Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157912 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #550 Gepost op: 31 mei 2015, 12:13:08
Citaat van: silque link=msg=1353071 date=1432917420
Daarnaast is de trede die je stijgt een beloning voor goed werken, al ga je dus tredes omhoog die heb je zelf verdiend

De tredes zijn afhankelijk van dienstjaren, niet van je prestaties.

(Tweede keer dat ik dit post)
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #551 Gepost op: 31 mei 2015, 12:22:04
Citaat van: feitelijk link=msg=1353253 date=1433067188
De tredes zijn afhankelijk van dienstjaren, niet van je prestaties.

(Tweede keer dat ik dit post)
En de tweede keer dat je het mis hebt:

Citaat
Artikel 7
1. Het salaris van de ambtenaar die nog niet het maximumsalaris van de voor hem geldende
salarisschaal heeft bereikt, wordt jaarlijks verhoogd tot het in de schaal naasthogere bedrag,
indien hij naar het oordeel van het bevoegd gezag in voldoende mate functioneert.
 Het salaris van de ambtenaar die nog niet het maximumsalaris van de voor hem geldende schaal
heeft bereikt, kan worden verhoogd tot een in de schaal hoger vermeld bedrag, indien hij naar het
oordeel van het bevoegde gezag meer dan in voldoende mate functioneert dan wel indien
daartoe naar het oordeel van het bevoegd gezag op andere gronden aanleiding bestaat.
3. Indien de ambtenaar naar het oordeel van het bevoegd gezag niet in voldoende mate
functioneert, blijft salarisverhoging achterwege.
Bovenstaand komt uit het bezoldigingsbesluit rijksambtenaren, maar dit is gelijk aan dat van de politie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #552 Gepost op: 31 mei 2015, 12:32:55
En om ook nog maar even het bezoldigingsbesluit van de politie aan te halen:

Artikel 9

1. Het salaris van de ambtenaar wordt verhoogd tot het naasthogere bedrag in de schaal, indien deze naar het oordeel van het bevoegd gezag de functie naar behoren vervult.
2. Het salaris van de ambtenaar kan worden verhoogd tot een hoger bedrag in de schaal, indien deze naar het oordeel van het bevoegd gezag de functie zeer goed of uitstekend vervult.
3. Vervult de ambtenaar de functie naar het oordeel van het bevoegd gezag niet naar behoren, dan blijft de in het eerste lid bedoelde salarisverhoging achterwege.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #553 Gepost op: 31 mei 2015, 13:33:46
Citaat van: scorpio link=msg=1353148 date=1432980126
Jullie hebben een vaste baan met heel veel zekerheden. In plaats van te kijken naar wat je niet hebt (loonsverhoging) zou ik jullie willen vragen ook eens te kijken naar wat jullie wel hebben?

Pas op wat je zegt, want dat is niet meer het geval. Veel collega's zitten in onzekerheid, de baan die ze hadden komt niet meer terug bij de NP of ze moeten hier meer dan 2 uur per dag voor reizen. Deze collega's hebben geen enkele zekerheid en zitten in een absolute rotsituatie waarbij ze ieder 'baan aanbod' moeten accepteren of anders met ontslag kunnen. Het gaat niet om enkele, maar om duizenden collega's die HPK zijn.

Daarnaast wordt er zo gesneden in de nieuwe instroom dat de werk en roosterdruk maar op blijft lopen bij het bestaande personeel, zeg dus niet dat men moet kijken naar wat men 'wel heeft' want de reorganisatie zorgt voor heel veel onzekerheid wat banen betreft.

Citaat van: feitelijk link=msg=1353253 date=1433067188
De tredes zijn afhankelijk van dienstjaren, niet van je prestaties.

(Tweede keer dat ik dit post)

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen......
Je gaat pas in trede omhoog na je beoordelings/functioneringsgesprek met de chef, in dat gesprek geeft de chef aan of jij in trede omhoog mag of gelijk moet blijven. Dit getekende document gaat naar HRM waarna je stijgt (of gelijk blijft). Het is dus absoluut niet afhankelijk van dienstjaren, sterker nog.. sommige beginnen al bij trede 2 waar ze nog 0 dienstjaren hebben.
Zie de uitleg van Red.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #554 Gepost op: 31 mei 2015, 15:50:18
Citaat van: silque link=msg=1353266 date=1433072026
-knip-
HPK?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #555 Gepost op: 31 mei 2015, 16:05:48
Herplaatsingskandidaat.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #556 Gepost op: 31 mei 2015, 23:41:42
Citaat van: Senior GGP link=msg=1352999 date=1432892595
In de democratie die vakbond heet is dat

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Geniaal!

Hoever past een wortel in .....

Ga toch weg! Sinds wanneer hebben "onze" bonden wat voor ons betekend? Minstens 10 jaar al niet. Mijn  CAO verhoging bestond uit het opzeggen van mijn lidmaatschap, dat scheelde 1% van mijn salaris en is meer dan ik van "de" bonden heb gekregen in het afgelopen decenia.

Een democratie zoals we die in Nederland hebben is bijvoorbaat kansloos, te veel stemmen met een eigen mening en waarbij iedereen een uitzondering is/ denkt/ vindt te zijn.  

De politie, het leger, de ambulance én de brandweer dienen het algemeen belang: respecteer en waardeer dàt. Doe je dat niet? Reken dan ook niet op ons. Boontje komt om z'n loontje!

Of te wel: mijn voorstel voor acties: alle dossiers van alle liquidaties op criminelen zo in de schredder. Scheelt 60% van de recherche capaciteit en aangezien die gasten toch schijt hebben aan de staat der Nederlanden, mogen wij dat toch ook aan hen hebben?

 >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #557 Gepost op: 31 mei 2015, 23:47:44
Die bonden dat zijn jouw collega's die zich vaak in hun vrije tijd, naast het werk bij de politie, vrijwillig inzetten voor de belangen van hun collega's. Dat dit niet altijd oplevert wat jij wenst moppersmurf is heel vervelend, maar niet altijd te voorkomen.

Beetje meer respect voor je collega's zou denk ik wel gewaardeerd worden.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #558 Gepost op: 31 mei 2015, 23:55:26
Citaat van: Sven82 link=msg=1353333 date=1433108864
Die bonden dat zijn jouw collega's die zich vaak in hun vrije tijd, naast het werk bij de politie, vrijwillig inzetten voor de belangen van hun collega's. Dat dit niet altijd oplevert wat jij wenst moppersmurf is heel vervelend, maar niet altijd te voorkomen.

Beetje meer respect voor je collega's zou denk ik wel gewaardeerd worden.

De bonden zijn mijn collega's? Dat verklaard waarom het halve korps corrupt is en niks doet. In dat kader snap ik ook waarom een salarisverhoging ook niet nodig is, als je toch niks doet krijg je altijd voldoende.

Neen! op geen enkele manier respect voor de vakbonden en diens vertegenwoordigers. Laat ze dat respect eerst maar verdienen én het niet afdwingen
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #559 Gepost op: 31 mei 2015, 23:59:55
De bonden zijn mijn collega's? Dat verklaard waarom het halve korps corrupt is en niks doet. In dat kader snap ik ook waarom een salarisverhoging ook niet nodig is, als je toch niks doet krijg je altijd voldoende.

Neen! op geen enkele manier respect voor de vakbonden en diens vertegenwoordigers. Laat ze dat respect eerst maar verdienen én het niet afdwingen
Als je denkt dat je het zelf beter kan, veel succes!

Ik ken een aantal van jouw collega's van het bestuur van de NPB. Stuk voor stuk integere collega's die echt keihard hun best doen om ook jouw belangen te behartigen (al betaal jij er geen cent meer voor). Maar kennelijk heb je geen flauw benul hoe het er daar aan toe gaat. Wel zeiken op burgers die zonder het politiewerk te kennen een oordeel hebben over dit werk, maar zelf zonder enige kennis van zaken oordelen over jouw collega's bij de bonden. Lijkt mij wat hypocriet.