Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157764 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #120 Gepost op: 21 maart 2015, 19:58:06
Citaat van: CopVR3 link=msg=1338184 date=1426796803
Tot er een nieuw CAO is, alle flitspalen en gatso's afstellen op bekeuring vanaf +20. Dat heeft pas effect en kost de staat veeeel meer dan nu.

En zo geschiedde...


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #121 Gepost op: 21 maart 2015, 20:06:37
Verder vind ik dat er behoorlijk negatief gesproken wordt over acties.

Kom van de bank en regel het dan eens zelf. De beste schreeuwers staan ook bij de politie gewoon aan wal. Lekker klagen en mopperen op collega's die hun stinkende best om acties te organiseren. Wat krijgen zij er voor terug? Een hoop gemopper en gezeik uit eigen gelederen. Als jullie het allemaal zo goed weten...waarom regel je dan zelf die acties niet. Wel schreeuwen op een forum, op sites van bonden of onder artikelen op intranet, maar niet meelopen met acties als je eigen collega's vragen mee te doen. Lekker roepen dat het kutacties zijn, je er geen zak mee opschiet enzovoorts.
Makkelijk roepen vanaf de zijlijn.

Ik heb respect voor de collega's die op dit moment mega uren draaien om e.e.a. te organiseren, te regelen en communiceren. Zij besteden de helft van de tijd aan het motiveren van collega's om actie te voeren en het uitleggen van de stand van zaken. Want we zijn te lam en te lui om intranet te lezen, nieuwsbrieven te lezen of om even te kijken wat er op de sites van de bonden staat.

Verdiep je eens in de stand van zaken. Misschien dat dan je ogen open gaan en je beseft dat het serieus mis is met die cao. Met gemopper en gemouw ga je deze strijd zeker niet winnen. Kom in actie en doe er wat actiefs aan. Niet lullen maar poetsen.

Ik schaam me kapot voor sommigen onder ons...

En voor de collega's in het land die wel het benen onder hun kont vandaan lopen voor al die 65000 collega's...

COMPLIMENTEN! Zonder jullie werd het helemaal niets. Ga zo door met die acties. Ik geloof in jullie inzet en kennis. Alles heeft zijn reden...hoe klein ook!  O0

Dat wilde ik even kwijt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #122 Gepost op: 21 maart 2015, 20:31:33
Ben meer dan bereid om aan acties mee te doen. Mits ik er achter sta. De burger staat bij mij centraal. Die wil ik door de acties zoveel mogelijk ontzien.
Je moet zorgen dat burgers begrip krijgen voor onze situatie. Dat ze uit solidariteit met ons mee actie voeren.

Acties moet je richten tegen mensen die er wat aan kunnen doen. Den Haag dus.
Ik doe niet mee aan die rijdende 60 km per uur blokkades op de snelweg om zo een uur lang tante Miep in haar Aygootje tegen te werken terwijl ze onderweg is naar Schiphol.
Ik vind dat dit ook anders kan en heb dan ook contact gezocht met de NPB en mijn zorgen maar ook ideeen geuit.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #123 Gepost op: 21 maart 2015, 20:39:51


En zo geschiedde...

Vandaag gehoord dat er bij ons net als normaal gewoon (mobiel) geflitst wordt vanaf 7+ km.
Echter dat de kleine snelheidsovertredingen niet doorgezet worden naar het CJIB. Wat de "veilige" marge nu is zeg ik niet.

Vaste flitspalen werken trouwens wel normaal. Die hoeven geen loonsverhoging en doen niet mee met de acties...






AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #124 Gepost op: 21 maart 2015, 21:31:32
Citaat van: CopVR3 link=msg=1338658 date=1426966293
Ben meer dan bereid om aan acties mee te doen. Mits ik er achter sta. De burger staat bij mij centraal. Die wil ik door de acties zoveel mogelijk ontzien.
Je moet zorgen dat burgers begrip krijgen voor onze situatie. Dat ze uit solidariteit met ons mee actie voeren.

Acties moet je richten tegen mensen die er wat aan kunnen doen. Den Haag dus.
Ik doe niet mee aan die rijdende 60 km per uur blokkades op de snelweg om zo een uur lang tante Miep in haar Aygootje tegen te werken terwijl ze onderweg is naar Schiphol.
Ik vind dat dit ook anders kan en heb dan ook contact gezocht met de NPB en mijn zorgen maar ook ideeen geuit.

Daar sluit ik mij bij aan. De burgerij dient geen last te ondervinden. Het binnenhof bezetten is een strakker plan. Met een Bataljon ME de Haagse binnenstad afsluiten.  O0


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #125 Gepost op: 21 maart 2015, 22:21:32
Citaat van: CopVR3 link=msg=1338658 date=1426966293
Ben meer dan bereid om aan acties mee te doen. Mits ik er achter sta. De burger staat bij mij centraal. Die wil ik door de acties zoveel mogelijk ontzien.
Je moet zorgen dat burgers begrip krijgen voor onze situatie. Dat ze uit solidariteit met ons mee actie voeren.

Acties moet je richten tegen mensen die er wat aan kunnen doen. Den Haag dus.
Ik doe niet mee aan die rijdende 60 km per uur blokkades op de snelweg om zo een uur lang tante Miep in haar Aygootje tegen te werken terwijl ze onderweg is naar Schiphol.
Ik vind dat dit ook anders kan en heb dan ook contact gezocht met de NPB en mijn zorgen maar ook ideeen geuit.

 O0 .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #126 Gepost op: 22 maart 2015, 07:59:22
Het lijkt mij dat het Senior GGP gaat om uitspraken als "de bonden zitten er alleen maar voor zichzelf" zoals Moppersmurf dat verwoorde. Kennelijk niet beseffende dat de bonden voornamelijk bestaan uit actieve leden. Gewoon collega's die naast hun werk actief zijn voor de bond. Over het algemeen is alleen het dagelijkse bestuur bezoldigd en die werken om dezelfde reden bij de bond als de meeste bij de politie werken; idealisme en omdat het werk leuk is.
Ik ondersteun dan ook van harte de uitspraak: 'beter kunnen is zelf doen'. Want wat heb je zelf allemaal al gedaan om de situatie voor het collectief te verbeteren? Als het antwoord niets is, stop dan met zeiken langs de lijn en/of zet jezelf in voor de bond.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #127 Gepost op: 22 maart 2015, 13:27:54
In een tijd waarin respect naar mensen met een publieketaak in een neergaande spiraal terecht lijkt gekomen en waar je als diender meer dan terecht strijd voor een goede CAO begrijp ik de uitspraken van COPVR3 Moppersmurf en Damook heel erg goed.

Ik ben en blijf van mening dat je moet zoeken naar actie vormen waarmee je de burgers achter je krijgt en niet tegen je, nu verzinnen de bonden acties die min of meer neerkomen op burgertje pesten en waarvan men in het Haagse warm noch koud wordt. Morgen staan die zelfde bonden weer breed uit in de media omdat een diender klappen heeft gekregen maar lijkt men niet het besef te hebben daar met dit soort acties zelf mede verantwoordelijk voor te zijn.

Kennelijk ontbreekt het de bonden aan creatief denk vermogen, men houd liever een actie die alle media aandacht krijgt maar (volgens mij) geen enkele waarde heeft anders dan de maatschappij tegen je keren dan kleinschaliger acties waar meer dienders aan (willen en kunnen) meewerken en waarmee je het publiek achter je krijgt daar heb je veel meer aan dan twee minuten een aantal dienstvoertuigen in beeld op de snelweg. Na dat beeld gaan de media interviews afnemen bij mensen die gehinderd werden door de actie ik weet wat de toonzetting van de meeste reacties zal zijn en die zijn dan ook nog eens terecht.

Gelukkig ben ik geen diender maar kom wel uit een vakbondsnest en heb daar wel geleerd dat je de omgeving achter je moet krijgen in plaats van tegen je en boven alles je de mensen raken met wie je een CAO afsluit anderen treffen wekt alleen maar weerzin.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #128 Gepost op: 22 maart 2015, 13:31:18
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1338760 date=1427027274
(...)
Morgen staan die zelfde bonden weer breed uit in de media omdat een diender klappen heeft gekregen maar lijkt men niet het besef te hebben daar met dit soort acties zelf mede verantwoordelijk voor te zijn.
Jij bent alle realiteitszin verloren.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #129 Gepost op: 22 maart 2015, 14:16:28
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1338760 date=1427027274
In een tijd waarin respect naar mensen met een publieketaak in een neergaande spiraal terecht lijkt gekomen en waar je als diender meer dan terecht strijd voor een goede CAO begrijp ik de uitspraken van COPVR3 Moppersmurf en Damook heel erg goed.

Ik ben en blijf van mening dat je moet zoeken naar actie vormen waarmee je de burgers achter je krijgt en niet tegen je, nu verzinnen de bonden acties die min of meer neerkomen op burgertje pesten en waarvan men in het Haagse warm noch koud wordt. Morgen staan die zelfde bonden weer breed uit in de media omdat een diender klappen heeft gekregen maar lijkt men niet het besef te hebben daar met dit soort acties zelf mede verantwoordelijk voor te zijn.

Kennelijk ontbreekt het de bonden aan creatief denk vermogen, men houd liever een actie die alle media aandacht krijgt maar (volgens mij) geen enkele waarde heeft anders dan de maatschappij tegen je keren dan kleinschaliger acties waar meer dienders aan (willen en kunnen) meewerken en waarmee je het publiek achter je krijgt daar heb je veel meer aan dan twee minuten een aantal dienstvoertuigen in beeld op de snelweg. Na dat beeld gaan de media interviews afnemen bij mensen die gehinderd werden door de actie ik weet wat de toonzetting van de meeste reacties zal zijn en die zijn dan ook nog eens terecht.

Gelukkig ben ik geen diender maar kom wel uit een vakbondsnest en heb daar wel geleerd dat je de omgeving achter je moet krijgen in plaats van tegen je en boven alles je de mensen raken met wie je een CAO afsluit anderen treffen wekt alleen maar weerzin.

Over welke publieksonvriendelijke acties heb jij het dan?

Tot nu toe is er wat getoeterd met sirenes en zijn er minder bekeuringen uitgeschreven.

Kan mij nauwelijks voorstellen dat dit bijdraagt aan agressief gedrag jegens politiemensen.

Overigens zwakke uitleg; je hebt te allen tijde met je poten van hulpverleners, inclusief politiemensen, af te blijven!!
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)