Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 158000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #810 Gepost op: 28 augustus 2015, 14:53:19
Kom maar dan met die nullijn. Ik blijf liever staken dan dat ik akkoord ga. Ik heb die berekeningen van het ABP gezien en daar word ik niet vrolijk van. Voor iemand van mijn leeftijd (26 jaar) levert het nu 60 euro bruto op en gaat het me straks 200 euro bruto per maand uit mijn pensioen kosten.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #811 Gepost op: 28 augustus 2015, 14:54:10
Kijk, dat is een actie waar je de personen mee aanpakt die je probeert te bereiken. Top O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #812 Gepost op: 28 augustus 2015, 15:46:18
Logboek Aftellen naar P-Day – Nog 21 dagen...

Vanaf vandaag tot aan de CAO-acties bij de start van het politieke jaar met Prinsjesdag en de algemene politieke beschouwingen, publiceren de gezamenlijke politiebonden elke dag een stuk uit het actie-logboek. Daarin vind je het laatste actienieuws, persoonlijke ervaringen, mooie verhalen, updates uit sociale media, oproepjes, cartoons, etcetera. Heb je zelf een bijdrage, op- of aanmerkingen? Mail naar info@politieacties.nl.

SAIL succes: 12.000 getekende petities!


Burger: “Iedereen zou jullie moeten steunen! Jullie verdienen waardering en goede arbeidsvoorwaarden. Ik heb veel respect voor jullie werk!”
Collega: “Om persoonlijk te ervaren hoe burgers ons steunen en achter ons staan voelt heel goed”.

Drie dagen lang kwamen collega’s uit het hele land naar Amsterdam om tijdens SAIL met publiek te praten over de strijd voor een goede CAO Politie. Er werden duizenden flyers uitgedeeld, honderden gesprekken gevoerd. De collega’s die erbij waren zijn unaniem in hun reactie: een geweldige actie en interactie met het publiek.

Collega’s: BEDANKT voor jullie inzet!

Indrukwekkend dat bezoekers massaal de petitie www.waardeerpolitie.petities.nl tekenden. In totaal steunden ruim 12.000 mensen de politie middels de petitie. En dat kan nog steeds tot er een fatsoenlijke CAO ligt.

ACT’s bij elkaar: ervaringen delen, acties voorbereiden
Maandag 24 augustus kwamen de ACT’s van de verschillende eenheden bij elkaar in Woerden om ervaringen te delen en CAO-spijkers met koppen te slaan. Daar waar eerder de ACT’s in volle getalen bijeen kwamen was nu van iedere eenheid één vertegenwoordiger aanwezig. Resultaat: effectief en snel overleggen. De afspraak is gemaakt om op 1 en 8 september opnieuw de koppen bij elkaar te steken. Andere zaken die tijdens de bijeenkomst werden besproken zijn:

Er komt geen landelijke inschrijving voor deelname aan de actie op 16 september tijdens de algemene politieke beschouwingen. Collega’s schrijven zich in via de ACT’s van hun eenheid. (nadere info volgt)
Collega’s van PDC, Politieacademie en Landelijke Eenheid schrijven zich in bij het ACT van de eenheid waar zij geografisch gezien werken
Er zijn diverse signalen dat eenheden in het kader van de CAO-actie ‘Geen spoed geen politie’ prio 3 meldingen classificeert als prio 2 waardoor deze toch worden opgepakt. Op die manier omzeilen de eenheden het doel van de actie. Jammer! De ACT’s blijven hiervoor aandacht vragen.  

CAO-actie PRIO 3 Geen spoed, geen politie
Vandaag is de tweede dag van de vierde week ‘Geen Spoed Geen Politie’ van start gegaan.
Deze week wordt de actie vier dagen gehouden. Ieder week komt er een actiedag bij. Spoedeisende meldingen worden afgehandeld, de zogenoemde prioriteit 3 meldingen niet.
Wat is jouw ervaring met 'Geen Spoed, Geen Politie'? Hoe reageren burgers op de actie? Heb je praktijkvoorbeelden die je met ons wilt delen? Laat het ons weten! Op die manier krijgen we een goed beeld wat we met deze actie bereiken. Mail je reactie of verhaal naar info@politieacties.nl

Door: Gezamenlijke bonden
25/08/2015 17:15

BRON: http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/08/article/logboek-aftellen-naar-p-day-nog-21-dagen-13611.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #813 Gepost op: 28 augustus 2015, 15:48:47
Logboek Aftellen naar P-Day – Nog 20 dagen

De actieteams van de politiebonden zijn begonnen aan een intensieve wervingscampagne voor een ongekende tweedaagse CAO-actie op Prinsjesdag en op de dag daarna, tijdens een van de politieke hoogtepunten van het jaar: de algemene beschouwingen in de Tweede Kamer.


Het is een eeuwenoude traditie in Nederland: in de derde week van september gaat in Den Haag het nieuwe politieke jaar van start. Jaar in jaar uit gebeurt dat op dezelfde manier, drie dagen lang. De politiebonden willen dat ritueel dit jaar flink opschudden door de Nationale Politie urenlang plat te leggen (alleen op Prio 1-meldingen wordt nog gereageerd) en in Den Haag met duizenden politiemensen de toegang tot vier ministeries te gaan blokkeren.

Dinsdag 15 september: Prinsjesdag
De koning rijdt in de Gouden Koets naar het regeringscentrum in Den Haag – het Binnenhof. Daar leest hij in de Ridderzaal de Troonrede voor. Daarin vertelt hij over de toestand van het land en de kabinetsplannen voor het komende jaar. Daarna presenteert de minister van Financiën in de Tweede Kamer de Miljoenennota. Dat is de rijksbegroting: een overzicht van wat de ministeries van plan zijn en hoeveel geld daarvoor is uitgetrokken.

Woensdag 16 september: Hoe bevalt het kabinetsbeleid?
De dag na Prinsjesdag beginnen in de Tweede Kamer de Algemene Politieke Beschouwingen.
Het hele kabinet zit dan twee dagen lang tegenover alle 150 volksvertegenwoordigers. Een voor een komen de leiders van alle politieke partijen aan bod om hun visie op het kabinetsbeleid te geven en duidelijk te maken wat ze liever anders willen zien.

De minister-president (Mark Rutte) voert namens het kabinet het woord en moet dus laten zien het kabinetsbeleid goed in de vingers te hebben. De wensen vanuit de Tweede Kamer kunnen namelijk overal over gaan – vandaar de naam Algemene Politieke Beschouwingen. En het geheel wordt ook nog eens live uitgezonden door de publieke omroep! Kortom: een hoogtepunt op de politieke kalender, waarbij reputaties kunnen worden gemaakt en gebroken.

De vier Nederlandse politiebonden – de ACP, NPB, ANPV en VMHP – hadden besloten tijdens de opening van het politieke jaar zo opvallend mogelijk actie te voeren, het liefst door een massale demonstratie binnen de Haagse kaasstolp. Op Prinsjesdag zelf bleken de mogelijkheden op dat gebied vrij beperkt. In Den Haag vinden die dag namelijk ook volop festiviteiten plaats rondom het 200-jarig bestaan van het Koninkrijk. Daardoor is de publieke ruimte bijna overal bezet. Politieacties zouden dus ongetwijfeld door de burgemeester geblokkeerd worden – en anders wel door de rechter.

Gekozen is dan ook voor een tweedaagse actieklapper: op Prinsjesdag een urenlange landelijke werkonderbreking en de dag daarna een menselijke blokkade van vier ministeries tijdens de politiek belangrijke en veel media-aandacht oproepende Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer, gevolgd door een manifestatie op het Spuiplein. Doel: zoveel mogelijk aandacht vestigen op het schrijnende gebrek aan politieke waardering voor het politiewerk.

Om dat doel te bereiken is massale deelname aan de acties op 15 en 16 september noodzakelijk. Kunnen we daarbij ook op jou rekenen? Ja toch zeker! Zet de data in je agenda en meld je aan als deelnemer bij het actieteam van de bonden in jouw eenheid of organisatie.

CAO-actie PRIO 3 Geen spoed, geen politie
Vandaag is de derde dag van de vierde week ‘Geen Spoed Geen Politie’. Deze week wordt de actie vier dagen gehouden. Ieder week komt er een actiedag bij. Spoedeisende meldingen worden afgehandeld, de zogenaamde Prio 3-meldingen niet.

Wat is jouw ervaring met Geen Spoed, Geen Politie? Hoe reageert de burger op de actie? Heb je goede praktijkvoorbeelden die je met ons wilt delen? Laat het ons weten! Op die manier krijgen we een goed beeld wat we met deze actie bereiken. Mail je reactie of verhaal naar info@politieacties.nl.

Door: Gezamenlijke bonden
26/08/2015 18:11

BRON: http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/08/article/logboek-aftellen-naar-p-day-nog-20-dagen-13613.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #814 Gepost op: 28 augustus 2015, 15:49:59
CAO-actie: geen politie-assistentie aan deurwaarders

De politiebonden hebben hun leden opgeroepen vanaf aanstaande maandag 31 augustus geen deurwaarders meer te assisteren bij huisbezoeken. In plaats daarvan kunnen andere werkzaamheden worden uitgevoerd. Hiermee krijgt de actie 'Geen spoed, geen politie' een behoorlijke uitbreiding.


De deelnemers aan de actie 'Geen spoed, geen politie' handelen alleen spoedeisende meldingen af, de zogenaamde prio 3-meldingen niet. De actie loopt al sinds maandag 3 augustus. Het doel van de actie is aandacht te vragen voor de tegenstelling tussen de hoge werkdruk bij de politie en het alsmaar groeiende takenpakket en het schraperige aanbod voor een nieuwe politie-CAO van minister Van der Steur.

Opbouw
De actie ‘Geen spoed, geen politie’ kent een opbouw: iedere week wordt de actie met een dag uitgebreid. Inmiddels zitten we in de vierde week met vier dagen actievoeren. Voor de actie Geen politieassistentie aan deurwaarders betekent dit dat volgende week (week 36) slechts politiebegeleiding zal plaatsvinden op zaterdag en zondag en in week 37 alleen op zondag. In week 38 zal de politie helemaal geen assistentie aan deurwaarders verlenen. Uiteraard kunnen ze bij gevaarlijke situaties of calamiteiten altijd een beroep op de politie blijven doen.

Door: Gezamenlijke bonden
27/08/2015 14:36

BRON: http://www.acp.nl/actueel/middelen/nieuws/nieuwsbericht/archive/2015/08/article/cao-actie-geen-politie-assistentie-aan-deurwaarders-13614.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #815 Gepost op: 28 augustus 2015, 15:54:39
Deurwaarders over politieacties: 'Een rare manier van actievoeren'

Als de politie echt stopt met het begeleiden van deurwaarders, leidt dat tot grote schade onder 'derden'. Volgens Wilbert van de Donk, Voorzitter van de Koninklijke Vereniging van Gerechtsdeurwaarders, is deze vorm van actievoeren voor een nieuwe politie-cao dan ook niet toegestaan. "Het is een beetje een rare manier van actievoeren."

Lees verder en luister interview in het gele kader: http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/851185-1508/deurwaarders-over-politieacties-een-rare-manier-van-actievoeren
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #816 Gepost op: 28 augustus 2015, 22:16:25
Jaja. Mensen krijgen hun centen ff niet...
Dus grotere schade...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #817 Gepost op: 28 augustus 2015, 22:17:34
Kom maar dan met die nullijn. Ik blijf liever staken dan dat ik akkoord ga. Ik heb die berekeningen van het ABP gezien en daar word ik niet vrolijk van. Voor iemand van mijn leeftijd (26 jaar) levert het nu 60 euro bruto op en gaat het me straks 200 euro bruto per maand uit mijn pensioen kosten.
Mee eens.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #818 Gepost op: 29 augustus 2015, 05:19:35
Citaat van: 0501 link=msg=1369276 date=1440766399
Kom maar dan met die nullijn. Ik blijf liever staken dan dat ik akkoord ga. Ik heb die berekeningen van het ABP gezien en daar word ik niet vrolijk van. Voor iemand van mijn leeftijd (26 jaar) levert het nu 60 euro bruto op en gaat het me straks 200 euro bruto per maand uit mijn pensioen kosten.

EENS !   O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #819 Gepost op: 29 augustus 2015, 12:57:12
Ik weet dat het niet mogelijk is maar wat zou ik het toch een stunt vinden als iedereen die de regering nu met die door hun zo volhoudende ruime in het zicht geplaatste 5,05% loonsverhoging massaal hun ontslag zou indienen per 1 oktober 2015 omdat het gewoon een zeer grove belediging en leugen is van deze laffe regering.

Zou die koppen in Den Haag wel eens willen zien als ze 10 duizenden ontslagbrieven zien per 1 oktober 2015 van politiepersoneel en leraren en alle anderen die door hun nu beledigd worden.

Hou vol met stakingen c.q. werkonderbrekingen jongens en meiden en laat je niet spreekwoordelijk naaien door dat Haagse volk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen