Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157270 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #560 Gepost op: 1 juni 2015, 00:18:09
Citaat van: Sven82 link=msg=1353338 date=1433109595
Als je denkt dat je het zelf beter kan, veel succes!

Ik ken een aantal van jouw collega's van het bestuur van de NPB. Stuk voor stuk integere collega's die echt keihard hun best doen om ook jouw belangen te behartigen (al betaal jij er geen cent meer voor). Maar kennelijk heb je geen flauw benul hoe het er daar aan toe gaat. Wel zeiken op burgers die zonder het politiewerk te kennen een oordeel hebben over dit werk, maar zelf zonder enige kennis van zaken oordelen over jouw collega's bij de bonden. Lijkt mij wat hypocriet.
De grote vraag is: wordt ik er beter van als "mijn" collega's bij de NPB (ik heb nooit een vakbond bij name genoemd dus neem mij dat ook niet kwalijk) hen best doen of niet. Ik doe dagelijks mijn best op de wc, het stinkt ook behoorlijk. Niemand die daar beter van wordt, nog sterker de schoonmaker baalt ervan dat hij zo slecht betaald wordt.

Dat je mij beticht hypocriet te zijn is vreemd, ik zeg niet dat ik het beter kan: ik zeg dat jullie het waardeloos doen. Nergens in mijn posts is iets te vinden over hoe ik het zou doen (nou ja in mijn laatste post over het verscheuren van dossier na dan). Ik kan ook niet zeggen hoe ik het zou doen, want ik ben geen lid van een vakbond.

Maar dat geeft niet, je moet jezelf een reden van bestaan voor houden. Bij mij is dat 112. Wat is dat bij jou?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #561 Gepost op: 1 juni 2015, 00:26:37
De grote vraag is: wordt ik er beter van als "mijn" collega's bij de NPB (ik heb nooit een vakbond bij name genoemd dus neem mij dat ook niet kwalijk) hen best doen of niet. Ik doe dagelijks mijn best op de wc, het stinkt ook behoorlijk. Niemand die daar beter van wordt, nog sterker de schoonmaker baalt ervan dat hij zo slecht betaald wordt.

Dat je mij beticht hypocriet te zijn is vreemd, ik zeg niet dat ik het beter kan: ik zeg dat jullie het waardeloos doen. Nergens in mijn posts is iets te vinden over hoe ik het zou doen (nou ja in mijn laatste post over het verscheuren van dossier na dan). Ik kan ook niet zeggen hoe ik het zou doen, want ik ben geen lid van een vakbond.

Maar dat geeft niet, je moet jezelf een reden van bestaan voor houden. Bij mij is dat 112. Wat is dat bij jou?

Je begrijpt best wat ik bedoel. Die collega's werken keihard. Schiet je er persoonlijk wat mee op? Geen idee. Maar als de vakbonden het wel voor elkaar krijgen om een loonsverhoging eruit te knijpen dan neem ik aan dat je deze ook niet weigert toch?

Zeggen dat iemand iets waardeloos doet kan iedereen. Zeggen wat er beter zou kunnen is duidelijk niet voor iedereen weggelegd. In elk geval niet voor jou, zo lijkt het.

Een reden van bestaan...112? Tja, die telefoonlijn neem ik nog wel eens op of ik stuur eenheden aan als iemand dat nummer heeft gebeld. Mijn reden is dat ik waarde toevoeg. Iets beteken voor andere mensen. Voor burgers als ik ze help door professionele hulp te sturen. Voor mijn collega's van Defensie en de KMar als ik keihard werk om hun belangen te behartigen, hun stem te laten horen als bestuurslid bij de vakbond marechausseevereniging. Carrière of een vette bankrekening zijn in elk geval geen doel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #562 Gepost op: 1 juni 2015, 23:39:51
Citaat van: Sven82 link=msg=1353344 date=1433111197
Je begrijpt best wat ik bedoel. Die collega's werken keihard. Schiet je er persoonlijk wat mee op? Geen idee. Maar als de vakbonden het wel voor elkaar krijgen om een loonsverhoging eruit te knijpen dan neem ik aan dat je deze ook niet weigert toch?

Zeggen dat iemand iets waardeloos doet kan iedereen. Zeggen wat er beter zou kunnen is duidelijk niet voor iedereen weggelegd. In elk geval niet voor jou, zo lijkt het.

Een reden van bestaan...112? Tja, die telefoonlijn neem ik nog wel eens op of ik stuur eenheden aan als iemand dat nummer heeft gebeld. Mijn reden is dat ik waarde toevoeg. Iets beteken voor andere mensen. Voor burgers als ik ze help door professionele hulp te sturen. Voor mijn collega's van Defensie en de KMar als ik keihard werk om hun belangen te behartigen, hun stem te laten horen als bestuurslid bij de vakbond marechausseevereniging. Carrière of een vette bankrekening zijn in elk geval geen doel.
Ik lees een prima in elkaar getimmerd politiek correct antwoord.  O0 Je snapt ook prima wat ik schrijf en ik begrijp ook prima dat het voor jou als vakbondsman/ - vrouw lastig is om toe te geven dat de boel al jaren niet klopt maar dat geeft niks.

Ik verwijt "jullie" niks, ik geef alleen mijn beweegredenen op waarom ik geen deel wens uit te maken van "jullie" als vakbond. Die beweegredenen zijn niet heilig, dat zijn mijn beweegredenen. Net als dat die van julie wél een reden zijn om deel te nemen. Dat dat niet met elkaar strookt is prima.

Wat wél vreemd is, is dat ik alleen nog in de hoedanigheid van "moppersmurf" kan zeggen wat ik wil en jij dat helemaal niet kan omdat je een geheel andere positie hebt aangenomen op het forum. Let op wat ik zeg: ik kan nog zeggen...

Mijn tijd zal eerdaags voorbij zijn, dat weet ik. Dat wist ik al voordat ik op het forum begon. Jouw tijd zal voortduren omdat je zegt wat de baas wil, mijn tijd zal eindigen omdat ik zeg wat de baas niet wil.

En die loonsverhoging weigeren? Waar kan ik tekenen, stuur de documenten maar op dan weiger ik als enige van de 35.000 dienders. Dat intereseert mij namelijk geen barst! Maar zal onze commissaris dat ook doen? Weiger jij, omdat de onderhandelingen niet hebben opgeleverd wat de inzet was?  :-X

Daarnaast: dat slappe aftreksel dat jullie er misschien uit weten te slepen na maanden van aanklooien, daar zal ik echt niet veel beter van worden. Dus wat zal ik missen? Niet veel vrees ik én aangezien ik mij nu ook prima redt heb ik die 2% echt niet nodig.

Stuur maar op dat document!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #563 Gepost op: 2 juni 2015, 00:15:45
Mijn taak is juist om niet te zeggen wat de baas wil.
Voor iemand die het geen zak kan schelen of hij loonsverhoging krijgt maak je jezelf wel erg druk om de prestaties die de bonden leveren.

Ik kan zeggen wat ik wil, ongeacht de positie die jij mij kennelijk aanmeet. Mensen die mij kennen op dit forum weten wie ik ben. Ik ben op te zoeken via google, benaderbaar en transparant. Ik kan dus niet alleen zeggen wat ik wil, ik neem ook de verantwoordelijkheid ervoor. Ik verschuil mij niet achter een nickname zodat ik iedere brainfart zonder er even over na te denken op dit forum kan plempen.

Verder denk ik dat de discussie tussen ons verder maar beter kan stoppen. Het werk dat verzet wordt door al die vrijwilligers noem jij aanklooien. Respectloos en eigenlijk geen reactie in jouw richting meer waard.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #564 Gepost op: 2 juni 2015, 22:39:13
Citaat van: Sven82 link=msg=1353523 date=1433196945
Mijn taak is juist om niet te zeggen wat de baas wil.
Voor iemand die het geen zak kan schelen of hij loonsverhoging krijgt maak je jezelf wel erg druk om de prestaties die de bonden leveren.

Ik kan zeggen wat ik wil, ongeacht de positie die jij mij kennelijk aanmeet. Mensen die mij kennen op dit forum weten wie ik ben. Ik ben op te zoeken via google, benaderbaar en transparant. Ik kan dus niet alleen zeggen wat ik wil, ik neem ook de verantwoordelijkheid ervoor. Ik verschuil mij niet achter een nickname zodat ik iedere brainfart zonder er even over na te denken op dit forum kan plempen.

Verder denk ik dat de discussie tussen ons verder maar beter kan stoppen. Het werk dat verzet wordt door al die vrijwilligers noem jij aanklooien. Respectloos en eigenlijk geen reactie in jouw richting meer waard.

 O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #565 Gepost op: 3 juni 2015, 11:21:39
Citaat van: Sven82 link=msg=1353523 date=1433196945
Verder denk ik dat de discussie tussen ons verder maar beter kan stoppen. Het werk dat verzet wordt door al die vrijwilligers noem jij aanklooien. Respectloos en eigenlijk geen reactie in jouw richting meer waard.

Een dikke duim voor Sven!


Yadda

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #566 Gepost op: 4 juni 2015, 17:21:13
Hem inderdaad gewoon laten voor wat het is Sven, je kunt er kennelijk geen fatsoenlijke discussie dan wel gesprek mee voeren. Zuurpruim eerste klas en afgeven op alles wat los en vast zit. Ieder ander zou al lang zijn heil bij een andere werkgever zoeken, maar guess what...


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #567 Gepost op: 4 juni 2015, 17:23:38
Senior en Yadda, thanks! ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #568 Gepost op: 5 juni 2015, 01:22:20
Mmmm... en toch denk ik dat mopper hier en daar wel een punt heeft.

Is ook de reden waarom hij geen lid is van de bond. Geeft ie ook gewoon aan.
Dat er bepaalde dingen op een andere manier gezegd hadden kunnen worden, tja. Soms moet je daar ook eens doorheen kijken om te kijken wat de boodschap nu is.

Kritisch wordt soms verward met negatief en vice versa.

Blijft dat we de afgelopen jaren nog geen enkel succes hebben behaald met de CAO onderhandelingen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #569 Gepost op: 5 juni 2015, 06:47:55


Kritisch wordt soms verward met negatief en vice versa.
Kritisch is prima, maar kritiek leveren doe je onderbouwd en inhoudelijk. Zonder inhoudelijke onderbouwing is het gewoon negatief geblaat.