niet als evenementen vkr, geen verkeer vanaf of vanuit een voertuig.
Fiets, skeelers, brommer, motor, auto, maakt niet uit.
Dat dacht ik ook altijd, maar als je de wet erop naleest, dan is het vanaf of vanuit een motorvoertuig. Een fiets is dus geen motorvoertuig. Zou je vanaf een fiets tekens geven, dan ben je dus niet in overtreding. Maar....... het is ook niet handig, omdat je geen veilige positie hebt en geen duidelijke aanwijzingen kunt geven. Stel dat je zwaait naar een voorbijganger, dan kan een andere weggebruiker er al een aanwijzing in zien.

Citaat van: aZuL2001 link=msg=1347896 date=1430695488
Auto ervoor, met de standaard aanwezige oranje knippers aan, auto erachter, ook de standaard aanwezige oranje knippers aan.
Vkr's te voet voor de 1e auto uit.
Dat zegt niets. Voor een auto met oranje knippers hoeft en gaat niemand aan de kant, tenzij het een voertuig is die ook daadwerkelijk aanwijzingen mag geven. Maar voor een meiboom komt er geen transportbegeleider (geen vergunning mogelijk) en ook geen weginspecteur. Verkeersregelaars te voet ervoor lost het probleem niet op, want Jos heeft al aangegeven dat er even geen verkeer mogelijk is als die boom voorbij komt.

Citaat van: aZuL2001 link=msg=1347896 date=1430695488
Of, als de vergunning het toe laat, de route afsluiten.
Dus is dit de beste oplossing. En dit moet je dan simpelweg gefaseerd doen. 10 minuten voordat de boom straat A inglijdt, wordt straat A afgesloten en leeggemaakt. De laatste man van de stoet zet het hek weer aan de kant en geeft de weg vrij. Kan nooit meer dan een (half) uurtje duren.

Citaat van: NS1607 link=msg=1347900 date=1430696167
Mag dat trouwens een fiets gebruiken als snelle hulpafzetting?
Ja hoor, dat mag. Maar het zegt helemaal niets. Als iemand om je fiets heen rijdt kun je 'm niks maken. Als iemand over je fiets heen rijdt en er een punt van maakt kan het ook nog zijn dat je het verkeer in gevaar hebt gebracht.

Bedenk dat je zelf in een auto zit, en dan aan komt rijden bij een weggetje waar een verkeersregelaar een fiets op straat heeft gezet en je probeert weg te sturen. Verder niets te zien, geen bord, hek of niets. Ik zou er ook de balen van krijgen. Zet je er een hek met C-01 neer, dan kun je tenminste zeggen dat de weg is afgesloten en dat dit duidelijk te zien is (want: hek met C-01, dat leert iedereen bij zijn theorie-examen!).
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #67 Gepost op: 4 mei 2015, 14:05:27
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1347959 date=1430740469
(want: hek met C-01, dat leert iedereen bij zijn theorie-examen!)

Het in de praktijk brengen is helaas vaak nog een ander verhaal. Ik heb (helaas) al regelmatig mensen zien zeulen met een hek waar een C-01 aan hing, om zo toch doorgang te krijgen.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #68 Gepost op: 4 mei 2015, 14:13:05
Citaat van: DJester link=msg=1347963 date=1430741127
Het in de praktijk brengen is helaas vaak nog een ander verhaal. Ik heb (helaas) al regelmatig mensen zien zeulen met een hek waar een C-01 aan hing, om zo toch doorgang te krijgen.
Zolang je er bij blijft staan totdat de volgende verkeersregelaar je positie overneemt, zal dat zo'n vaart niet lopen  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #69 Gepost op: 4 mei 2015, 14:22:06
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1347959 date=1430740469
Dat dacht ik ook altijd, maar als je de wet erop naleest, dan is het vanaf of vanuit een motorvoertuig. Een fiets is dus geen motorvoertuig.
Dan is dat een aanvullende "regel" van de betreffende agent waaronder wij hier vallen.
Die trekt je van de kruising af als je anders dan te voet verkeer staat te regelen.
En terecht imho.

Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1347959 date=1430740469
Dat zegt niets. Voor een auto met oranje knippers hoeft en gaat niemand aan de kant.
Ter "beveiliging" van de kop stoet. Iets met meer kreukelzone dan een persoon te voet. ;)

In ieder geval een betere oplossing dan onbevoegde mensen met verouderde hesjes.

Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1347965 date=1430741585
Zolang je er bij blijft staan totdat de volgende verkeersregelaar je positie overneemt, zal dat zo'n vaart niet lopen  >:D
Maar een VKR hoeft geen C1 bord te bewaken.
Dan maar een agent inplannen? ;)
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?