Verplaatsing verkeersregelaar

Auteur Topic: Verplaatsing verkeersregelaar  (gelezen 18807 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #70 Gepost op: 4 mei 2015, 18:59:11
Het probleem met een onbewaakt het met een C01, zoals al gezegd, dat er altijd mensen zullen blijven die vinden dat het niet voor hen geld en dus het hek opzij trekken. Ik heb het zelf mee gemaakt dat ik 2 hekken stond te beveiligen, en als je niet beide in de gaten hield, er bij de zijstraat mensen het hek weg haalde en toch het werkvak inreden. En als ik 's morgens aankwam, stond het hek opzij, terug gezet voor de daadwerkelijk werkzaamheden begonnen, en als ik dan een half uurtje later weer terug kwam bij het hek, stond het wéér aan de kant. Ik heb mensen vol in de remmen zien gaan omdat ze met 80 (in een 30 werkvak) op een freesgat van enige centimeters diep afreden!  >:D 0098 098uo

De ikke ikke ikke mentaliteit helaas. Ik moet daar zijn, dus dat hek gaat maar even weg, want ik zie er niets achter gebeuren.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #71 Gepost op: 4 mei 2015, 20:16:12
Citaat van: aZuL2001 link=msg=1347967 date=1430742126
Dan is dat een aanvullende "regel" van de betreffende agent waaronder wij hier vallen.
Die trekt je van de kruising af als je anders dan te voet verkeer staat te regelen.
En terecht imho.
Een agent kan geen regels maken, een agent moet regels handhaven. Een regel handhaven die niet bestaat kan dus niet. Hij kan je hooguit van een kruispunt halen omdat je het verkeer in gevaar brengt, niet omdat je op een fiets zit. Het feit dat je op een fiets zit is wat mij betreft overigens voldoende reden om je op grond van het in gevaar brengen van het verkeer van de straat te halen, want je brengt vooral jezelf in gevaar. Met je fiets ben je nooit op tijd weg als er een joker toch door wil rijden.

Citaat van: aZuL2001 link=msg=1347967 date=1430742126
Ter "beveiliging" van de kop stoet. Iets met meer kreukelzone dan een persoon te voet. ;)
En je schreef zelf: "met verkeersregelaars lopend ervoor". Dan heeft die auto met lampjes ook weinig zin, wel? Bovendien heeft Jos al aangegeven dat het geen zin heeft; men moet het wegvak vrij maken om de meiboom doorgang te laten vinden. Dan is een auto ter begeleiding niet nodig...

Citaat van: aZuL2001 link=msg=1347967 date=1430742126
Maar een VKR hoeft geen C1 bord te bewaken.
Dan maar een agent inplannen? ;)
Waarom zou een verkeersregelaar geen C-01 bord te hoeven bewaken en waarom een agent wel? De verkeersregelaar staat er niet voor dat bord, de verkeersregelaar staat er om eventuele gasten die alsnog willen doorrijden even te woord te staan en door te sturen. Enerzijds een stukje service naar de mensen, anderzijds voorkomt het dat mensen uitstappen om dat bord aan de kant te zetten. Kan een verkeersregelaar prima doen, ook al is het niet de meest geweldige job...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #72 Gepost op: 4 mei 2015, 23:23:56
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1348034 date=1430763372
Waarom zou een verkeersregelaar geen C-01 bord te hoeven bewaken en waarom een agent wel? De verkeersregelaar staat er niet voor dat bord, de verkeersregelaar staat er om eventuele gasten die alsnog willen doorrijden even te woord te staan en door te sturen. Enerzijds een stukje service naar de mensen, anderzijds voorkomt het dat mensen uitstappen om dat bord aan de kant te zetten. Kan een verkeersregelaar prima doen, ook al is het niet de meest geweldige job...

Daar ben ik het niet mee eens, een verkeersregelaar staat daar om doorstroming van het verkeer te borgen (danwel te bevorderen), niet om mensen te woord te staan. Zij zorgen op dat moment voor een opstopping, wat haaks staat op hetgeen waarvoor de verkeersregelaar daadwerkelijk daar ter plaatse.

Niemand zou een hek met C-01 moeten bewaken, maar zoals al vele malen gezegd is het tegenwoordig altijd en overal "ikke, ikke, ikke".


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #73 Gepost op: 5 mei 2015, 08:50:17
Bij hek bewaking, probeer ik altijd een beetje uit het zicht te gaan staan. Zie je meeste even kijken, twijfelen, en dan toch door rijden.  998765 Gaan ze hek zeulen is vaak jezelf even laten zien al voldoende om ze te laten stoppen.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #74 Gepost op: 5 mei 2015, 13:06:51
Hangt een beetje van het evenement en je locatie af of mensen informeren mogelijk is.

Door ze, als het op een veilige manier mogelijk is, netjes te woord te staan kun je een hoop frustratie voorkomen.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #75 Gepost op: 5 mei 2015, 14:17:50
Dat is ook een van  de  problemen dat je  te weinig personeel hebt.
Doordat het zo jachtig is met het omleiding van het verkeer.
Ook hierdoor raken de weggebruikers ook gefrustreerd.
Alweer een wielrentour hoor je ze dan schelden.
Maar als meer tijd is kun je ook in het kort even uitleggen waar het wel om gaat.
En 9,5 van de 10 reageert er dan positief op.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #76 Gepost op: 5 mei 2015, 16:18:03
Citaat van: DJester link=msg=1348099 date=1430774636
Daar ben ik het niet mee eens, een verkeersregelaar staat daar om doorstroming van het verkeer te borgen (danwel te bevorderen), niet om mensen te woord te staan. Zij zorgen op dat moment voor een opstopping, wat haaks staat op hetgeen waarvoor de verkeersregelaar daadwerkelijk daar ter plaatse.

Niemand zou een hek met C-01 moeten bewaken, maar zoals al vele malen gezegd is het tegenwoordig altijd en overal "ikke, ikke, ikke".
Vergeet je niet dat aanwijzingen boven tekens en regels gaan? M.a.w. als een hele straat is afgezet, en iemand moet naar het huis 30 meter na het bord, kan die persoon een aanwijzing krijgen door te rijden. Want zonder aanwijzing is het een overtreding. Bovendien is een bord C01 makkelijk te negeren als er niemand bij staat, en als er wel iemand staat maakt een groot deel van de mensen toch de keuze of om a) door te rijden of b) even te vragen 'of ikke ikke er toch door mag'.

Bovendien is het de taak van een VKR niet om de doorstroming van het verkeer te bevorderen. Neen, om het verkeer te regelen. En als het 'verkeer tegenhouden' de taak is, moet dat 'geregeld' worden.


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #77 Gepost op: 6 mei 2015, 18:48:40
Citaat van: Haageneesch link=msg=1348224 date=1430835483
Vergeet je niet dat aanwijzingen boven tekens en regels gaan? M.a.w. als een hele straat is afgezet, en iemand moet naar het huis 30 meter na het bord, kan die persoon een aanwijzing krijgen door te rijden. Want zonder aanwijzing is het een overtreding. Bovendien is een bord C01 makkelijk te negeren als er niemand bij staat, en als er wel iemand staat maakt een groot deel van de mensen toch de keuze of om a) door te rijden of b) even te vragen 'of ikke ikke er toch door mag'.

Bovendien is het de taak van een VKR niet om de doorstroming van het verkeer te bevorderen. Neen, om het verkeer te regelen. En als het 'verkeer tegenhouden' de taak is, moet dat 'geregeld' worden.

Het betreffende CO1 waar hierover wordt gesproken is vaak juist geplaatst door de organisatie van het evenement, omdat die straat is afgesloten. Het is dus nonsens dat die persoon een teken zou hebben gekregen door te rijden, want het is niet de bedoeling dat er überhaupt iemand in gaat.

Verkeer regelen door jan en alleman te woord te staan is overigens geen verkeer regelen, je bent geen gids of lokale 'tomtom'. Je staat daar met de bedoeling om inderdaad het verkeer te regelen (wat de doorstroming bevordert). Daarnaast blijft het idioot om een VKR naast een C01 te moeten zetten, omdat mensen er anders niet af kunnen blijven. Daar moet je naar kijken en niet het probleem proberen te verschuiven.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #78 Gepost op: 6 mei 2015, 19:31:21
Citaat van: DJester link=msg=1348600 date=1430930920
Het betreffende CO1 waar hierover wordt gesproken is vaak juist geplaatst door de organisatie van het evenement, omdat die straat is afgesloten. Het is dus nonsens dat die persoon een teken zou hebben gekregen door te rijden, want het is niet de bedoeling dat er überhaupt iemand in gaat.
Oh nee? Waarom mag er helemaal niemand in? Het kan best zo zijn dat iemand 30 meter na dat bord woont die wel gewoon bij zijn huis kan komen. Dan moet er dus een C-01 staan met een uitzonderingsbord ("uitgezonderd bestemmingsverkeer"). Maar als het nu zo is dat iemand 150 meter na dat bord niet bij zijn huis kan komen, bijvoorbeeld omdat er op 100 meter na het bord een gat in de weg zit, dan werkt dat uitzonderingsbord ook niet meer. Of je moet er op zetten "uitgezonderd bestemmingsverkeer huisnummers 1 t/m 30". Aangezien je dat niet bij alle werkzaamheden en evenementen evengoed kunt voorspellen, kun je er dus ook een verkeersregelaar naast zetten die tegen betrokkene kan zeggen "rijdt u maar door". Daarmee dus het verkeersbord overrulend. Je bent dus wel degelijk de doorstroming aan het bevorderen, door selectief mensen door te laten en anderen niet door te laten. Zou je dat verkeer regelen niet doen, dan mag er dus niemand in, maar gaat men dat toch wel proberen. En dan ben je in de meeste gevallen verder van huis.

Citaat van: DJester link=msg=1348600 date=1430930920
Verkeer regelen door jan en alleman te woord te staan is overigens geen verkeer regelen, je bent geen gids of lokale 'tomtom'. Je staat daar met de bedoeling om inderdaad het verkeer te regelen (wat de doorstroming bevordert). Daarnaast blijft het idioot om een VKR naast een C01 te moeten zetten, omdat mensen er anders niet af kunnen blijven. Daar moet je naar kijken en niet het probleem proberen te verschuiven.
Een berg met zand of een dikke rioolbuis werkt inderdaad veel beter. Geen mens die het zich in het hoofd haalt om eerst een berg zand aan de kant te kruien of een rioolbuis te gaan verslepen. Maar dan weet je ook zeker dat je evenement er niet meer door kan. En de hulpdiensten niet meer. En de bewoners niet meer. En aangezien we in deze tijd zoveel mogelijk service willen bieden aan alles en iedereen op de weg, plaatsen we verkeersborden en zetten we verkeersregelaars in daar waar nodig. En als het nodig is dat er een verkeersregelaar bij een bord gaat staan om ervoor te zorgen dat sommige mensen er wel in mogen en andere mensen niet, omdat dit met bebording niet geregeld kan worden, dan is de verkeersregelaar daarmee het verkeer aan het regelen. Waar staat dat een verkeersregelaar alleen midden op een kruispunt mag/kan/moet staan?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #79 Gepost op: 9 mei 2015, 22:07:16
Ok Lt.Col.Me

De klus waar ik bij stond in Barneveld waren de wegen gewoon afgesloten met een C01. Bewoners en bedrijven hadden een brief gehad dat ze, in overleg met ons, er wel door konden. Tevens werden de heren van 2 bouwputten vlak na de inrit en hun bedienend verkeer toe gelaten.
Als er uitzonderingen gemaakt (mogen) worden, is dat aan de vkr die daar dan juist voor dit soort dingen staat!

Tevens heeft de uitvoerde contact gehad met de hulpdiensten over het afsluiten van een zijstraat met betonblokken achter het hek. Zei zeiden toen dat een bergje zand niet erg was en dat ze zich daar wel doorheen zouden werken als het echt noodzakelijk zou zijn. Je hoeft een hoop zand ook weer niet zo hoog te maken dat er niemand over kan. Een lage hoop zand is vaak al voldoende om mensen om te laten rijden!