Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157268 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2015, 10:39:06
Aha.

We hebben een klantje voor DB's regel B.

Jij wilt de aspiranten nu al in een situatie brengen waarin ze mogelijk niet meer onkreukbaar zijn.
Geweldig.

Alsof die trouwens voor de k.. z'n k.. naar de opleiding komen.
Utopia.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2015, 10:54:15
Heb je je al aangemeld als politievrijwilliger LSPD?
Zijn nog vollop vacatures volgens mij. Kun je er prima naast je reguliere studie bij doen en je vergoeding is minimaal.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2015, 11:08:31
Collega's verontwaardigd en boos over CAO-inzet werkgever. http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/02/article/collegas-verontwaardigd-en-boos-over-cao-inzet-werkgever-13401.html

Helemaal terecht denk ik zomaar! Het zal niet lang duren voordat we actie gaan voeren als ik het zelf in mag schatten. Wie gaan er dan mee? Laten we hopen dat iedereen die nu het hoogste woord voert op de diverse sites van de vakbonden straks ook vooraan staan!  ::)

POLL
http://www.acp.nl/acp-jong.html

of hier

https://apps.facebook.com/my-polls/mpjbql


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2015, 11:51:44
Citaat van: Cabo link=msg=1332045 date=1424423067
@LSPD, we leven hier in de echte wereld en niet, zoals je naam en avatar doen vermoeden, in GTA:San Andreas. De littekens die je hier oploopt verdwijnen niet na een bezoekje aan het ziekenhuis en je kan hier echt sterven. Je koopt je dood hier niet even af.

Als jij denkt zo een nobele ridder te zijn welke zonder tegemoetkoming de maatschappij meent te dienen, dan raad ik je aan om je in ieder geval alvast aan te melden als politievrijwilliger. Je mag dan wel niet met een pistool lopen, maar je ondersteunt de maatschappij wel in grote mate.

Ik ben benieuwd hoe hoog je motivatie nog is na 2 jaar opleiding waarbij je schulden nog toe nemen en je te maken krijgt met alle shit uit de maatschappij.

Politieagentje spelen is leuk in een videogame, maar is toch een stuk minder leuk wanneer je de zoveelste dode moet betreuren en dat even aan de nabestaande mag gaan vertellen.

Tot op heden heb ik nog geen moeite met dit werk en geniet ik er (bijna) elke dag van, maar als ze besluiten dat ik morgen geen salaris meer krijg, ga ik morgen ook niet meer werken.


Edit: Bedankt voor je advies dat ik er over moet nadenken of ik toch niet beter iets anders kan gaan doen. Jij weet vast beter dan ik wat een baan als algemeen opsporingsambtenaar inhoudt als ik na 6 jaar.

Niemand komt bij de politie in de veronderstelling om rijk te worden. Als ik flink meer geld wilde verdienen ging ik wel verder studeren.

Schalen 12, 13 enzo doen het aardig qua centjes verdienen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2015, 12:13:46
Ach, als defensiewerknemer ken ik het klappen van de zweep.

Eens in de zoveel jaar een salarisverhoging van om en nabij de 1% (niet eens dekkend tav kostenstijgingen), waarbij steevast nieuwe arbeidsvoorwaardenafspraken (heet nl. geen CAO bij Defensie) niet ingaan op de datum waarop de vorigen eindigden (...) ben ik wel gewend.  :-\

Maar ja, ik ben ambtenaar en dan schijn je niet te 'moeten zeuren', want wij doen niets de hele dag of zo....
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2015, 12:37:31
Citaat van: Arie link=msg=1332091 date=1424430826
(heet nl. geen CAO bij Defensie)

Bij de politie officieel ook niet...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #26 Gepost op: 20 februari 2015, 13:11:14
Citaat van: AureliusM link=msg=1332089 date=1424429504
Schalen 12, 13 enzo doen het aardig qua centjes verdienen.

Dat ligt er maar net aan, als je het vergelijkt met eenzelfde soort functie buiten de politie verdienen ze behoorlijk slecht.

Overigens gaan we een deel van de 'salarisverhoging' uit eigen zak betalen, de tegemoetkoming voor de zorgkosten gaat er ook af. Dan krijgen we wel wat salarisverhoging erbij misschien, maar blijft gedeeltelijk een sigaar uit eigen doos.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #27 Gepost op: 20 februari 2015, 14:17:05
Citaat van: silque link=msg=1332106 date=1424434274
Dat ligt er maar net aan, als je het vergelijkt met eenzelfde soort functie buiten de politie verdienen ze behoorlijk slecht.

Overigens gaan we een deel van de 'salarisverhoging' uit eigen zak betalen, de tegemoetkoming voor de zorgkosten gaat er ook af. Dan krijgen we wel wat salarisverhoging erbij misschien, maar blijft gedeeltelijk een sigaar uit eigen doos.

Misschien wel, maar wat ze er voor moeten doen is een behoorlijk verschil.   ;)


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #28 Gepost op: 20 februari 2015, 16:18:11
Citaat van: AureliusM link=msg=1332134 date=1424438225
Misschien wel, maar wat ze er voor moeten doen is een behoorlijk verschil.   ;)

Van het bruto salaris van een schaal 13 word je nog steeds niet rijk (in mijn optiek).

Met dezelde verantwoordelijkheden verdien je bij een commercieel bedrijf toch wel een stuk meer.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2015, 17:16:41
Voorzitter ACP op Twitter.

GerritvdKamp:
#caopolitie #onzepolitie begin maart zullen politievakbonden door NL bijeenkomsten organiseren over stavaza cao overleg. Blijf sites volgen.