Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157774 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #610 Gepost op: 16 juni 2015, 07:08:58
Citaat van: moppersmurf link=msg=1356258 date=1434403554

Het is niet voor niks dat de vakbonden de ledenaantallen in de afgelopen decenia zien afnemen....

Oh ja? Is dat zo? Waar baseer je jouw feit op?


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #611 Gepost op: 16 juni 2015, 10:06:47
Citaat van: moppersmurf link=msg=1356258 date=1434403554
Hoe kan het toch dat "ik" wel begrip moet hebben voor jou (de vakbond) en jij niet voor mij? Ik snap het niet meer. Als ik als ex-lid aangeef dat ik niet tevreden ben, en ik geef duidelijk aan waarom ik niet tevreden ben, hoe kan het dan dat ik begrip moet gaan opbrengen voor jouw (vakbonds)situatie in Den Haag terwijl jij (als de vakbond) kennelijk niet in staat bent om "mijn situatie op straat" in waarde uit te dragen in Den Haag?

Je kan natuurlijk met luide stem gaan roepen dat je alle discussies met mij (als moppersmurf) uit de weg gaat, dat is prima. Maar dat zal mij niet weerhouden om mijn ongenoegen te uiten over het onvermogen van de politievakbonden.

Het is niet voor niks dat de vakbonden de ledenaantallen in de afgelopen decenia zien afnemen, tis tegenwoordig niet meer dan slappe soep dat naar de pijpen van de gouden bobo's danst. En het "voetvolk" moet daar maar begrip voor hebben?!

Sorry. Nee!

Dus.
Waarom ben jij dan geen kaderlid geworden? Over hoger in het bestuur van de bond? Ik zie hier typisch Nederlands gedrag, klagen klagen maar zelf niks doen.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #612 Gepost op: 16 juni 2015, 12:47:11
Hoe kan het toch dat "ik" wel begrip moet hebben voor jou (de vakbond) en jij niet voor mij? Ik snap het niet meer. Als ik als ex-lid aangeef dat ik niet tevreden ben, en ik geef duidelijk aan waarom ik niet tevreden ben, hoe kan het dan dat ik begrip moet gaan opbrengen voor jouw (vakbonds)situatie in Den Haag terwijl jij (als de vakbond) kennelijk niet in staat bent om "mijn situatie op straat" in waarde uit te dragen in Den Haag?

Je kan natuurlijk met luide stem gaan roepen dat je alle discussies met mij (als moppersmurf) uit de weg gaat, dat is prima. Maar dat zal mij niet weerhouden om mijn ongenoegen te uiten over het onvermogen van de politievakbonden.

Het is niet voor niks dat de vakbonden de ledenaantallen in de afgelopen decenia zien afnemen, tis tegenwoordig niet meer dan slappe soep dat naar de pijpen van de gouden bobo's danst. En het "voetvolk" moet daar maar begrip voor hebben?!

Sorry. Nee!

Dus.

Ongelooflijk. Lees je mijn reacties wel? Want je plaat blijft hangen.

Jouw laatste alinea is jouw onderbouwing voor het slecht functioneren van de vakbond. Lees nou die alinea nog eens goed door. Desnoods twee keer. Vertel mij dan waar in die alinea een feitelijke bewering staat. Ik zie hem namelijk niet. Als jij "slappe soep dat naar de pijpen van de bobo's danst" wel een objectief punt vindt, dan zijn we om nog een andere reden uitgepraat.

Dus nee, je geeft niet duidelijk aan waarom je ontevreden bent over de vakbond. Je bediend je van dezelfde taal als sommige mensen die de politie afzeiken. Ongefundeerd en in algemeenheden.

Los daarvan heb je jezelf nog steeds niet verdiept in de vakbond,  want je praat nog steeds in termen van jij en mij, De vakbond en het voetvolk. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat de vakbond gewoon bestaat uit jouw collega's tot het in jouw brein wordt opgeslagen? Of ga je jezelf weer van wat beledigingen bedienen om deze collega's dan maar af te doen als corrupt of stel nietsnutten? Ook zo lekker onderbouwd...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #613 Gepost op: 16 juni 2015, 12:51:37
Waarom ben jij dan geen kaderlid geworden? Over hoger in het bestuur van de bond?

Dat hoeft ook niet toch? Die ambitie moet je hebben. Heeft er verder niks mee te maken.
Mopper geeft alleen aan (op zijn directe wijze) dat hij niet tevreden is. Je bent lid van zo'n club en daar betaal je voor. Maar die voldoen niet aan zijn verwachtingen. Dus einde lidmaatschap. Thats it.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij de laatste 10 jaar op CAO gebied niet echt iets interssants hebben gekregen.
Er zijn m.i. veel consessies gedaan, we hebben veel ingeleverd.
Wij zijn 10 jaar lang gepiepeld! Het is genoeg.

Hoewel ik denk dat de bonden absoluut hun best doen hoop echt ik dat men dit keer voet bij stuk houdt. Al duurt dit een jaar.

Ben blij met de succesvolle rechtzaken zoals doortbetaling ORT en dergelijke! En daar profiteert elke diender van, ook de niet-leden. Ben echter benieuwd wat men dan weer gaat afspreken vanaf welk jaar er terugbetaald wordt...


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #614 Gepost op: 16 juni 2015, 14:58:43
Citaat van: CopVR3 link=msg=1356321 date=1434451897
Dat hoeft ook niet toch? Die ambitie moet je hebben. Heeft er verder niks mee te maken.
Mopper geeft alleen aan (op zijn directe wijze) dat hij niet tevreden is. Je bent lid van zo'n club en daar betaal je voor. Maar die voldoen niet aan zijn verwachtingen. Dus einde lidmaatschap. Thats it.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij de laatste 10 jaar op CAO gebied niet echt iets interssants hebben gekregen.
Er zijn m.i. veel consessies gedaan, we hebben veel ingeleverd.
Wij zijn 10 jaar lang gepiepeld! Het is genoeg.

Hoewel ik denk dat de bonden absoluut hun best doen hoop echt ik dat men dit keer voet bij stuk houdt. Al duurt dit een jaar.

Ben blij met de succesvolle rechtzaken zoals doortbetaling ORT en dergelijke! En daar profiteert elke diender van, ook de niet-leden. Ben echter benieuwd wat men dan weer gaat afspreken vanaf welk jaar er terugbetaald wordt...
Wat let mopper om als ontevredene een eigen bond op te richten? Is gewoon vrij om te doen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #615 Gepost op: 16 juni 2015, 23:52:48
Citaat van: JJ75 link=msg=1356342 date=1434459523
Wat let mopper om als ontevredene een eigen bond op te richten? Is gewoon vrij om te doen.
En waarom zou ik dat doen? ZIjn er niet genoeg vakbonden en politieke partijen in Nederland? Hoe meer keuze hoe moeilijker de keuze wordt!

Nee dank!

En waarom ik geen kaderlid zou willen worden? Dat antwoord is simpel: omdat ik niet politiek genoeg ben. Ik zeg helaas veel te vaak gewoon waar het op staat. Dat is niet zoals het in de politiek hoort en dus hoor ik daar dus niet tussen.  e050 Natuurlijk kan ik mijn gedrag aanpassen, doen alsof... maar ik ken mijzelf en ik weet dat dat niet lang gaat duren. Dus doe ik het niet  98uiye

Bekijk het zo: Een lidmaatschap is voor mij een verbintenis en als ik mij niet meer in de andere partij kan vinden dan is er geen verbintenis. Klaar dus, er is geen moeten! Zo is het met mij en een vakbond ook. Ik kan mij niet vinden in de strategiën en praktijken van de vakbonden, dus sluit ik mij niet aan.

Nog meer uitleg nodig?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #616 Gepost op: 17 juni 2015, 23:25:46
Vandaag reed ik naar belgie en zag een flitser staan aan de andere kant van de weg, moest meteen denken aan de acties dat ze wilden dat er niet meer geflitst werd.

Toen kwam ik terug (volgetankt en sigaretten gehaald omdat dat daar allemaal goedkoper is  :D ) en toen stond er 100m voor de flitser tot mijn verbazing een geimproviseerd bordje waarop stond "FLITSER" en de flits apperatuur zelf was ook wat duidelijker zichtbaar gemaakt. Deze goedeman doet dus duidelijk mee aan de actie en doet gewoon zijn werk  :D .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #617 Gepost op: 18 juni 2015, 01:18:04
Hoeveel weken zijn we nu als Politie aan het "staken"? En hoelang gaan we het nog volhouden?

http://nos.nl/op3/artikel/348192-een-echt-stakingsrecord-duurt-ruim-twee-jaar.html
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #618 Gepost op: 19 juni 2015, 01:45:08
Citaat van: moppersmurf link=msg=1356448 date=1434491568
Bekijk het zo: Een lidmaatschap is voor mij een verbintenis en als ik mij niet meer in de andere partij kan vinden dan is er geen verbintenis. Klaar dus, er is geen moeten! Zo is het met mij en een vakbond ook. Ik kan mij niet vinden in de strategiën en praktijken van de vakbonden, dus sluit ik mij niet aan.

Dit is (bijna) altijd het argument wat genoemd wordt door niet leden. Wat jij en met jou vele anderen maar niet willen horen, is dat wanneer jij en de anderen willen dat vakbond(en) het anders moeten gaan doen, zij vooral wel lid moeten worden, omdat je dan van binnenuit met een (grote) meerderheid kan gaan zorgen dat de vakbond(en) het anders gaan doen. Want als niet lid zet jij jezelf buitenspel, je kan zo hard roepen wat je wilt, maar de bonden worden gevormd door de leden en doen uiteindelijk wat de meerderheid van de leden willen, en niet wat niet leden vanaf de zijlijn roepen.

Citaat van: moppersmurf link=msg=1356448 date=1434491568
En waarom ik geen kaderlid zou willen worden? Dat antwoord is simpel: omdat ik niet politiek genoeg ben. Ik zeg helaas veel te vaak gewoon waar het op staat. Dat is niet zoals het in de politiek hoort en dus hoor ik daar dus niet tussen.

En hoe kom jij er bij dat een kaderlid "politiek" moet zijn? Een vakbondsbestuurder moet zich in het politieke speelveld thuis voelen, en heeft daarbij kaderleden nodig die hem/haar van informatie voorzien en zeggen waar het op staat.

Ik ken genoeg kaderleden van verschillende vakbonden in allerlei sectoren die verre van "politiek" zijn. Het probleem is echter dat zij vaak niet verder komen dan tegen alles aanschoppen, maar niet goed aan kunnen geven hoe het dan wel zou moeten en met alternatieven komen.


guest15549

  • Gast
Reactie #619 Gepost op: 19 juni 2015, 19:22:20
Filmpje van Geenstijl over de langzaamaan actie
https://www.youtube.com/watch?v=o62nDsRc7C8