Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 157305 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #660 Gepost op: 27 juni 2015, 18:14:59
Citaat van: silque link=msg=1358457 date=1435415027
Ik ga er maar vanuit dat deze reactie positief bedoeld is, maar je komt op mij over alsof het gevoel op de werkvloer niet uitgesproken mag worden. Wellicht lees ik het verkeerd, maar ik 'roep' inderdaad het gevoel dat heerst onder vele collega's bij ons in de regio. Sterker nog, ik heb er nog geen één gesproken die er wel achter staat.

Overigens flauw om met de oneliner 'heb je beter ideeën dan' te smijten, alsof je het alleen oneens kan zijn als je zelf acties in gedachten hebt. Ik vind de lijn die erin zit veel te hard, leuk om internationaal aandacht te krijgen maar ik zie daar geen positief effect voor ons in. Bovendien benadelen we hier heel veel mensen mee en krijgen we gewoon een negatief imago.  Ik ben veel meer voor de ludieke acties langs de zijlijn, grote teksten langs het parcours bijvoorbeeld.

Waar staat dat jij je gevoel niet mag uitspreken? Ik haal enkel je zin aan, met de opmerking dat ik juist heel veel positieve geluiden hoor over de actie. Natuurlijk heb je er ook negatieve geluiden in zitten,aar bij 'ons' zijn die ver in de minderheid.

Jij vindt het flauw dat ik alleen vraag wat je dan zelf in gedachte had. Ik vind het flauw om alleen te roepen dat je het er niet mee eens bent zonder zelf met betere ideeën te komen. Op de werkvloer roepen we al maanden dat het wel wat harder mag. In verschillende landen leggen ze hele steden plat tijdens stakingen om hun eisen kracht bij te zetten, wij schrijven vooral wat minder bonnen. Iets wat sowieso een trend is de laatste jaren. En wat zijn we er tot nu toe mee opgeschoten? De nieuwe minister schoffeert ons met zijn 0,8% die nu op de tafel ligt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #661 Gepost op: 27 juni 2015, 21:00:53


Ik hoorde dat de tourvkrs Utrecht geen agenten op het parkoers toelaten. Politie mag er alleen op als er spoedgeval is. Voor de rest is het geen openbare weg meer en heeft de politie er niks te zoeken zonder toestemming meldkamer.

Dat kan een agent nog altijd zelf uitmaken...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #662 Gepost op: 27 juni 2015, 21:03:17
Ik als burger sta achter elke actie die de bonden willen houden net zo lang als van de SLteur met een goed cao bod komt wat recht doet aan wat de politie verdient.

Ik hoop het niet voor jullie maar mocht het nog steeds niet geregeld zijn dan hoop ik dat de bonden met ingang van het nieuwe voetbalseizoen vanaf de 1e wedstrijd weigeren om politie inzet te leveren dan wel om tijdens elke wedstrijd een vergadering te beleggen maar dan ook bij elke wedstrijd. Als er dan burgemeester zijn die de wedstrijd laten verplaatsen omdat ze het niet zonder politie inzet aandurven, dan ziet hopelijk heel weldenkend Nederland dat de politie helaas hard nodig blijkt, omdat er een aantal minder hersen bedeelde figuren het niet een mooi en gezellig voetbalfeest kan laten zijn. Laat de competitie maar volledig om zeep geholpen worden door echt elke wedstrijd te vergaderen en actie te voeren. Misschien dat van de SLteur en de rest van de regering dan de ogen eens open gaan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #663 Gepost op: 27 juni 2015, 21:28:53
Dinozzo, gelukkig kun je genoeg argumenten hebben om het ergens niet mee eens te zijn zonder daarbij zelf met alternatieven te komen. Anders zouden er heel wat gebeurtenissen in de wereld opgelost zijn!  Ik ben dan ook niet voor verharding op deze manier.

Ik lees op nu.nl dat de minister de acties verbied en met een kort geding dreigt. Had ik ook wel verwacht.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #664 Gepost op: 27 juni 2015, 22:39:23
Citaat van: CopVR3 link=msg=1358483 date=1435431653

Dat kan een agent nog altijd zelf uitmaken...
Is dat zo? Voor actievoeren een VKR negeren om een afgesloten parkours op te gaan?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #665 Gepost op: 27 juni 2015, 22:43:29
Wijkag. Waddinxveen @WijkagentDavid
1/2 Politie gaat Tour de France dwarsbomen in strijd voor betere cao | ThePostOnline nieuws.tpo.nl/2015/06/24/pol…
2/2 Ik mag hopen dat dit niet gaat gebeuren, zou me schamen.
7:58pm · 26 Jun 2015


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #666 Gepost op: 27 juni 2015, 23:37:42
Is dat zo? Voor actievoeren een VKR negeren om een afgesloten parkours op te gaan?
Jij noemt het actievoeren...


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #667 Gepost op: 28 juni 2015, 00:33:12
Wat in ieder geval gelukt is, dat nu heel Nederland het er over heeft. Helaas zie ik te veel negatieve reacties in de media komen. Ook van wielrenners die juist van de politie afhankelijk zijn voor een veilige wedstrijd. Nu worden zij geraakt en dan opeens hoge poten van dat het laf is en het niet mag. In Frankrijk hebben nog niet lang geleden de boeren ook een stuk parcours geblokkeerd, hoorde je niemand over wielrenners die de koers blokkeren, hoor je niemand over

Nee een vrachtwagen chauffeur mag geen langzaamaan actie houden, deze hebben nog andere mogelijkheden tot actie (fabriek blokkeren leveringen niet op tijd brengen etc) die de politie niet kan en mag doen vanwege hun taak in de samenleving. Ik sta volledig achter de actie, en ja misschien is niet iedereen het er mee eens. Dat mag en dat respecteer ik, maar k hoop dat diegene het dan ook respecteert dat er wel actie gevoerd word.

De tijd van zachte actie en praten is voorbij. Het moet de mensen duidelijk worden dat het menens is en dat mag men ook voelen. Politie en andere executieve ambtenaren staan er voor jou klaar om te zorgen voor een veilige samenleving. Als jij daar niet voor wil betalen is dat goed, dat staat je vrij. Maar dan veranderd Nederland wel dusdanig dat ik weet dat jij hier niet meer wilt wonen.

Een veilige samenleving kost nu eenmaal geld. En ja hiervoor worden er van onze kant al zaken opgeofferd. Maar het eindigt ook een keer, we zijn loyaal aan Nederland en aan de samenleving. Maar loyaliteit houd een keer op. Dat moet ook eens beloond worden, en nee er worden geen gouden bergen gevraagd. Enkel een eerlijke onderhandeling waarbij de mensen serieus genomen worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #668 Gepost op: 28 juni 2015, 01:06:21
Ik weet niet in hoe verre de bonden zo'n actie verplicht zijn van te voren aan te kondigen maar ik had het pas 1 uur voor de staande houding op de Erasmusbrug openbaar gemaakt.
Kan er ook geen kort geding meer aangespannen worden om het te verbieden.
Mocht er een kort geding komen dan hoop ik dat men er maling aan heeft als de rechter het verbied net zoals Van der Steur en consorten ook maling aan de politie heeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #669 Gepost op: 28 juni 2015, 03:57:28
Citaat van: enrico1972 link=msg=1358504 date=1435446381
Ik weet niet in hoe verre de bonden zo'n actie verplicht zijn van te voren aan te kondigen maar ik had het pas 1 uur voor de staande houding op de Erasmusbrug openbaar gemaakt.
Kan er ook geen kort geding meer aangespannen worden om het te verbieden.
Mocht er een kort geding komen dan hoop ik dat men er maling aan heeft als de rechter het verbied net zoals Van der Steur en consorten ook maling aan de politie heeft.

Als je het niet aankondigd en dit gewoon gaat uitvoeren zonder waarschuwing, bereik je je doel niet echt. Waarom zou die dan met geld op de proppen komen als het evenemt toch al verstoord is? Nu gaan ze dreigen en hopen ze dat het niet nodig is. Is het wel nodig dan moeten ze daad bij het woord voegen en de volgende keer Nederland nog meer benadelen.

Maar persoonlijk gezien kondig ik ook niet weken van te voren aan dat ik een voertuig ga controleren.