Binnentredingsverslag

Auteur Topic: Binnentredingsverslag  (gelezen 6238 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel

  • Gast
Gepost op: 15 augustus 2005, 13:53:31
Hai Collega's

Conform de Algemene wet binnentreden, dient een bevelvoerder een binnentredingsverslag op te maken, indien een bewoner bij bijv. een binnenbrand niet aanwezig is. Dit binnentredingsverslag dient binnen 4 dagen opgemaakt en opgestuurd te zijn naar de burgemeester en de betreffende bewoner.

Mijn vraag, heeft iemand een voorbeeld van zo een verslag of zijn er maar weinig brandweer korpsen die deze gebruiken?

Ik hoor graag.

Groet Emiel




Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2005, 19:52:11
Volgens mij zijn er maar weinig korpsen die dit gebruiken.


Kevke

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2005, 10:49:09
Idd, nog echt nooit ingevuld... ;D

Greetzzz,
Kev.


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2005, 12:52:47
ik ben wel geen bevelvoerder  maar ik heb daar nooit van gehoord eerlijk gezegd .  

k ben wel benieuwd naar de korpsen die het wel doen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2005, 22:01:19
Ik heb bij ons er nog nooit van gehoord,ik twijfel er aan of die "verslagen"ook wel gebruikt worden


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2005, 00:04:37
hmm ik heb er ook nog nooit van gehoord en heb ook nooit een bakje voor dit soort verslagen gezien en die hangen naast mijn kluisje(van schade rapportjes tot aanwezigheids formulieren en stook verbodjes)


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2005, 09:14:57
Volgens mij wordt bij ons het pand overgedragen aan de politie en die handelen het verder af. Misschien weet een van onze politie mensen hier in dit forum dit?


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #7 Gepost op: 17 augustus 2005, 10:57:15
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Emiel

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2005, 11:12:58
Volgens mij wordt bij ons het pand overgedragen aan de politie en die handelen het verder af. Misschien weet een van onze politie mensen hier in dit forum dit?
Nou, Ik ben ook politieman. Vandaar dat ik even de vraag gesteld heb. Heel vreemd dat de politie wel aan verslagen vast zit en de brandweer dit totaal niet doet of gebruikt. Aan de reacties in het forum te zien gebruikt men dit ook totaal niet. De brandweer is het echter wel verplicht. We gaan het dus nog even verder kijken hoe we dit gaan oplossen :-/


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2005, 11:16:58
Nou, Ik ben ook politieman. Vandaar dat ik even de vraag gesteld heb. Heel vreemd dat de politie wel aan verslagen vast zit en de brandweer dit totaal niet doet of gebruikt. Aan de reacties in het forum te zien gebruikt men dit ook totaal niet. De brandweer is het echter wel verplicht. We gaan het dus nog even verder kijken hoe we dit gaan oplossen :-/
Nou,op het moment dat wij een pand betreden doen we dit alleen als daar politie bij is.Tenzij er brand is dan gaan we direct naar binnen,en daarna dragen wij zo snel mogelijk het pand over aan de politie met de vermelding hoe we het hebben aangetroffen.En hoe wij de toegang hebben geforceert.

En zoals je zelf al opmerkt wordt door een groot gedeelte van de brandweer die verslagen niet gebruikt,dus omdat te veranderen zul je naar Binnenlandse zaken moeten  ;)