Vordering van journalistieke beelden t.b.v. rechtsvervolging

Auteur Topic: Vordering van journalistieke beelden t.b.v. rechtsvervolging  (gelezen 16086 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #70 Gepost op: 13 maart 2015, 16:46:09
Citaat van: silque link=msg=1336991 date=1426257885
Zolang alles in goed overleg gaat, wat mij betreft geen probleem.  O0

Het is wel jammer dat de betrokken agenten nu nog steeds er vanuit gaan dat zij deze bevoegdheid hadden.
ColinC was heel meegaand, maar als zij iemand treffen die dit niet is, dan kunnen ze in de problemen komen. Dat is jammer omdat ik er vanuit ga dat hun actie goedbedoeld is/zal zijn.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #71 Gepost op: 13 maart 2015, 18:20:13
Dat weet ik niet, ik ben daar niet bij geweest en wellicht is het in goed overleg gegaan. De bevoegdheid hebben wij inderdaad niet.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #72 Gepost op: 13 maart 2015, 18:29:26
Het ging in eerste instantie dat ze onrustig van me werden of ik verder weg wou staan ondanks het feit dat ik wist over het niet maken van foto's van slachtoffer etc. Nou omdat het gewoon een normaal gesprek was ben heb ik daar gehoor aan gegeven, toen ik weg wou lopen kwam er een andere agent bij die nog even de foto's wou zien omdat ze het vermoeden hadden dat ik een foto van het slachtoffer had gemaakt.
Het kwam wel over als een verplichting maar het ging gewoon allemaal op een rustige, nette en normale manier. Ik bedoel ik zie dan geen reden om dat allemaal tegen te gaan werken ondanks het feit dat het wel/niet mag. Dus ik heb het laten zien en het was prima. En toen ik weer weg liep riep ze weer dat ik beter aan de andere kant kon staan maar dan moest ik wel even omrijden  :P  

Afijn, het ging wel op een normale en nette manier. Niemand zit er op te wachten om bij zo'n incident een hele stennis te gaan schoppen.  O0 Maar ik wil het wel in het achterhoofd houden mocht het weer voorkomen daar.