Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157277 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2015, 09:47:51
Citaat van: Diamondback link=msg=1332029 date=1424421027
Vraag - puur uit nieuwsgierigheid:

Hoeveel huur/hypotheek betaal je en hoeveel hou je daarvan over om je gezin van te onderhouden?

en die vraag is gericht aan...? :|


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #11 Gepost op: 20 februari 2015, 09:50:03
Aan u.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #12 Gepost op: 20 februari 2015, 10:04:27
@LSPD, we leven hier in de echte wereld en niet, zoals je naam en avatar doen vermoeden, in GTA:San Andreas. De littekens die je hier oploopt verdwijnen niet na een bezoekje aan het ziekenhuis en je kan hier echt sterven. Je koopt je dood hier niet even af.

Als jij denkt zo een nobele ridder te zijn welke zonder tegemoetkoming de maatschappij meent te dienen, dan raad ik je aan om je in ieder geval alvast aan te melden als politievrijwilliger. Je mag dan wel niet met een pistool lopen, maar je ondersteunt de maatschappij wel in grote mate.

Ik ben benieuwd hoe hoog je motivatie nog is na 2 jaar opleiding waarbij je schulden nog toe nemen en je te maken krijgt met alle shit uit de maatschappij.

Politieagentje spelen is leuk in een videogame, maar is toch een stuk minder leuk wanneer je de zoveelste dode moet betreuren en dat even aan de nabestaande mag gaan vertellen.

Tot op heden heb ik nog geen moeite met dit werk en geniet ik er (bijna) elke dag van, maar als ze besluiten dat ik morgen geen salaris meer krijg, ga ik morgen ook niet meer werken.


Edit: Bedankt voor je advies dat ik er over moet nadenken of ik toch niet beter iets anders kan gaan doen. Jij weet vast beter dan ik wat een baan als algemeen opsporingsambtenaar inhoudt als ik na 6 jaar.

Niemand komt bij de politie in de veronderstelling om rijk te worden. Als ik flink meer geld wilde verdienen ging ik wel verder studeren.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #13 Gepost op: 20 februari 2015, 10:06:55
Citaat van: Diamondback link=msg=1332040 date=1424422203
Aan u.

ah oké, nou ten eerste kun je geld maar precies 1 keer uitgeven. Dus van het geld wat je eenmaal kwijt bent aan huur/hypotheek hou je niks over, dat is volgens mij normaal.

Daarnaast ben ik student en is het voor studenten niet gek bepaalde vaste lasten niet te hebben en ook geen verantwoordelijkheid te dragen voor onderhoud van een gezin.

Het is heel normaal in deze wereld dat je een studie begint op het moment dat je het je kan veroorloven.. elke studie vereist een investering van tijd en geld. Als je dat geld niet hebt, moet je voor IEDERE andere studie een lening aangaan.. Ik zie niet hoe er dan opeens bij politie rekening gehouden moet worden met een hypotheek of gezin, de wereld is hard.

dus: ik betaal €0,- aan huur of hypotheek en hou daarna van mijn salaris €0,- over voor een gezin aangezien ik dat niet heb, en ik zie niet hoe mijn financiële verplichtingen ertoe doen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #14 Gepost op: 20 februari 2015, 10:11:31
Kijk.

En ziehier in 2 postings het verschil tussen iemand die denkt hoe het leven in elkaar steekt en iemand die er midden in staat.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2015, 10:19:18
Citaat van: LSPD link=msg=1331929 date=1424384859
Ik weet een goeie om op te bezuinigen!

Wat een onzin verhaal. De politie wil graag hoger opgeleide mensen aantrekken (HBO/WO vooropleiding), denk je die te gaan krijgen met wat zakgeld? Even veel als tijdens de studiefinanciering?  Nee, want die mensen worden weggekaapt door grote multinationals en private recherchebedrijven. Dit gebeurt nu al bij de politie en recherchekundigen.
Bovendien is de opleiding heel zwaar, ook voor je privé leven. Daar moet je ook minstens redelijk voor worden betaald.

Kun je wel zeggen dat alleen de mensen die écht gemotiveerd zijn komen, maar dat is onzin. Alleen de mensen die écht het geld kunnen missen komen, er zijn genoeg mensen tot op het bot gemotiveerd  maar die gewoon de financiële armslag missen!

Citaat van: LSPD link=msg=1332024 date=1424420098
Studenten Rechten of Politicologie zijn even goed chantabel tijdens hun stage bij bijv het OM of een waterschap.


Volgensmij weet je niet helemaal waar je het over hebt. Studenten die stage lopen doen dit voor een korte periode van 6 maanden, zij krijgen daarbij geen toegang tot de gevoelige systemen indien dit echt NIET noodzakelijk is voor de uitvoering van het onderzoek/werk. Dit kun je niet vergelijken met een student die zich in de financiële problemen werkt door fulltime bij de pliesie te werken.

Citaat van: LSPD link=msg=1332046 date=1424423215
Het is heel normaal in deze wereld dat je een studie begint op het moment dat je het je kan veroorloven.. elke studie vereist een investering van tijd en geld. Als je dat geld niet hebt, moet je voor IEDERE andere studie een lening aangaan.. Ik zie niet hoe er dan opeens bij politie rekening gehouden moet worden met een hypotheek of gezin, de wereld is hard.

En weer sla de je plank mis. Je kunt een reguliere studie niet vergelijken met de politiestudie. Dat is namelijk niet alleen een studie, maar een full-time baan, met garantie op een vaste aanstelling. Zie het als een X jarige cursus die je moet gaan doen voor je werk.
Als jij je studie rechten, vrijetijdsmanagement of bedrijfskunde gaat doen ben je na de studie zo vrij als een vogel. Moet je gaan solliciteren en is je basissalaris waarschijnlijk ook een stuk hoger.
Ga je niet solliciteren? ook prima!

Vergelijk ook de leeftijden niet, die bij een reguliere studie tussen de 18 en maximaal 30 zijn. Bij de politie is een heel groot gedeelte 30+, want dat wil de baas. Deze mensen hebben gezinnen te onderhouden en huizen te betalen en kunnen dat niet met wat zakgeld.

Kortom; het is me duidelijk dat jij nog geen vaste lasten hebt per maand. Je praat er veel te makkelijk over! Wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij Diamondback.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2015, 10:22:09
Citaat van: Cabo link=msg=1332045 date=1424423067
@LSPD, we leven hier in de echte wereld en niet, zoals je naam en avatar doen vermoeden, in GTA:San Andreas. De littekens die je hier oploopt verdwijnen niet na een bezoekje aan het ziekenhuis en je kan hier echt sterven. Je koopt je dood hier niet even af.

Als jij denkt zo een nobele ridder te zijn welke zonder tegemoetkoming de maatschappij meent te dienen, dan raad ik je aan om je in ieder geval alvast aan te melden als politievrijwilliger. Je mag dan wel niet met een pistool lopen, maar je ondersteunt de maatschappij wel in grote mate.

Ik ben benieuwd hoe hoog je motivatie nog is na 2 jaar opleiding waarbij je schulden nog toe nemen en je te maken krijgt met alle shit uit de maatschappij.

Politieagentje spelen is leuk in een videogame, maar is toch een stuk minder leuk wanneer je de zoveelste dode moet betreuren en dat even aan de nabestaande mag gaan vertellen.

Tot op heden heb ik nog geen moeite met dit werk en geniet ik er (bijna) elke dag van, maar als ze besluiten dat ik morgen geen salaris meer krijg, ga ik morgen ook niet meer werken.

Mijn avatar heeft totaal geen betrekking op mijn uitspraken, al vind ik het wel leuk dat je het herkent!

En ik heb nooit gezegd dat je agenten geen salaris meer moet krijgen, voor je diensten ten behoeve van de maatschappij moet je JUIST betaalt worden (naar mijn mening wel pas na je studie). Er zijn namelijk even goed studenten Maatschappelijk werk die na afloop van jouw slecht nieuws gesprek die mensen begeleiden en en pas ECHT betrokken worden en dit voor nop doen, en raad eens waarom... omdat het bij je studie hoort en je er zelf voor gekozen hebt!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2015, 10:28:22
LSPD.

Citaat van: silque link=msg=1332053 date=1424423958


Vergelijk ook de leeftijden niet, die bij een reguliere studie tussen de 18 en maximaal 30 zijn. Bij de politie is een heel groot gedeelte 30+, want dat wil de baas. Deze mensen hebben gezinnen te onderhouden en huizen te betalen en kunnen dat niet met wat zakgeld.


Betalen na de studie is bezopen. En ter verduidelijking: als je de dertig voor bij bent en je soliciteert bij de politie, val je voor mij in dezelfde categorie als die student maatschappelijk werk. Met een gezin en een woning hou je net zoveel centen over waarmee je niet in staat bent om je eigen kont te krabben.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2015, 10:34:44
HAHAHA ik had het toch duidelijk in mijn voorstel over vergoeding afhankelijk maken van LEEFTIJD EN ERVARING, maar laten we daar nu opeens allemaal even overheen lezen O0

het afschaffing van de vergoeding moet gelden voor de MENSEN ZOALS IK... leeftijd van 18 en nauwelijks ervaring maar dying to be part of the force!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #19 Gepost op: 20 februari 2015, 10:37:49
Ja leuk idee, allemaal in dezelfde klas waar Jan 600 euro krijgt en Piet 2200 euro voor precies hetzelfde werk. Dat kan toch niet?
Het gebeurt nu ook, maar dan met bedragen die niet zover uit elkaar liggen.

Dat je er zo graag bij wilt is helemaal super, maar het is een fulltime baan en er is dus sprake van een minimumloon. Klaar.
Betekent ook dat je lang niet zoveel vrijheid hebt als met je reguliere studie en stufi.

Maar misschien weer OT  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.