Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 213558 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2005, 18:45:17
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2005, 20:29:48
Zoals je weet doe ik ook nog veel analoog, maar daarnaast heb ik ook een Sony F505. Die is niet meer te koop (nieuw althans), maar dit is z'n opvolger ongeveer:



Met name de lens is van extreem hoge kwaliteit... van Carl Zeiss voor de kenners.
En of je er 's avonds goede foto's mee kunt maken: zeker wel, maar wel verdiepen in de mogelijkheden en in de basisbeginselen van de fotografie.

Ik heb dat ook wel eens uit moeten leggen aan iemand, maar toen ik de term sluitertijd liet vallen werd ik heel dom aangekeken... Ik heb toen eerst eens aanbevolen een basisboek fotografie te halen bij de bieb en dat eens goed te bestuderen :-)

Zelf ben ik ook van plan om nog voor de zomer geheel digitaal te gaan. Qua body ga ik voor de Minolta Dynax 7D. Daar wil ik twee lenzen bij hebben, maar daarin moet ik me nog even goed verdiepen. Totaalplaatje komt dan wel boven de 2.000 Euri uit :-)

Gr
Erik


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2005, 21:12:24
Tja, mijn camera ligt wel niet helemaal in jouw eisenpakket maar wil hem toch onder je aandacht brengen. De Canon 300D!!

Ik vind het echt een geweldige camera, de foto's zijn super en het voordeel is dat als een foto erg donker is de informatie er wel inzit en die is er met een goede bewerkingsprogramma ook aardig uit te krijgen!!

Een ander voordeel is dat hij uitbreidbaar is met andere lenzen en externe flitsers (maar gaat wel weer een paar eurootjes kosten!!)

Alleen echt handzaam is de camera niet, alsmede geen filmoptie. En het geld, licht eraan hoeveel je uit wilt geven. prijzen al gedaald tot € 695,- (met kitlens)

als er nog vragen zijn hoor ik het wel en suc6 natuurlijk!!

Sluit me volledig bij aan ;D Zeker met een 2.8 24-70MM lens helemaal top!


Foto Joop

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2005, 21:22:30
Christian,

Ik zweer bij de Nikon D70 met de AFS 18-70 lens (de S staat voor "Silent", en dat is 'ie).  :) 8)
De Canon 300D is ook niet slecht, maar voor wat betreft de eisen, die ik er aan stel, heeft de Nikon voor mij duidelijk een streep voor ten opzichte van de Canon.  :P

Op internet zijn wel vergelijkingstests te vinden. Het blijft een persoonlijke keuze.
Met zowel de Nikon als de Canon (en misschien ook wel andere) kun je snel digitale foto's maken. Bij menig andere camera heeft het toestel toch nog wel een paar seconden denktijd nodig.

@ Erik: Hé, jij toch over op digitaal?????  :D

Groeten,

Joop


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2005, 22:31:46
Bedankt!

Ik heb nog eens rondgekeken, kwam nog een goeie site tegen: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/ProdRef?ReadForm&qcode=digitalecamera&ID=B2E56EAAB2EDFEA9C1256DF1006DF8F2&pcode=digitalecamera
En is het wat om een tweedehands camera te kopen? Scheelt aanzienlijk in prijs, maar weet niet zeker of ik daar goed mee ben...
Ik ga nog verder peinzen en als jullie nog wat weten, hoor ik het graag... ;)

Christian


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2005, 22:42:47
@ Erik: Hé, jij toch over op digitaal????:D

Groeten,

Joop

Yep, moet toch dit jaar nog wel gebeuren :-)
Maar zoals je al gelezen hebt geen D70 maar een 7D :-)

Gr
Erik


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2005, 23:18:37
Zelf heb ik een Canon Powershot A75, licht, klein, handzaam en mooie foto's.... En de prijs is goed. Ik ben nl. ook een Zeeuw weet je.... ;D ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 19 februari 2005, 23:19:50
Ps. De batterijen gaan dus onwijs lang mee....! :-X ;)


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2005, 10:09:42
Als je op zoek bent erik zou ik je aanraden om eens op www.dpreview.com te kijken. Hier staan heel veel testen van camera's en nog veel meer !! Ik heb overigens zelf een d70 met een dx 18-70 lens, een 28-80 en een 70-300 en binnenkort een sb-800 flitsers. Hij bevalt echt uitstekend en ik zit inmiddels al over de 3000 foto's heen.

Gr. ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Bart S

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 20 februari 2005, 13:58:53
Hoi,

ik bezit zelf de bekende Canon 300D (sinds gisteren voorzien van een battery grip  :D) en ben daar zeeeeer tevreden over. Is inderdaad alleen niet echt een compacte camera. Er is inmiddels ook een opvolger onderweg waar ik je even op wil wijzen mocht je besluiten om toch voor een spiegelreflex te gaan. In de USA heet die de Rebel XT en in Europa gaat die de 350D heten geloof ik. Het is een 8.0 Megapixel camera en hij heeft weer wat leuke extra mogelijkheden t.o.v. de 300D. Bovendien zou hij 15% kleiner en 10% lichter zijn dan de 300D.

Groeten en veel succes,

Bart