Wegnummering Links-Rechts

Auteur Topic: Wegnummering Links-Rechts  (gelezen 25594 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #20 Gepost op: 4 maart 2015, 13:53:46
Als iemand wat tijd heeft. kijk dan eens op : http://www.stichtingimn.nl/imkaart/ Vink even de hectometer palen aan.
Voorbeeld wat al niet klopt is de A30 Ede naar Barneveld. Zo zullen er best wel meer te vinden zijn.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #21 Gepost op: 4 maart 2015, 17:00:58
"Regel"-vrienden, er is geen regel!  ;)

De hectometernummering is "vroegah" vastgelegd in de Rijkswegenplannen, zoals ik al zei, en daar rekende men van grote stad tot grote stad. De Rijkswegenplannen zijn echter niet meer van toepassing op nieuwe wegen die in recente jaren zijn aangelegd of aangepast. Hiervoor wordt dan een zo logisch mogelijke nummering gekozen, gebaseerd op overwegingen voor die weg. Bijvoorbeeld als een provinciale weg al een oplopende nummering N-Z heeft, en wordt opgewaardeerd naar snelweg, dan zal de snelweg óók die nummering blijven volgen. Ook al zou een snelweg 20 km verderop een nummering Z-N hebben.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #22 Gepost op: 11 maart 2015, 00:53:42
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1334884 date=1425484858
"Regel"-vrienden, er is geen regel!  ;)

JAWEL! Heb jij net aangetoont: de regel is de uitzondering op die regel.  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #23 Gepost op: 21 april 2015, 17:01:50
Die codering heeft altijd mijn belangstelling gehad. Wist niet van dit topic dus ik ga er maar eens verder mee. Ik heb bij RWS gewerkt (niks met die coderingen van doen). Toen we er mee geconfronteerd werden op de werkvloer konden we niet veel anders vast stellen dat van alle goede coderingen die er zijn in de wereld men besloten had om die in ieder geval niet te nemen. Zoals het hier vaak gaat. Ben redelijk vaak in de VS geweest en hoe simpel het daar is ! Komt natuurlijk ook wel eens niet goed uit, maar de aanduiding hier Li en Re slaat echt nergens op.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 21 april 2015, 20:43:38
Citaat van: Waterkanon link=msg=1345293 date=1429628510
maar de aanduiding hier Li en Re slaat echt nergens op.
Ach, het is wel makkelijk om snel te weten welke kant je de snelweg op moet bij een incident. ::)


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #25 Gepost op: 21 april 2015, 21:53:20
Citaat van: Peter71 link=msg=1345375 date=1429641818
Ach, het is wel makkelijk om snel te weten welke kant je de snelweg op moet bij een incident. ::)
Goed dat er in ieder geval een reactie komt. Natuurlijk is het wel makkelijk als je weet waar je naar toe moet maar dat zou toch veel logischer zijn met het aangeven windrichtingen ? Ik bedoel dat als je de A 12 bij Ede richting Utrecht op moet (uit andere reacties van je begrijp ik dat je daar in de buurt zit) dan zou dat dus A 12 Li zijn.  Veel makkelijker lijkt mij om in dat geval de richting A 12 West te noemen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #26 Gepost op: 21 april 2015, 21:59:51
Citaat van: Waterkanon link=msg=1345399 date=1429646000
Goed dat er in ieder geval een reactie komt. Natuurlijk is het wel makkelijk als je weet waar je naar toe moet maar dat zou toch veel logischer zijn met het aangeven windrichtingen ? Ik bedoel dat als je de A 12 bij Ede richting Utrecht op moet (uit andere reacties van je begrijp ik dat je daar in de buurt zit) dan zou dat dus A 12 Li zijn.  Veel makkelijker lijkt mij om in dat geval de richting A 12 West te noemen.

Helaas zijn de snelwegen geen strakke rechte lijnen zoals vaak in de VS is.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #27 Gepost op: 21 april 2015, 22:12:14
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1345401 date=1429646391
Helaas zijn de snelwegen geen strakke rechte lijnen zoals vaak in de VS is.
Nee daar je wel gelijk in. Ik bedacht me intussen dat ik hier alleen maar mijn mening zit te ventileren en dat dat geen zin heeft. Laat ik maar een andere vraag stellen. Hoe ervaart men het gebruik van deze aanduidingen in de praktijk ? Ik kan me van destijds herinneren dat het veel misverstanden en vragen opriep.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #28 Gepost op: 21 april 2015, 22:19:14
De paar keer dat ik 112 heb moeten bellen op de snelweg werd me bij de uitvraging gevraagd welke letter op het hectometerpaaltje stond. Zelfs bij klaverbladen werkte dit uitstekend want ze hoeven niet te zoeken welke afslag het is.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #29 Gepost op: 21 april 2015, 22:44:21
Ja dat geloof ik ook wel. Ik bedoel echter als je bijvoorbeeld een uitruk krijgt met zo´n aanduiding is dat dan makkelijk.