Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157759 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #880 Gepost op: 4 september 2015, 15:16:15
Zoals ik het begrijp gaat het enkel om de verkeersboetes, dus niet de APV-feiten, etc.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #881 Gepost op: 7 september 2015, 18:01:19
Agenten houden minister Van der Steur vast in Apeldoorn

APELDOORN - Actievoerende agenten houden minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) vast op de Politieacademie in Apeldoorn. Dat meldt Omroep Gelderland.

De minister opent maandag het academisch jaar van de opleiding. De uitgangen zijn door de actievoerders geblokkeerd, onder meer met autowrakken op de weg. De blokkade zou volgens politiebond ACP minimaal een uur duren.

Foto's: https://twitter.com/Hoefakker/status/640883277209968640

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/24464258/__Van_der_Steur_vast_in_Apeldoorn__.html


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #882 Gepost op: 7 september 2015, 18:14:21
Dat zijn de betere acties O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #883 Gepost op: 7 september 2015, 19:32:54
Citaat van: DiNozzo link=msg=1370990 date=1441642461
Dat zijn de betere acties O0

Yep, schitterende actie  O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #884 Gepost op: 10 september 2015, 14:55:46
Bonden beraden zich op vervangende actie voor bonnenfilter-actie

De politiebonden zien vooralsnog af van hun CAO-actie om de inning van ‘kleinere’ verkeersboetes onmogelijk te maken door een ingreep in de politiesoftware. Bij nader inzien blijken de risico’s van het wijzigen van de instellingen van het computersysteem onvoldoende in te schatten. De bonden beraden zich op een aangepaste versie van de actie.

De beoogde wijzigingen in de filtersoftware zouden ertoe leiden dat ‘kleinere’ verkeersboetes voor eens en voor altijd uit beeld verdwenen en dus nooit meer geïnd konden worden. De bonden overwegen terug te vallen op hun Plan B: het volledig stilleggen van het computersysteem voor onderhoud. Het praktische gevolg daarvan zou zijn dat de inning van verkeersboetes aanzienlijke vertraging oploopt. Een vervangende actie zal naar verwachting niet eerder dan volgende week officieel worden aangezegd.

Door: Politiebonden
10/09/2015 11:30

BRON: http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/09/article/bonden-beraden-zich-op-vervangende-actie-voor-bonnenfilter-actie-13637.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #885 Gepost op: 10 september 2015, 14:59:10
LOGBOEK Aftellen naar P-Day – nog 6 dagen: Spelregels tweedaagse actieklapper

Duizenden collega’s hebben zich inmiddels aangemeld voor een busreis naar Den Haag op woensdag 16 september om daar te protesteren tegen de onwil van het kabinet om voldoende geld uit te trekken voor een volwaardige nieuwe CAO Politie. Helaas blijken veel andere collega’s nog te aarzelen, vooral door onzekerheid over de gemaakte afspraken met de werkgever.

Voor alle duidelijkheid: de politiebonden hebben de werkgever officieel op de hoogte gebracht van de actie. Deze aanzegging bevat twee cruciale elementen. Ten eerste de garantie dat er voldoende personeel beschikbaar zal blijven voor ‘noodhulp’ (reageren op Prio 1-meldingen). Ten tweede het uitgangspunt dat de medewerkers voor deze actie in principe vakbondsverlof wordt toegekend.

Wie zwijgt stemt in
Belangrijk: de werkgever heeft tegen deze aanzegging GEEN inhoudelijk bezwaar gemaakt bij de bonden en is ook NIET naar de rechter gestapt om hem te laten verbieden. Het (juridische) gevolg daarvan is dat de werkgever zich als het ware stilzwijgend heeft neergelegd bij de inhoud van de actie en de praktische gevolgen daarvan. Wie zwijgt stemt in.

Het is echter NIET de bedoeling dat de werkgever zich aan de ene kant neerlegt bij de actie en aan de andere kant deelname aan de actie belemmert via de chefs en leidinggevenden. In sommige gevallen blijkt dat helaas wel degelijk te gebeuren: collega’s krijgen dan te horen dat ze niet aan de actie kunnen deelnemen omdat er anders geen sprake is van de gewenste ‘minimale bezetting’. Ook wordt her en der gemeld dat medewerkers alleen kunnen deelnemen door vrij te nemen.

Allebei niet waar! De bonden roepen alle leidinggevenden en chefs op loyaal hun bijdrage aan de actie te leveren door hun medewerkers duidelijk en eerlijk te informeren. Heb je het gevoel dat je door de werkgever ten onrechte onder druk wordt gezet om aanstaande woensdag niet in een actiebus naar Den Haag te stappen en kom je er samen met hem niet uit? Aarzel dan niet en neem contact op met het actieteam bij jou in de eenheid!

MELD JE NU AAN!
Executief of niet, geüniformeerd of niet, actief vakbondslid of niet … Woensdag 16 september is de dag om erbij te zijn! Politiek Den Haag dwingt de politiemedewerkers tot openlijke steun voor de eisen van de bonden en hun leden. Laten we zorgen dat op 16 september elke twijfel over onze strijdbaarheid voor een fatsoenlijke nieuwe CAO Politie verdwijnt. Nogmaals: wees erbij in Den Haag en meld je aan!

Aanmelden is heel eenvoudig: mail je gegevens naar het ACT in jouw eenheid. Medewerkers van de Landelijke Eenheid, het Politiedienstencentrum (PDC) en de Politieacademie kunnen zich aanmelden bij het actieteam van een territoriale eenheid naar keuze (de eenheid waarin hun werkplek of woonplaats zich bevindt).

Contactgegevens actieteams
De contactgegevens kan je vinden via de BRON link hier onder.

BRON: http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/09/article/logboek-aftellen-naar-p-day-nog-6-dagen-spelregels-tweedaagse-actieklapper-13632.html

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #886 Gepost op: 10 september 2015, 16:27:29
Citaat van: grizz link=msg=1370426 date=1441361663
De meeste verkeersgevaarlijke of hufterig gedrag zijn bijna allemaal boven de 200 Euro. Ik zie het probleem niet. Een aktie die ten goede komt aan de burger. Ik lig er niet wakker van. Als het echt niet met een waarschuwing of preek afkan en het is echt hufterig of gevaarlijk gedrag kun je een artikel 5 verbaaltje opmaken... die komen wel door hoor...
Nou, of het door de acties komt weet ik niet maar het volgende.
In mijn regio zijn door werkzaamheden aan een rotonde een ambulance- en brandweerpost behoorlijk onbereikbaar geweest, zowel om er naartoe te rijden (vrijwilligers) als voor vertrek van ambulances. Dus is er een speciale noodweg alleen voor hulpdiensten aangelegd... De enige die er niet over leken te rijden waren juist die vrijwilligers in  hun dagelijkse niet brandweergerelateerde beslommeringen. Herhaaldelijk hebben zich situaties voorgedaan dat een ambulance of brandweervoertuig vol in de remmen moest omdat er iemand te beroerd was om een paar minuten om te rijden. Er is geen enkele moment op gecontroleerd of iemand staande gehouden, ook niet om in het kader van de acties niet te bekeuren maar iemand stevig toe  te spreken zodanig dat de tijdwinst  volledig verloren zou zijn gegaan.

Ik vind dit weinig collegiaal en behoorlijk hufterig.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #887 Gepost op: 10 september 2015, 17:39:08
Citaat van: PBees link=msg=1371757 date=1441895249
Nou, of het door de acties komt weet ik niet maar het volgende.

Ik vind dit weinig collegiaal en behoorlijk hufterig.

Vervelend dat zoiets gebeurd! Wel jammer dat je direct een oordeelt velt, terwijl je zelf aangeeft dat je niet weet of het door de acties komt... Wellicht is er een andere reden dat de politie daar niet controleert, of gebeurd dat wel en zie je het gewoon niet altijd?

Heb je al contact opgenomen met de plaatselijke politie om dit aan te geven?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #888 Gepost op: 10 september 2015, 18:06:31
Als het geen doorgaande weg is en de politie zelf ook niet weet dat er een probleem is dan komt er ook geen actie. Ik ga er ook vanuit dat jij 24/7 op die weg hebt gelet omdat je weet dat er geen enkele controle is geweest? Of sla je nu heel snel door naar weinig collegiaal en hufterig richting je collega's?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #889 Gepost op: 11 september 2015, 18:00:21
De 42.000 militairen en 16.000 burgermedewerkers krijgen dit en volgend jaar 4,25 procent loon erbij en eenmalig 500 euro, bovenop 0,8 procent loonsverhoging eerder dit jaar.

FNV is tegen

Vakbond FNV heeft het akkoord niet ondertekend. De bond noemt die loonsverhoging een sigaar uit eigen doos, omdat die gepaard gaat met een verlaging van de pensioenopbouw. Daardoor kunnen volgens de bond de pensioenen uiteindelijk tot 15 procent lager uitvallen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein