Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #600 Gepost op: 12 juni 2015, 15:09:33
Het heeft ermee te maken dat deze 'variabele' toeslagen inmiddels zo standaard zijn, dat ze gewoon meegerekend worden in je totale jaarsalaris. Stel je krijgt gemiddeld 300 euro onregelmatigheidstoeslag per maand, het hele jaar door... je hele carriere lang. Behalve tijdens je vakantie, dan krijg je dit niet.
Het hof heeft bepaald dat een structurele toeslag ook doorbetaald dient te worden tijdens vakantiedagen, niet alleen bij de politie maar bij alle beroepsgroepen. Overigens rekenen banken, belastingdienst etc al jaren met een doorbetaalde toeslag voor het jaarinkomen.

@COPVr3/Red; geen status 4 en porto uit, maar voor iedere keer dat je weggeroepen wordt tijdens je pauze overuren gaan schrijven. Dat doet de organisatie op termijn veel meer pijn, scheelt je ook een morele afweging.  ;)

Overigens zijn bij ons de 'IncA' diensten nog steeds doorbetaald.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #601 Gepost op: 12 juni 2015, 15:21:44
Citaat van: silque link=msg=1355568 date=1434114573
Het heeft ermee te maken dat deze 'variabele' toeslagen inmiddels zo standaard zijn, dat ze gewoon meegerekend worden in je totale jaarsalaris. Stel je krijgt gemiddeld 300 euro onregelmatigheidstoeslag per maand, het hele jaar door... je hele carriere lang. Behalve tijdens je vakantie, dan krijg je dit niet.
Ah, ik snap het. Het hele jaar door krijg je geen vakantiegeld. En dan in mei wordt er ineens een hoop gestort. Dat kan natuurlijk ook niet. Ik neem dus aan dat vakantiegeld bij dezen ook geschrapt is?  >:D

Dat verrekenen over het hele jaar is natuurlijk prima, maar dan krijg je de overige maanden toch minder?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #602 Gepost op: 12 juni 2015, 15:30:41
Citaat van: feitelijk link=msg=1355553 date=1434106736
Even voor mijn beeld. Agent ligt op Lesbos op het strand en krijgt dan ook toeslag voor overwerk?

Want?

September ga ik naar Lesbos.  O0


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #603 Gepost op: 12 juni 2015, 15:45:51
Geld overigens niet alleen voor de politie:
http://nos.nl/artikel/2040971-verpleegkundigen-hebben-tientallen-miljoenen-tegoed.html

Maar goed, we gaan weer ontopic, over de CAO aub.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #604 Gepost op: 12 juni 2015, 16:41:45
Politieacties voor nieuwe cao verharden: geen controles camera's en flitspalen

BREDA - De politiebonden roepen de verkeershandhavingsteams van de politie op vanaf zaterdag geen camera- en flitspalen en apparatuur voor trajectcontroles meer te controleren. Hierdoor worden beschadigingen later ontdekt dan normaal. Dit heeft gevolgen voor het aantal snelheidsovertredingen dat zo wordt geregistreerd. "Deze actie raakt de Nederlandse overheid in de portemonnee."

http://www.omroepbrabant.nl/?news/231057782/Politieacties+voor+nieuwe+cao+verharden+geen+controles+cameras+en+flitspalen+.aspx


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #605 Gepost op: 13 juni 2015, 13:42:45
Citaat van: Senior GGP link=msg=1355590 date=1434120105
Politieacties voor nieuwe cao verharden: geen controles camera's en flitspalen

BREDA - De politiebonden roepen de verkeershandhavingsteams van de politie op vanaf zaterdag geen camera- en flitspalen en apparatuur voor trajectcontroles meer te controleren. Hierdoor worden beschadigingen later ontdekt dan normaal. Dit heeft gevolgen voor het aantal snelheidsovertredingen dat zo wordt geregistreerd. "Deze actie raakt de Nederlandse overheid in de portemonnee."

http://www.omroepbrabant.nl/?news/231057782/Politieacties+voor+nieuwe+cao+verharden+geen+controles+cameras+en+flitspalen+.aspx

Hoe stellen de bonden zich dat dan voor? Je werkt bij een verkeershandhavingsteam en krijgt de opdracht van je directe chef, die weer opdracht krijgt van zijn/haar directe chef,  enz....., om de apparatuur te gaan controleren. Je weigert, omdat je daartoe bent opgeroepen door de bonden om de overheid in de portemonnee te raken. Maar dat is dan toch gewoon werkweigering?


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #606 Gepost op: 13 juni 2015, 14:13:28
Citaat van: scorpio link=msg=1355689 date=1434195765
Hoe stellen de bonden zich dat dan voor? Je werkt bij een verkeershandhavingsteam en krijgt de opdracht van je directe chef, die weer opdracht krijgt van zijn/haar directe chef,  enz....., om de apparatuur te gaan controleren. Je weigert, omdat je daartoe bent opgeroepen door de bonden om de overheid in de portemonnee te raken. Maar dat is dan toch gewoon werkweigering?

Ik denk dat dat niet opgaat (werkweigering) als dit een door de vakbond gesteunde actie is en geen levensbedreigende situatie's kan voort brengen. Je word dan wel als het goed is, in je salaris gekort voor die werkdag(en), maar dat kun je dan weer via de bond vangen. Heb zoiets jaren geleden bij Vg&L ook gehad. Maar ben geen jurist, dus kan zijn dat ik het mis heb.


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #607 Gepost op: 13 juni 2015, 20:19:29
Bij ons in de beveiliging hebben ze juist die toeslagen geschrapt in de laatste CAO besprekingen :-\.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #608 Gepost op: 14 juni 2015, 12:08:05
Citaat van: scorpio link=msg=1355689 date=1434195765
Hoe stellen de bonden zich dat dan voor? Je werkt bij een verkeershandhavingsteam en krijgt de opdracht van je directe chef, die weer opdracht krijgt van zijn/haar directe chef,  enz....., om de apparatuur te gaan controleren. Je weigert, omdat je daartoe bent opgeroepen door de bonden om de overheid in de portemonnee te raken. Maar dat is dan toch gewoon werkweigering?

Het is heel simpel: de vakbonden doen een formele aanzegging aan de werkgever. Deze gaat aangetekend die kant op. De werkgever neemt vervolgens de aanzegging ter kennisname aan of start een kort-geding om de actie te voorkomen of te laten wijzigen op inhoud.
Op geen enkele andere manier is de actie een vraag. Geen baas kan de actie verbieden. Ook de Korpschef niet. Er is maar 1 man die een uitgeschreven actie kan voorkomen of doen wijzigen; de kort-geding rechter.

Van werkweigering kan dus geen sprake zijn bij het voeren van actie. Het is een grondrecht om collectief actie te voeren. Iedere leidinggevende die dat wil verbieden, voorkomen of belemmeren is stakingsbreker en legt dus een grondrecht van medewerkers naast zich neer. Vraag hem/haar maar eens of hij/zij dat echt wil...


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #609 Gepost op: 15 juni 2015, 23:25:54
Citaat van: Sven82 link=msg=1355181 date=1433961319
Ik kan daar prima antwoord op geven, maar gezien de uitlatingen van Moppersmurf lijkt het mij logisch dat ik daar wat minder motivatie voor heb.

Waar het geld aan besteed wordt is gewoon inzichtelijk. Jaarlijks vindt er een Algemene Ledenvergadering plaats. De stukken zijn voor leden gewoon te verkrijgen.
In het kort kan ik aangeven dat veel geld wordt besteed aan individuele belangenbehartiging. Er worden zaken aangespannen tegen de werkgever. Daarvoor moeten juristen en advocaten worden betaald. Daarnaast gaat er natuurlijk geld naar communicatie en de ondersteuning daarin door betaalde krachten, want helaas kan niet alles door vrijwilligers gedaan worden.

De resultaten die zijn behaald staan gewoon op internet. Gezien het geldgebrek bij de overheid in de afgelopen jaren zijn resultaten hard bevochten tot aan de rechter. Helaas gaat er vaak een paar jaar overheen en kost het veel werk. Procederen tegen de Staat is immers geen gemakkelijke opgave. Mooi voorbeeld van een resultaat van de MARVER/AFMP is de gewonnen rechtzaak inzake de reiskostenvergoeding die mensen zonder eigen huishouding kregen waarin de werkgever kennelijk het idee had dat je minder reiskosten maakt als je nog bij je ouders thuis woont. Helaas...ze kunnen dokken. Veel collega's worden nu begeleid in het juridische proces om dit alsnog voor elkaar te krijgen.

Er gebeurd genoeg. Men moet het alleen wel willen zien en begrijpen hoe het spel in Den Haag gespeeld moet worden.

Hoe kan het toch dat "ik" wel begrip moet hebben voor jou (de vakbond) en jij niet voor mij? Ik snap het niet meer. Als ik als ex-lid aangeef dat ik niet tevreden ben, en ik geef duidelijk aan waarom ik niet tevreden ben, hoe kan het dan dat ik begrip moet gaan opbrengen voor jouw (vakbonds)situatie in Den Haag terwijl jij (als de vakbond) kennelijk niet in staat bent om "mijn situatie op straat" in waarde uit te dragen in Den Haag?

Je kan natuurlijk met luide stem gaan roepen dat je alle discussies met mij (als moppersmurf) uit de weg gaat, dat is prima. Maar dat zal mij niet weerhouden om mijn ongenoegen te uiten over het onvermogen van de politievakbonden.

Het is niet voor niks dat de vakbonden de ledenaantallen in de afgelopen decenia zien afnemen, tis tegenwoordig niet meer dan slappe soep dat naar de pijpen van de gouden bobo's danst. En het "voetvolk" moet daar maar begrip voor hebben?!

Sorry. Nee!

Dus.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens