Vordering van journalistieke beelden t.b.v. rechtsvervolging

Auteur Topic: Vordering van journalistieke beelden t.b.v. rechtsvervolging  (gelezen 16154 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
tsja.... Dit zal ook ten goede komen van de politie. De media is lekker bezig   :-\
http://www.youtube.com/watch?v=EhezGf8_014


Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #1 Gepost op: 3 november 2014, 23:35:48
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1306159 date=1415053478
tsja.... Dit zal ook ten goede komen van de politie. De media is lekker bezig   :-\
http://www.youtube.com/watch?v=EhezGf8_014

Een vrij oud nieuwsbericht/filmpje: http://www.omroepwest.nl/nieuws/16-10-2013/oud-agenten-haagse-politie-gebruikt-buitensporig-geweld-tegen-allochtonen
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #2 Gepost op: 4 november 2014, 01:47:42
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1306159 date=1415053478
tsja.... Dit zal ook ten goede komen van de politie. De media is lekker bezig   :-\
http://www.youtube.com/watch?v=EhezGf8_014
Tuurlijk, het ligt aan de media. Die vreselijke media toch.......
Misschien kan je even bedenken dat de oorzaak ergens anders ligt?

Citaat van: honderd link=msg=1306161 date=1415054148
Een vrij oud nieuwsbericht/filmpje: http://www.omroepwest.nl/nieuws/16-10-2013/oud-agenten-haagse-politie-gebruikt-buitensporig-geweld-tegen-allochtonen
Waarvan akte ;-)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3 Gepost op: 4 november 2014, 11:11:31
Wel de juiste info geven Ko van Leeuwen. Er is door meerdere partijen onafhankelijk onderzoek naar gedaan, waaruit blijkt dat er geen buitensporig geweld wordt of is gebruikt. Bovendien is de weergave van een aantal  slachtoffers behoorlijk anders dan het verhaal van de politie. Ik ben van mening dat de media in dit geval wel een dikke vinger in de pap heeft, door klakkeloos een aantal zaken over te nemen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #4 Gepost op: 4 november 2014, 11:37:39
Citaat van: silque link=msg=1306246 date=1415095891
Wel de juiste info geven Ko van Leeuwen. Er is door meerdere partijen onafhankelijk onderzoek naar gedaan, waaruit blijkt dat er geen buitensporig geweld wordt of is gebruikt. Bovendien is de weergave van een aantal  slachtoffers behoorlijk anders dan het verhaal van de politie. Ik ben van mening dat de media in dit geval wel een dikke vinger in de pap heeft, door klakkeloos een aantal zaken over te nemen.

Die arme jongens doen ook niks... Je kent het wel.. Slechte jeugd, nooit een kinderfietsje gehad etc...
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #5 Gepost op: 4 november 2014, 12:19:14
Citaat van: silque link=msg=1306246 date=1415095891
Wel de juiste info geven Ko van Leeuwen. Er is door meerdere partijen onafhankelijk onderzoek naar gedaan, waaruit blijkt dat er geen buitensporig geweld wordt of is gebruikt. Bovendien is de weergave van een aantal  slachtoffers behoorlijk anders dan het verhaal van de politie. Ik ben van mening dat de media in dit geval wel een dikke vinger in de pap heeft, door klakkeloos een aantal zaken over te nemen.
En op grond waarvan zijn de onderzoeken uitgevoerd? Juist, naar aanleiding van de reportage van Omroep West. Als zijn niet hadden gepubliceerd dan hadden de onderzoeken waarschijnlijk niet plaats gevonden.

Wat mij stoort is het schoppen naar de media. Alsof alles binnenkamers moet blijven. In dit geval heeft Omroep West van meerdere kanten signalen gekregen dat er iets fout is. Dan ga je als media publiceren. Inclusief het weerwoord van de bureauchef. Vreemd genoeg wordt dat laatste door sjoerdiej verzuimd. Dus wie is er nu klakkeloos bezig? ;-)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6 Gepost op: 4 november 2014, 13:37:26
De media heeft e.e.a. gewoon als waarheid aangenomen verkocht...ook gezien de wijze waarop dit filmpje wordt ingesproken door de voice over. en dat bleek te voorbarig gezien de uitkomst van het grotere onderzoek.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #7 Gepost op: 4 november 2014, 14:36:45
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1306268 date=1415099954
En op grond waarvan zijn de onderzoeken uitgevoerd? Juist, naar aanleiding van de reportage van Omroep West. Als zijn niet hadden gepubliceerd dan hadden de onderzoeken waarschijnlijk niet plaats gevonden.

Wat mij stoort is het schoppen naar de media. Alsof alles binnenkamers moet blijven. In dit geval heeft Omroep West van meerdere kanten signalen gekregen dat er iets fout is. Dan ga je als media publiceren. Inclusief het weerwoord van de bureauchef. Vreemd genoeg wordt dat laatste door sjoerdiej verzuimd. Dus wie is er nu klakkeloos bezig? ;-)

Ik heb niks me de politie organisatie Nederland te maken. Ik lees een artikel en zie een daarbij behorend filmpje. Persoonlijk ben ik van mening dat de media zich juist moet afvragen of dit soort reportages grote toevoeging geven aan de samenleving. Ja er word een onderwerp bespreekbaar gemaakt, maar daar achter komen ook een aantal gevolgen zoals haat, boosheid etc. Zeker tegenwoordig met Social Media kunnen dit soort filmpjes uitlopen op haat tegen de politie organisatie.

Sjoerd
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #8 Gepost op: 4 november 2014, 14:41:00
Citaat van: CopVR3 link=msg=1306276 date=1415104646
De media heeft e.e.a. gewoon als waarheid aangenomen verkocht...ook gezien de wijze waarop dit filmpje wordt ingesproken door de voice over. en dat bleek te voorbarig gezien de uitkomst van het grotere onderzoek.

De wijze waarop de voiceover heeft ingesproken is terughoudend:
Citaat
Al langer hoort Omroep West verhalen dat op het bureau dingen mis zijn.
Dat agenten veel te geweldadig zouden optreden tegen met name Marokkaanse jongens in de buurt, maar het blijft altijd bij verhalen. Voor het eerst doen nu oud-politiemensen een boekje open over mistanden op het bureau.
Het hele item is een verslag van hoe mensen de politie ervaren. Daar is niets mis mee, dat is gewoon journalistiek verantwoord. Andersom krijgt de politie ook vaak de gelegenheid om hun visie te geven. Dan wordt er ook niet gewacht tot de rechter een oordeel heeft geveld.

Dat je het er niet mee eens bent dat kan, maar zo werkt het wel in Nederland. En als Omroep West er zo naast zit dan had de politie retificatie kunnen eisen of een klacht kunnen indienen bij de Raad voor de Journalistiek.

Maar waar het mij vooral om gaat is dat de media als boosdoener worden gezien. Dat is onjuist. Zij doen verslag van hetgeen er in de samenleving speelt. Klachten horen dus thuis bij die samenleving.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #9 Gepost op: 4 november 2014, 14:46:37
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1306289 date=1415108205
Ik heb niks me de politie organisatie Nederland te maken. Ik lees een artikel en zie een daarbij behorend filmpje. Persoonlijk ben ik van mening dat de media zich juist moet afvragen of dit soort reportages grote toevoeging geven aan de samenleving. Ja er word een onderwerp bespreekbaar gemaakt, maar daar achter komen ook een aantal gevolgen zoals haat, boosheid etc. Zeker tegenwoordig met Social Media kunnen dit soort filmpjes uitlopen op haat tegen de politie organisatie.
Sjoerd
Maar dat laatste lok jij ook richting de media door de zwarte piet maar meteen bij hun neer te leggen ;-)
En ja, je mag je afvragen of het een grote toevoeging  is aan de samenleving. Maar doe dat dan in plaats van de media af te katten.