Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 159164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #250 Gepost op: 4 april 2015, 00:26:30
Dan zie ik bijvoorbeeld een mooi gebied om bepaalde dingen niet meer te doen die geen direkte invloed hebben op de openbare orde en veiligheid. Het stoppen van lopende onderzoeken. Het stoppen van het onderzoek naar milieudelicten, het staken van informatieverzoeken in de databases tbv VOG's in het kader van de kct's (en ja: daar ga ik last van hebben!). En om politiek Den Haag helemaal op de kast te krijgen: het staken van het volgen  van terreurverdachten. Dat zijn nog maar verdachten en geen daders. Of trek ik nu een veel te groot blik wormen open?


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #251 Gepost op: 4 april 2015, 11:42:20
Als een actie tijdens voetbalwedstrijden ruim van te voren is aangekondigt is er toch geen enkel openbare orde probleem? Burgermeester heeft dan tijd zat om wedstrijd te laten verbieden? Maar helaas zal er al juridisprudentie zijn die dat voorkomt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #252 Gepost op: 4 april 2015, 13:22:30
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341074 date=1427974682
Maakt niet uit. Het wordt tijd dat de burger ook doorheeft dat zij niet zonder de politie kunnen.
Op deze manier duidelijk maken?

Wielen onder auto gestolen voor het politiegebouw
Citaat
ARNHEM – Maandag was er een melding gedaan bij de politie over twee wielen die gestolen waren onder een auto voor het politiebureau in Arnhem. De politie ondernam geen actie; nu blijken alle vier de wielen eraf te zijn gestolen.
Citaat
De agent aan de balie vertelde dat het was gemeld aan het informatiecentrum en dat hij er verder niks mee kon. Er is gemeld dat de auto nu gevaar oplevert, mochten er kinderen gaan spelen bij de auto. Vooralsnog onderneemt de politie geen actie.
http://www.gelrenieuws.nl/2015/04/wielen-onder-auto-gestolen-voor-het-politiegebouw.html


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #253 Gepost op: 4 april 2015, 13:44:55
Ach ja er zijn anno nu zat politiebureaus waar snachts geen politie te vinden is. Iets met bezuinigingen...
Ook daarvoor moet men bij de minister zijn... ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #254 Gepost op: 4 april 2015, 16:23:22
Citaat van: CopVR3 link=msg=1341471 date=1428147895
Ach ja er zijn anno nu zat politiebureaus waar snachts geen politie te vinden is. Iets met bezuinigingen...
Ook daarvoor moet men bij de minister zijn... ;)

En dat worden er alleen maar meer.....

De nieuwe leuze van V en J wordt straks gekaapt van ome Geert W.
Willen we meer of minder blauw..... minder, minder, minder......
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #255 Gepost op: 5 april 2015, 13:20:55
Agenten gaan uit protest weer langzaam rijden op snelwegen bij Tilburg en Roosendaal

TILBURG - De politiebonden blijven actievoeren tegen de onderwaardering van het werk van agenten. Zij houden dinsdag opnieuw een zogenoemde langzaamaanactie op de snelwegen tussen Tilburg-Roosendaal en Vlissingen-Roosendaal.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/227403612/Agenten+gaan+uit+protest+weer+langzaam+rijden+op+snelwegen+bij+Tilburg+en+Roosendaal.aspx


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #256 Gepost op: 6 april 2015, 22:00:39
je kiest het vak agent en daarbij ook de verantwoordelijkheden. (reacties zoals:  "Maakt niet uit. Het wordt tijd dat de burger ook doorheeft dat zij niet zonder de politie kunnen." slaat natuurlijk nergens op, zonder de burger had je geen baan!)

Dat jullie geld erbij moeten krijgen, dat is duidelijk. En als je actie willen voeren dan lijkt mij dat ook totaal gerechtvaardigd.

Maar, om langzaam te gaan rijden op de snelwegen, yep...dat zal de Minister echt wel voelen.. (not!)
En er is heel veel onbegrip van de burgers.
Ook dat agenten dan nog eens op onze kosten (zijn tenslotte dienstvoertuigen betaald door de belastingbetaler) ons een vertraging bezorgen. Dat is dubbel zuur voor de burger maar de Minister.. die maalt daar niet om.

Pak de minister dan gewoon daar het pijn doet, niet de burger.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #257 Gepost op: 6 april 2015, 22:38:13
Citaat van: TheBeast link=msg=1341927 date=1428350439
je kiest het vak agent en daarbij ook de verantwoordelijkheden. (reacties zoals:  "Maakt niet uit. Het wordt tijd dat de burger ook doorheeft dat zij niet zonder de politie kunnen." slaat natuurlijk nergens op, zonder de burger had je geen baan!)

Dat jullie geld erbij moeten krijgen, dat is duidelijk. En als je actie willen voeren dan lijkt mij dat ook totaal gerechtvaardigd.

Maar, om langzaam te gaan rijden op de snelwegen, yep...dat zal de Minister echt wel voelen.. (not!)
En er is heel veel onbegrip van de burgers.
Ook dat agenten dan nog eens op onze kosten (zijn tenslotte dienstvoertuigen betaald door de belastingbetaler) ons een vertraging bezorgen. Dat is dubbel zuur voor de burger maar de Minister.. die maalt daar niet om.

Pak de minister dan gewoon daar het pijn doet, niet de burger.....
Ongelovelijk kortzichtig en egocentrisch! Ik en de 63.999 andere politie-ambtenaren betalen zeker geen belasting?

We kosten te veel
we doen te weinig
we zijn niet nodig
maar als we er niet zijn.....

Maar ik weet het goed gemaakt: laten we in de wet opnemen dat de politie zichzelf moet gaan betalen. Niet meer middels belastingen voor de burger, maar minder. Ten minste dat denken jullie dan  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #258 Gepost op: 6 april 2015, 22:44:09
Citaat van: moppersmurf link=msg=1341940 date=1428352693
Maar ik weet het goed gemaakt: laten we in de wet opnemen dat de politie zichzelf moet gaan betalen. Niet meer middels belastingen voor de burger, maar minder. Ten minste dat denken jullie dan  >:D
Ik wilde het zelfde argument al aandragen. Ik haal ieder jaar meer geld op voor de schatkist, dan dat ik de Nederlandse staat kost aan loon en alle daarbij komende kosten. Misschien kunnen we dat voortaan terug laten vloeien in de organisatie. (of op mijn bankrekening zo u wil)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #259 Gepost op: 6 april 2015, 22:49:31
Bericht op facebook van Thin Line Bracelets:

Hulpverleners doen hun werk met hart en ziel. De dunne lijn waar we dagelijks mee te maken hebben en het risicovolle werk wat we doen is iets wat in ons zit. Het enige wat wij vragen is een stukje waardering en stabiliteit, een goede CAO. Deze foto kregen we van Remco Kuiper.
'Hulpverleners doen hun werk met hart en ziel. De dunne lijn waar we dagelijks mee te maken hebben en het risicovolle werk wat we doen is iets wat in ons zit. Het enige wat wij vragen is een stukje waardering en stabiliteit, een goede CAO. Deze foto kregen we van Remco Kuiper.'



BRON: https://www.facebook.com/thinlinebracelets/photos/a.768474516516814.1073741828.763260273704905/929868083710789/?type=1&theater
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel