Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157272 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #40 Gepost op: 22 februari 2015, 12:14:24
Citaat van: moppersmurf link=msg=1332444 date=1424561279
Waar de hel heeft Gerrit het over? Ik begrijp er geen klote van. Zeer waarschijnlijk omdat ik niet aan twitter doe, net als ongeveer 70% van de dienders in Nederland o nee: NL. Heeft Gerrit ook nog iets in gewoon Nederlands of spreekt hij alleen politie twittertaal?

Begin maart komen er informatiebijeenkomsten over de STAnd VAn ZAken met betrekking tot de CAO onderhandelingen.

Ik verwacht er vooralsnog niet veel van aangezien  de bonden niet verder komen dan alleen de eisen op tafel leggen en de minister niks wil behalve ons nog verder korten en die eisen van tafel veegt.  >:(


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #41 Gepost op: 22 februari 2015, 12:38:05
Tja.... misschien toch maar eens echt de boel plat gooien...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #42 Gepost op: 22 februari 2015, 19:15:58
Citaat van: moppersmurf link=msg=1332444 date=1424561279
Waar de hel heeft Gerrit het over? Ik begrijp er geen klote van. Zeer waarschijnlijk omdat ik niet aan twitter doe, net als ongeveer 70% van de dienders in Nederland o nee: NL. Heeft Gerrit ook nog iets in gewoon Nederlands of spreekt hij alleen politie twittertaal?

Waarschijnlijk zo kort mogelijk vanwege de 140 tekens. Maar ik wil het wel voor je vertalen hoor.

Begin maart zullen de politievakbonden door heel Nederland bijeenkomsten organiseren voor hun leden over de stand van zaken van het CAO overleg met het ministerie van V&J. Blijf de sites van de vakbonden volgen om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.

EDIT: er was al vertaald zie ik...

26 februari is er weer een formeel overleg. Ik zie acties aankomen. Hier gaan ze natuurlijk nooit uitkomen...


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #43 Gepost op: 23 februari 2015, 00:07:11
Citaat van: Golf-10 link=msg=1332503 date=1424603664
Ik verwacht er vooralsnog niet veel van aangezien  de bonden niet verder komen dan alleen de eisen op tafel leggen en de minister niks wil behalve ons nog verder korten en die eisen van tafel veegt.  >:(

Een herhaling van zetten, OPstelten heeft goed geleerd van zijn voorgangers. Hij handelt excact hetzelfde als zijn voorgangers bij de vorige CAO onderhandelingen én die daarvoor én die daarvoor....

Gelukkig doen de vakbonden nu wat anders dan de vorige keren  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #44 Gepost op: 23 februari 2015, 14:58:38
nope en dus zal het wel weer worden afgedaan, met het albekende: "Er was echt niet meer uit te halen"

Ja ja...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #45 Gepost op: 23 februari 2015, 16:10:18
Citaat van: grizz link=msg=1332803 date=1424699918
nope en dus zal het wel weer worden afgedaan, met het albekende: "Er was echt niet meer uit te halen"

Ja ja...

Altijd zo lekker makkelijk om af te geven op de bonden. Alsof zij er belang bij hebben niet het beste voor hun leden te behalen.
Ik vraag me dan altijd af: " Wat was jou bijdrage? Hoe heb jij je verdiept in de materie?"

De beste stuurlui...

Misschien dit ook nog even lezen voordat je besluit je lidmaatschap op te zeggen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3871599/2015/02/23/Driekwart-medewerkers-V-D-moet-zelf-naar-de-rechter.dhtml


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #46 Gepost op: 23 februari 2015, 16:48:39
Ja, ik geloof echt wel dat de bonden hun best doen voor ons en niet mee doen met politieke spelletjes.
Ze zijn er voor ons. De werknemers binnen de politieorganisatie.
Ben benieuwd wat er komen gaat. Zeker de laatste 10 jaar hebben we steeds moeten vechten voor weinig.
Dus het zal helaas voor de burger wel weer uitdraaien op akties.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #47 Gepost op: 23 februari 2015, 18:14:13
Citaat van: Senior GGP link=msg=1332820 date=1424704218
Altijd zo lekker makkelijk om af te geven op de bonden. Alsof zij er belang bij hebben niet het beste voor hun leden te behalen.
Ik vraag me dan altijd af: " Wat was jou bijdrage? Hoe heb jij je verdiept in de materie?"

De beste stuurlui...

Misschien dit ook nog even lezen voordat je besluit je lidmaatschap op te zeggen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3871599/2015/02/23/Driekwart-medewerkers-V-D-moet-zelf-naar-de-rechter.dhtml
hoop aannames.

Ik val de bonden niet af. Alleen houdt dat volgens mij niet in dat ik het volledig eens moet zijn zoals de vorige CAO bereikt is ?
Te soft en te weinig akties. Nee dit mag nee dat mag niet... Klopt maar er zijn genoeg acties te bedenken die wel kunnen en die men in Den Haag ook voelt.
Sommige vriendelijke, sommige minder vriendelijk.

5 jaar terug liep ik foldertjes uit te delen... en uit te leggen waarom we streden voor een betere cao... tja...

Ik ben nog steeds lid van een bond. Puur omdat de kracht van de meerderheid groter is dan de roep van iemand alleen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #48 Gepost op: 23 februari 2015, 18:20:19
Citaat van: grizz link=msg=1332853 date=1424711653
hoop aannames.

Ik val de bonden niet af. Alleen houdt dat volgens mij niet in dat ik het volledig eens moet zijn zoals de vorige CAO bereikt is ?
Te soft en te weinig akties. Nee dit mag nee dat mag niet... Klopt maar er zijn genoeg acties te bedenken die wel kunnen en die men in Den Haag ook voelt.
Sommige vriendelijke, sommige minder vriendelijk.

5 jaar terug liep ik foldertjes uit te delen... en uit te leggen waarom we streden voor een betere cao... tja...

Ik ben nog steeds lid van een bond. Puur omdat de kracht van de meerderheid groter is dan de roep van iemand alleen...

Misschien was mijn aanname voorbarig, maar dat is hoe je tekst bij me over kwam.
Ik kan je uit de grond van mijn hart vertellen dat de vorige cao echt het maximum was.
Met de OVW als grootste pluspunt. Ik erken het manko dat niet iedereen er van profiteert, maar met de nullijn in het achterhoofd was het een best resultaat. Velen profiteren er wel van of gaan er in de toekomst van profiteren.

Het is wel hoog tijd dat er wat verbeteringen komen op inkomen. Maar goed, er zijn veel onderwerpen die op tafel liggen.

Goed te horen dat je wel lid bent van een bond!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #49 Gepost op: 23 februari 2015, 18:23:34
Citaat van: Senior GGP link=msg=1332854 date=1424712019
Misschien was mijn aanname voorbarig, maar dat is hoe je tekst bij me over kwam.
Ik kan je uit de grond van mijn hart vertellen dat de vorige cao echt het maximum was.
Met de OVW als grootste pluspunt. Ik erken het manko dat niet iedereen er van profiteert, maar met de nullijn in het achterhoofd was het een best resultaat. Velen profiteren er wel van of gaan er in de toekomst van profiteren.

Het is wel hoog tijd dat er wat verbeteringen komen op inkomen. Maar goed, er zijn veel onderwerpen die op tafel liggen.

Goed te horen dat je wel lid bent van een bond!

Zou mooi zijn als er inderdaad bij komt, maar dan weer niet ten koste van de huidige regelingen. Overigens vind ik de ORT nog steeds te laag ingezet... maar goed... thats me. netto gaan we er 66 cent per uur op voor uit in de ORT regeling... ALS het zover komt. Ik ga het wel weer zien.
Volgens mij horen er nog meer afspraken nagekomen te worden. Daarbij lopen we ongeveer 7 of 8 procent achter na de nullijn... en dat wordt niet gecompenseerd. Negatief... ja misschien wel. Komt misschien door de resultaten van het verleden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....