Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157271 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Gepost op: 19 februari 2015, 19:20:42
Werkgeversvoorstel nieuwe CAO Politie sluit niet aan bij inzet bonden

Minister Opstelten heeft zijn inzet voor een nieuwe CAO Politie op aandringen van de gezamenlijke politiebonden meer concreet gemaakt. De NPB, ACP, ANPV en VMHP hebben de officiële tekst op maandag 16 februari ontvangen. Wij willen onze leden deze tekst - die duidelijk niet aansluit op de gezamenlijke inzet van de bonden - niet onthouden. Het gaat immers om jullie CAO!

'Politiemensen boos over cao-inzet minister'

Politiemensen die lid zijn van de politiebonden ACP en NPB reageren „zeer ontevreden” op de opstelling van minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) voor een nieuwe politie-cao. Beide bonden melden dat er „vooral verontwaardiging en boosheid” in de reacties van hun leden doorklinkt.

En de officiële brief van de minister valt hier te lezen:

http://www.politiebond.nl/files/articles/attachments/cgop_ink_1145_cao_toelichting_inzet_wg_aank._arbeidsvwd._onderh._wg_2.pdf


Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2015, 19:36:42
Mooi is dat. We willen er wel wat bij doen, maar weten nog niet wat. We weten alvast wel wat we er af gaan halen, zoals bijvoorbeeld het aantal vrije weekenden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2015, 20:24:47
Ik was al bang dat die eraan zouden gaan, is voor mij één van de belangrijkste punten uit de CAO.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2015, 21:25:53
Toch zonde dat elke keer als we CAO onderhandelingen krijgen, dit met zo weinig fatsoen en respect vanuit Den Haag gepaard gaat dat we weer de hesjes van zolder moeten halen. En de burger weer weken de dupe is... Minister. Respectloos.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2015, 23:27:39
Ik weet een goeie om op te bezuinigen!

De vergoeding/het salaris van aspiranten afhankelijk maken van leeftijd en werkervaring. Neem je gelijk een (in mijn ogen) belangrijke pullfactor weg gezien het feit dat men voor andere studies geld moet lenen ipv dat men het krijgt. Wie weet daalt zo het aantal reacties op vacatures en hou je van de duizenden geïnteresseerden de mensen over die er ECHT wat voor over hebben om agent te worden.

Natuurlijk ben je gelijk in dienst en is het leuk als je hiervoor betaalt wordt, maar wanneer ik iets anders ga studeren is een kleine vergoeding voor stage-uren eerder uitzondering dan regel!

Zelf zou ik veel eerder bereid zijn in grote schulden te zitten voor een studie bij de PA dan voor wat voor school dan ook..

Kunnen jullie lekker de CAO hebben die jullie willen, deal?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2015, 23:45:15
Ik heb de eisen van de bonden gezien en de (tweede) brief van de minister gelezen. Wat een kansloze brief. Wat een regelrechte belediging voor iedereen die bij de politie werkt. Al jaren met reorganisatie en LNFP geneuzel bezig. Al vijf jaar op de nul-lijn. WTF.

Let op mijn woorden. Hier valt niet over te onderhandelen. Ik ben bang dat dit akties gaan worden. De eisen gesteld door de bond zijn volgens mij nog allezins redelijk...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2015, 00:09:09
Citaat van: LSPD link=msg=1331929 date=1424384859
Zelf zou ik veel eerder bereid zijn in grote schulden te zitten voor een studie bij de PA dan voor wat voor school dan ook..

Lekker de kans vergroten op chantabele collega's O0
Het laatste wat je moet willen is agenten met financiele problemen.

In een beroep als deze is dat echt niet wenselijk, bovendien moet je ook werkzaamheden verrichten gedurende je opleiding. Je bent dan aan het werk en loopt verhoogd (levens)gevaar.
Jij wilt graag betalen om het risico te vergroten dat jou iets overkomt?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2015, 01:55:01
Citaat van: grizz link=msg=1331931 date=1424385915
Al vijf jaar op de nul-lijn. WTF.

Welke reken methode hou jij erop na? Volgens mij staan we al 10 jaar op de nul lijn, maar is er soms een eenmalig centje naar ons toegeschoven dat nog niet eens de inflatie dekt. Als ik zin heb zal ik de cao's van de afgelopen 10 jaar er eens bij halen. Gemiddeld resultaat 0%

oja, dankzij wie???? Die oooo zo goede vakbonden?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2015, 09:14:58
Citaat van: Cabo link=msg=1331932 date=1424387349
Lekker de kans vergroten op chantabele collega's O0
Het laatste wat je moet willen is agenten met financiele problemen.

Studenten Rechten of Politicologie zijn even goed chantabel tijdens hun stage bij bijv het OM of een waterschap. Daarnaast is het leenstelsel zo vormgegeven dat het geen financiële problemen zou moeten veroorzaken, je houdt alleen simpelweg minder vrij besteedbaar inkomen over.

Ik ben met je eens, mensen die geen droog brood weten te verdienen zijn chantabel. Mensen die zichzelf weten te onderhouden en daarnaast meebetalen aan een studie voor hun droombaan zijn dat in mijn ogen NIET.

Citaat van: Cabo link=msg=1331932 date=1424387349
In een beroep als deze is dat echt niet wenselijk, bovendien moet je ook werkzaamheden verrichten gedurende je opleiding. Je bent dan aan het werk en loopt verhoogd (levens)gevaar.
Jij wilt graag betalen om het risico te vergroten dat jou iets overkomt?


Werkzaamheden verrichten moet je elders ook zonder enige vorm van vergoeding. Persoonlijk ken ik niemand die is geslaagd voor zijn/haar studie zonder werkzaamheden te verrichten.

Als je als student per se betaalt WIL worden omdat je vergroot risico loopt zou ik je toch aanraden na te denken of niet beter iets anders kan gaan doen. Verhoogd risico is iets wat je naar mijn mening in eerste instantie op de koop toe neemt. Ik loop liever risico zonder vergoeding dan een kantoorbaan met een Dagobert Duck-bonus.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2015, 09:30:27
Vraag - puur uit nieuwsgierigheid:

Hoeveel huur/hypotheek betaal je en hoeveel hou je daarvan over om je gezin van te onderhouden?