Politie sleept collega op bromfiets

Auteur Topic: Politie sleept collega op bromfiets  (gelezen 19483 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #90 Gepost op: 4 maart 2015, 18:21:25
Citaat van: scorpio link=msg=1334897 date=1425488532
En als die bakker dan zegt dat het brood helemaal niet verkeerd bereid is, maar dat er wat aan jou smaakpappilen mankeert?
Mooi hoe je mijn bericht (bewust? ) geheel anders interpreteert als hoe het bedoeld is. Dus dan laten we het hier maar bij.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #91 Gepost op: 4 maart 2015, 18:50:23
Citaat van: Jims link=msg=1334900 date=1425489162
Zeker, iedereen mag zijn mening hebben! Maar soms is die gebaseerd op niks...

Als er dan mensen uit blauw hier reageren, wordt het weggeschreven onder ''platlullen''. Terwijl de mening van de gemiddelde diender hier juist gebaseerd is op eigen praktijkervaringen.

Ervaringen uit de praktijk worden hier blijkbaar keer op keer niet gewaardeerd.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=90262.msg1334896#msg1334896

En zo rommelt het ook in wit en rood.

Willen we dat?

Het internet trekt veel rare kostgangers aan. Discussie prima; fouten en filmpjes aankaarten prima, uitglijders prima...Maar om nou alleen maar publiek aan te trekken die komt om HV-ers af te zeiken? Tja, dan schuif je straks af naar een besloten forum...dat wil niemand!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #92 Gepost op: 4 maart 2015, 19:14:58
Je hoeft elkaar niet af te zeiken maar nogmaals daar heeft een diender zelf om gevraagd. Zoals ik al eerder heb gesteld werd er niets op de situatie afgezeken tot een diender zich moest laten horen in dit topic dat er weer flink op het filmpje gezeken werd.

Als dat het geval is op andere fora, zeik daar dan ook dat ze eens moeten stoppen met zeiken.

Een gezonde discussie omtrent het wel of niet slim handelen is er in diverse reacties ook gewoon terug te vinden, ik kan zelfs nog wel mee gaan met sommige rechtbrei punten want daar zit hier en daar zeker wel wat in.

De hoofdzaak blijft echter moet je dit op deze wijze willen doen, snel of langzaam of hoe dan ook ik denk van niet wat de reden ook moge zijn om de brommer "veilig te stellen" nogmaals dit soort acties is een afglijdende schaal wat is de volgende stap om de bezuinigingen het hoofd te bieden ??? Er komt dan natuurlijk ook vast en zeker een keer een filmpje waar het of echt misgaat of beelden op staan die echt te gek zijn voor woorden, is er dan niet een diender die door heeft dat je (ondanks de beste bedoelingen) simpel aan je veiligheid en je geloofwaardigheid aan het tornen bent.....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #93 Gepost op: 4 maart 2015, 19:27:40
Citaat van: Dinges link=msg=1334921 date=1425491423
rare kostgangers


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #94 Gepost op: 4 maart 2015, 19:37:38


Als er dan mensen uit blauw hier reageren, wordt het weggeschreven onder ''platlullen''.
Ja en dat gebeurt helaas in het algemeen vaak.
Veel situaties die goudeerlijk worden uitgelegd of waar een context bij geplaatst wordt door blauw, worden inderdaad door "de betere stuurlui" omschreven als platlullen.
Men weigert vaak om eens gewoon wat aan te nemen... omdat het antwoord hen niet naar het zin is.
Vaak valt dit ook onder het subvakje: "Ja maar ik mag dat ook niet dus zij.... blablabla".
Men ziet alles vaak zo negatief en gaat er altijd maar vanuit dat alles gewoon machtsmisbruik is, want inderdaad de politie is hier ja minstens zo corrupt als in het Oostblok..... tssss.

-Voor de betere stuurlui die het nog niet doorhadden, ik heb het hier niet specifiek over dit filmpje...-

Ik ga echt niet de wijsneus uithangen bij de rode, witte en gele kant van de hv. Daar heb ik namelijk maar heel beperkt verstand van.
En ik weet verder ook niets van o.a. loodgieters, electrotechniek en b.v.  de bakkers-wereld.
Ik weet alleen dat ik een suikerbroodje en krentenbrood erg lekker vind.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #95 Gepost op: 4 maart 2015, 21:47:56
Om bij het onderwerp te blijven:
De Nationale Politie heeft een steek laten vallen en heeft Transporters rijden waar geen goederen in vervoerd kunnen worden. Het zou mij niets verbazen dat er bureaus in Nederland zijn waar ze een aanhanger hebben maar voertuigen zonder trekhaak...
Eigenlijk zijn er dus regio's waar een particulier/berger in zou kunnen spelen op de vraag voor dit soort zaakjes. Een beetje zoals het SEON is ontstaan maar dan niet als aannemersbedrijf maar meer voor transport. Natuurlijk wel met een snelle opkomst want anders haalt het nog niets uit.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #96 Gepost op: 4 maart 2015, 23:58:34
In 1992/1993 moesten er 1500 OO weg bij de Landmacht, zo ook bij de KMar heb ik toen aan de lijve ondervonden. De eersten gingen in 1992 de laatsten in 1993. De eerste golf waren er 450 voor de KMar, gelukkig zat ik daar niet bij. Het gevolg, wij moesten met de toenmalige voertuigen een groter gebied sneller nog zien te bedienen. De voertuigen die wij toen gebruikten waren absoluut niet voor die snelheden bedoeld of veilig, wat er toe leidde dat wij als uitvoerenden het ook niet deden. Een Peugeot 309 is niet geschikt om 160 mee te rijden, een T2 4*4 vraag je om een laatste maat kostuum als je dat probeert.

In nov. 1992 heeft een wmr samen met een wmr1 dat dus ook niet overleefd, om de hulp te willen verlenen hebben zij de motor opgeblazen met een vastloper tot gevolg toen zijn 160 reden met een 306. Tot op de dag van vandaag blijft het beeld van dat voertuig op mijn netvlies staan, ik ben er niet bij geweest maar de foto's spraken voor zich. Vanaf die dag is iig in Havelte de stemming van "roeien met de riemen die je hebt omdat het moet" omgeslagen in "roeien met de riemen die je hebt waar het kan". Resultaat was dat het hele korps er zo over ging denken en de targets niet meer werden gehaald, vanaf 1993 werden er dus ook weer wervingen gehouden voor wmr's. Ook ik kreeg het aanbod om terug te keren, weliswaar tegen inlevering van fl. 600,- p/mnd. Waarom heb ik het niet gedaan? Ik was net begonnen bij de VZA en zag daar een mooie toekomst, toen nog wel....  

Ja ik heb kritiek vanaf de zijlijn, nee ik werk niet meer in het vakgebied. Maar het roepen dat alleen mensen in het vakgebied kunnen oordelen......
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #97 Gepost op: 5 maart 2015, 10:41:36
Citaat van: CopVR3 link=msg=1334956 date=1425494258
...Vaak valt dit ook onder het subvakje: "Ja maar ik mag dat ook niet dus zij.... blablabla".
Men ziet alles vaak zo negatief en gaat er altijd maar vanuit dat alles gewoon machtsmisbruik is, want inderdaad de politie is hier ja minstens zo corrupt als in het Oostblok..... tssss. ...
Wordt er op dit forum frequent op deze wijze gereageerd?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #98 Gepost op: 5 maart 2015, 11:01:35
Citaat van: JJ75 link=msg=1335090 date=1425548496
Wordt er op dit forum frequent op deze wijze gereageerd?

Nee gelukkig niet JJ75...

Anders was ik er iig niet meer geweest (op het forum)

Het mooie is dat we, als blauwe tak, al heel veel achteraf mogen uitleggen. Als dat dan als achterliggende gedachte heeft omdat men het graag wil weten hoe dit werkt. Dan zul je me er niet over horen. Maar het gebeurd steeds vaker dat het geen uitleggen is maar dat het verdedigen wordt. Waarom omdat men, en dan bedoel ik over het algemeen niet hier, de politie het liefste aan de hoogste boom ziet hangen.

Begrip is er niet, over respect nog maar te zwijgen. Ik kan mij de reactie dan ook wel voorstellen van de blauwe kant zoals  hij hier neergelegd wordt. Echter... hier op het forum is het een iets andere discussie. Veelal is er begrip en respect en wil men iets weten om te begrijpen waarom iets gebeurd. Als er dan iets gebeurd, zoals in dit geval als het slepen van een bromfiets (of dit nu de prive bf is of een inbeslaggenomen bf, dat zal mij persoonlijk een rotzorg zijn) en er laait zo'n hoge discussie op dat het levensgevaarlijk is, dat het laakbaar gedrag en dat we maar doen alsof we god zijn. ( nee niemands persoonlijke woorden mijn opvatting) dan kan ik de reacties van mijn collega's mij heel goed voorstellen. Nee misschien niet zoals het moet of mag. Maar soms wel uit bittere noodzaak een oplossing niet meer dan dat. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Blijven we dan altijd dat afvoerputje. JA met de volle 100%.

Waarom ?

Omdat het elke rechtschapen diender aan zijn hart gaat als de samenleving moet bukken onder de nukken van het beleid van de Nationale Politie en de politiek. Ja ik weet het. Ondergeschikt aan het bevoegde gezag. Maar vertel dat tegen die psychiatrische patient die na 1700 uur hulp nodig heeft. Vertel dat aan het slachtoffer van het bromfiets ongeval waarvan de bromfiets al een week staat op de plaats ongeval omdat er geen vervoer is. Vertel dat tegen de bewoonster van 84 die van haar stoel gevallen is en niet meer omhoog kan komen. Ik kan zo nog een hele pagina van voorbeelden geven waarbij het niet zo hoort, waarbij het anders geregeld zou moeten worden maar het niet gebeurd vanwege bezuinigingen, beleidsregels of wat voor ander geneuzel. Als dan die diender het oplost, en daar zulk gezeik over zich heen krijgt. Tja dan voel je je tot op het bot getergd en dan krijg je een reactie. Netjes ? Nee. Helpt dat deze discussie ? Nee ook niet. Begrijpelijk ? Ja absoluut.

Ik durf te beweren dat de diender hedentendage op zijn tandvlees loopt dames en heren. Wij zijn uitgeflexd, we kunnen niet meer diensten draaien dan we al doen. Moe gereorganiseerd. Moe gestreden ivm een knappe cao. Moet ik nog meer zaken erbij halen waardoor het politie-vak er niet leuker op wordt ? Ik denk dat het punt duidelijk is.

Ja sommige dingen en oplossingen verdienen niet de schoonheidsprijs. Maar het slepen van een bromfiets, door een voertuig met oranje lampen, met daarachter nog een voertuig met oranje lampen, levensgevaarlijk. Hou nou toch op. Stop eens met het betuttelen.

Ja er gaan dingen soms niet goed bij de politie. Ja er zijn veel zaken voor verbetering vatbaar bij de politie. Maar is dat de rechtvaardigingsgrond voor deze discussie ? Mwoa... ik durf het te betwijfelen.

Waar gaat het verdorie over  98uiye
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #99 Gepost op: 5 maart 2015, 11:25:05
Waar een ander (bijv. psychiater etc.) geen raad (meer) weet of niet beschikbaar is wordt de eenvoudige politieagent mee opgezadeld zonder dat de politie de nodige instrumenten en middelen heeft. Vaak wordt de politieagent dus gebruikt als afvalbak als anderen zich middels de regels en regeltjes kunnen onttrekken aan een vorm van hulpverlening.