Werkgerelateerde PTSS in veiligheidsketen

Auteur Topic: Werkgerelateerde PTSS in veiligheidsketen  (gelezen 2728 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Gepost op: 15 maart 2015, 16:08:28
Beste,

Voor een studieopdracht heb ik werkgerelateerde PTSS als onderwerp gekozen. Echter heb ik de volgende vraag:

In welke schakel van de veiligheidsketen (klik) hoort werkgerelateerde PTSS?

Ik zit namelijk nogal te twijfelen en voor meedere schakels valt wat te zeggen.

Ik ben benieuwd naar jullie input! ;)




batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2015, 18:19:03
Als leek zou ik zeggen:Preventie en nazorg.
Preventief om eventuele PTSS te beperken waar mogelijk is.
Nazorg likt me duidelijk.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2015, 18:24:43
Citaat van: Daniel! link=msg=1337390 date=1426432108
Beste,

Voor een studieopdracht heb ik werkgerelateerde PTSS als onderwerp gekozen. Echter heb ik de volgende vraag:

In welke schakel van de veiligheidsketen (klik) hoort werkgerelateerde PTSS?

Wat is de precieze onderzoeksvraag? Want nu zie ik de koppeling niet. Werkgerelateerde PTSS kan in iedere schakel terugkomen.

Als je wat wil schrijven over werkgerelateerde PTSS in het algemeen dan zou ik iedere schakel benoemen in je onderzoek en daarbij per schakel de invloeden van PTSS verwerken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2015, 18:58:35
Citaat van: Red link=msg=1337408 date=1426440283
Wat is de precieze onderzoeksvraag? Want nu zie ik de koppeling niet. Werkgerelateerde PTSS kan in iedere schakel terugkomen.

Als je wat wil schrijven over werkgerelateerde PTSS in het algemeen dan zou ik iedere schakel benoemen in je onderzoek en daarbij per schakel de invloeden van PTSS verwerken.

Het gaat niet over een onderzoek ;) Het gaat er om dat we een zelfgekozen onderwerp (uit een vakblad of documentaire) moeten beschrijven op op de vlakken; tijd, ruimte, netwerk en kennisgebieden. Binnen 'tijd' wordt onderscheidt gemaakt tussen de vijf bovengenoemde schakels. Ik heb gekozen voor de documentaire van Zembla die gaat over werk gerelateerde PTSS binnen de politie.

Ik denk dat ik inderdaad ga beschrijven op welke manieren PTSS terug kan komen in elke schakel aangezien het niet in één specifieke schakel hoort O0