Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 158002 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #650 Gepost op: 26 juni 2015, 16:34:38
Citaat van: Sven82 link=msg=1358161 date=1435309318
Afgelopen 4 jaar gemiddelde loonontwikkeling:

Bedrijfssector: +5,4%
Ambtenaren: +1,9%
Kun je daaruit niet berekenen wanneer het weer een beetje in balans is?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #651 Gepost op: 26 juni 2015, 22:44:04
Ik weet niet waar je de wijsheid en de cijfers vandaan haalt maar het klopt niet met de sector waar ik in werk.
De omschrijving "bedrijfssector" is wel heeeel erg ruim genomen.
Kwestie van de actualiteiten volgen.
Kun je daaruit niet berekenen wanneer het weer een beetje in balans is?
Kijk eens wat een ICT-er als ambtenaar verdient en wat deze bij een commercieel bedrijf vangt. De balans is nog ver te zoeken.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #652 Gepost op: 27 juni 2015, 01:19:58
Waarom de politie actie gaat voeren bij de Tour de France



silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #653 Gepost op: 27 juni 2015, 12:57:23
Ik heb begrepen dat héél veel politiemensen ook niet achter deze actie staan, ik inclusief.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #654 Gepost op: 27 juni 2015, 13:02:31

Ik heb begrepen dat héél veel politiemensen ook niet achter deze actie staan, ik inclusief.

Heb je betere ideeën dan, in plaats van alleen roepen dat dit niet goed is?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Gloeilamp

  • Surveillant VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #655 Gepost op: 27 juni 2015, 13:04:48
@ SeniorGGP,

dank voor dit overzicht ! Ik sta zeker wel achter deze actie, het is in mijn ogen zelfs zeer mild. Het enige wat ik niet volledig kan begrijpen is de noodzaak van internationale aandacht. (behalve dan als drukmiddel)

mbt de cao

Hoewel andere bedrijfstakken wellicht in vergelijkbare situaties verkeren qua loon, is het pijnpunt wat mij betreft vooral het gemak waarmee politiewerk als 'niet zo zwaar' wordt neergezet. Het is in de meeste gevallen emotioneel en fysiek zeer zwaar werk, hier kiezen agenten zelf voor, maar dat neemt niet weg dat fatsoenlijke waardering op zijn plaats is. In de CAO onderhandeling wordt niet eens gevraagd om meer waardering, maar om het op peil houden/brengen van het huidige loon en de huidige regelingen. Het vragen om meer loon is mijn inziens niet echt vragen om meer loon, maar puur vragen ( schandalig dat, dat nodig is) om het niet verder afbreken ervan. Nog afgezien van het feit dat men zich ook nog in een zeer stressvolle reorganisatie bevind, vind ik dat meer dan terecht.
Als vrijwillig ambtenaar maak ik veel van het werk mee, en kan me zeer goed voorstellen hoe de cao voorstellen van de minister een uiting van grove onderwaardering van het politiewerk zijn.
Vigilat ut quiescant


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #656 Gepost op: 27 juni 2015, 16:14:51
Jammer , moeten de vrachtwagenchauffeurs eens een langzaam aan actie houden of iets onbereikbaar maken, dan komt de politie in actie door dit te verbieden of te reguleren.  Hoe kunnen we dat nu reguleren als de politie een evenement van wereldformaat tracht te voorkomen, het leger inzetten met harde hand.  de tour moet door.
Bij instappen begint de inzet.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #657 Gepost op: 27 juni 2015, 16:23:47
Citaat van: DiNozzo link=msg=1358432 date=1435402951
Ik heb begrepen dat héél veel politiemensen ook niet achter deze actie staan, ik inclusief.

Heb je betere ideeën dan, in plaats van alleen roepen dat dit niet goed is?

Ik ga er maar vanuit dat deze reactie positief bedoeld is, maar je komt op mij over alsof het gevoel op de werkvloer niet uitgesproken mag worden. Wellicht lees ik het verkeerd, maar ik 'roep' inderdaad het gevoel dat heerst onder vele collega's bij ons in de regio. Sterker nog, ik heb er nog geen één gesproken die er wel achter staat.

Overigens flauw om met de oneliner 'heb je beter ideeën dan' te smijten, alsof je het alleen oneens kan zijn als je zelf acties in gedachten hebt. Ik vind de lijn die erin zit veel te hard, leuk om internationaal aandacht te krijgen maar ik zie daar geen positief effect voor ons in. Bovendien benadelen we hier heel veel mensen mee en krijgen we gewoon een negatief imago.  Ik ben veel meer voor de ludieke acties langs de zijlijn, grote teksten langs het parcours bijvoorbeeld.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #658 Gepost op: 27 juni 2015, 16:59:31
Ik hoorde dat de tourvkrs Utrecht geen agenten op het parkoers toelaten. Politie mag er alleen op als er spoedgeval is. Voor de rest is het geen openbare weg meer en heeft de politie er niks te zoeken zonder toestemming meldkamer.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #659 Gepost op: 27 juni 2015, 18:14:02
Dat zou dan nog weleens knap lastig kunnen worden.