Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157911 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #640 Gepost op: 25 juni 2015, 00:44:51


Ik kwam de OVW regeling tegen. http://www.politiebond.nl/informatie-zoeken/veelgestelde-vragen-over-de-ovw-regeling

Hoe zit dat met al de dienders die "al jaren stil staan omdat ze aan het eind van hun schaal zitten"?

Wat is je vraag precies? Alles staat er uitgelegd...?


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #641 Gepost op: 25 juni 2015, 16:23:24
Nou precies zoals ik zeg.
Politie voert actie omdat ze "al jaren niets hebben bijgekregen". Dat is dus eigenlijk een klein beetje een leugentje, toch?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #642 Gepost op: 25 juni 2015, 17:37:23
Nou precies zoals ik zeg.
Politie voert actie omdat ze "al jaren niets hebben bijgekregen". Dat is dus eigenlijk een klein beetje een leugentje, toch?
Een kleinere groep executieve collegas die voldoende ovw-punten heeft en al jaren op het schaalmaximum staat komt voor ovw-toelage in aanmerking.
Dit is geregeld in cao 2012.
Merendeel van de 60.000 mensen in dienst van NLP is
of niet executief,
of zit nog niet in schaalmax,
of heeft niet genoeg ovw punten.
en komt hier niet voor in aanmerking. Geen cent erbij dus.

Daar komt bij dat er sinds 2010 zowieso geen cent loonsverhoging bij is gekomen.
De laatste 10 jaar hebben we totaal gezien alleen maar wat inflatiecorrectie gehad maar geen echte loonstijging.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #643 Gepost op: 25 juni 2015, 21:39:52
Ook nog inflatiecorrectie? Dat wist ik niet eens.



Ik heb die lijst even bekeken http://www.politiebond.nl/files/documentenbank/overzicht_ovw-punten_lfnp_0.pdf maar je bent al snel boven de 24 niet? Onder wat valt een (hoofd)agent?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #644 Gepost op: 25 juni 2015, 22:45:48


Daar komt bij dat er sinds 2010 zowieso geen cent loonsverhoging bij is gekomen.
De laatste 10 jaar hebben we totaal gezien alleen maar wat inflatiecorrectie gehad maar geen echte loonstijging.
Ik ook, ik ben geen agent en ik voer geen actie.
Meerdere mensen in het land staan al jaren stil.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #645 Gepost op: 25 juni 2015, 23:52:04
Ik ook, ik ben geen agent en ik voer geen actie.
Meerdere mensen in het land staan al jaren stil.
Pfff. Wat een doodoener... zeg dan gewoon niks.

Manmanman....


guest15549

  • Gast
Reactie #646 Gepost op: 26 juni 2015, 00:56:46
Citaat van: CopVR3 link=msg=1358123 date=1435269124
Pfff. Wat een doodoener... zeg dan gewoon niks.

Manmanman....

Dat is geen dooddoener, dat is een valide argument.

Niet dat ik het niet eens ben met jullie actie, maar een goed argument omzeilen met "dooddoener"...


joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #647 Gepost op: 26 juni 2015, 09:49:12
De overheid is al jaren geleden afgestapt van de automatische inflatiecorrectie in de lonen. Die is nu verwerkt in het CAO loongebouw. Ook voor de inflatiecorrectie moet nu binnen het CAO overleg onderhandeld worden. Bv 3% loonverhoging volgens CAO en 2,9% inflatie over de afgelopen periode betekent een netto koopkrachtverbetering van 0,1%. Zonder CAO gaat de koopkracht achteruit. Maar ook lukt het niet altijd de inflatie te volgen, de loonsverhoging was dan minder dan de inflatie. De laatste jaren is de inflatie erg laag en daarom wil de overheid de ambtenaren op de nullijn. Dan vermindert de koopkracht niet zo veel dat men de straat op gaat.  In andere west-europesche landen wordt veel hardere actie hiervoor gevoerd. Nederland is het land met de minste actie's en stakingen in West-Europa.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #648 Gepost op: 26 juni 2015, 11:01:58
Ik ook, ik ben geen agent en ik voer geen actie.
Meerdere mensen in het land staan al jaren stil.
Afgelopen 4 jaar gemiddelde loonontwikkeling:

Bedrijfssector: +5,4%
Ambtenaren: +1,9%

Als je ook al jaren stilstaat en je komt niet in beweging voor meer loonontwikkeling, dan verdien je kennelijk genoeg.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #649 Gepost op: 26 juni 2015, 11:10:41
Ik weet niet waar je de wijsheid en de cijfers vandaan haalt maar het klopt niet met de sector waar ik in werk.
De omschrijving "bedrijfssector" is wel heeeel erg ruim genomen.