GRIP 1 Natuurbrand (inzet compagnie) Fochteloerveen Drentseweg - Veenhuizen 13-03-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Natuurbrand (inzet compagnie) Fochteloerveen Drentseweg - Veenhuizen 13-03-2015  (gelezen 29960 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

3431

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Citaat van: Danny722 link=msg=1337067 date=1426265213
Wachtcommandant natuurmonumenten?

Denk ik ook. Dat is bij uitstek een team dat op 'handwerk' gericht is en onder andere met de waterzakken het veld in kan. Maar wellicht geldt daarvoor hetzelfde als voor de inzet van de FBO; het lijkt me niet verstandig als het donker is het hobbelige veengebied in te gaan ;)

Klopt helemaal. Als het donker is worden wij niet ingezet. Deze melding kwam ws te laat. Anders was dit zeker een goeie optie.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: 3431 link=msg=1337076 date=1426266532
Klopt helemaal. Als het donker is worden wij niet ingezet. Deze melding kwam ws te laat. Anders was dit zeker een goeie optie.

Fijn die toelichting! Wellicht kunnen jullie in een later stadium (dit weekend) nog iets betekenen, als de dauw van vannacht niet al veel werk oplost. :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
VR Drenthe ‏@VRDrenthe  · 19:37
Brand #Fochteloerveen is uit met dank aan alle brandweerlieden #brwdrenthe
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Zelf ter plaatse geweest:

http://noordernieuws.nl/2015/03/13/grote-brandweerinzet-voor-natuurbrand-fochterloerveen/





Ter plaatse een zeer lastig te bereiken brand. Zoals gemeld kan men maar via twee hoofdwegen ter plaatse komen. En dan dient er te voet alsnog minstens een kilometer te worden gelopen. Aan mijn zijde, de 4e brandhaard, kon men de brandhaard niet bereiken ivm te weinig slanglengte. Aan de overzijde, brandhaard 2/3, kon men ook geen actieve blussing doen. De brand doofde min of meer zonder actief bluswerk. Rondom de brand was het moerassig en werden kleine eilandjes omringt door water.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Ook ik ben bij de Brand geweest. Er is meteen een ruimte aangeboden aan de hulpdiensten in een schuur van natuurmomumenten.
Het NBB Peleton is nog niet ingezet maar zij worden de komende avond en dag ingezet voor controle van het gebied en evt het omspitten van stukken grond. Al deze voertuigen staan nu op de kazerne in Oosterwolde. De brandweer van Norg heeft de post Veenhuizen bezet en de brandweer van peize heeft het gebied van roden overgenomen








EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Citaat van: jasir link=msg=1337112 date=1426279231
Ook ik ben bij de Brand geweest. Er is meteen een ruimte aangeboden aan de hulpdiensten in een schuur van natuurmomumenten.
Het NBB Peleton is nog niet ingezet maar zij worden de komende avond en dag ingezet voor controle van het gebied en evt het omspitten van stukken grond. Al deze voertuigen staan nu op de kazerne in Oosterwolde. De brandweer van Norg heeft de post Veenhuizen bezet en de brandweer van peize heeft het gebied van roden overgenomen







Dus volgens jou staat de NBBE eenheid + voertuigen (Handcrew) in de kazerne van Oosterwolde? Lijkt me vreemd ze zijn niet gealarmeerd.
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Nee het natuurbrandbestrijdings peleton van de VRD staat in Oosterwolde op de kazerne


EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Citaat van: jasir link=msg=1337114 date=1426279768
Nee het natuurbrandbestrijdings peleton van de VRD staat in Oosterwolde op de kazerne

Iets te snel gelezen ::) Dacht dat ik NBBE zag staan en die komen uit Overijssel.
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


sylvester1986

  • Gast
Ik zag op een foto een Zilveren pick-up met Oranje striping en Amber lichtbalk staat, van welke dienst van deze?