Zedenzaak Valkenburg: maatregelen na zelfmoord 2e verdachte

Auteur Topic: Zedenzaak Valkenburg: maatregelen na zelfmoord 2e verdachte  (gelezen 8485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2015, 12:25:05
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1338280 date=1426849468
Ik kan de insteek van het OM prima begrijpen, ff flink druk op de ketel door aan te geven welk risico je als aanstaande verdachte loopt (die overigens en kennelijk bij elk misdrijf gelijk is) I.m.o. met de achterliggende verwachting en hoop dat de aanstaande verdachte uit zichzelf contact opneemt met de politie, volgens mij een prima gelegenheid om een eerste schifting te maken tussen afnemers van diensten en hen die "slechts" geïnformeerd hebben naar de mogelijkheden en kosten.

Als aanstaande verdachte werd je dus eigenlijk een keuze mogelijkheid aangeboden. Tot zover heb ik geen bedenkingen bij de handelswijze van politie en OM.

Wel denk ik dat enige inleving in de verdachte noodzakelijk is, het eerder geopperde je moet maar kunnen weten of het SO minder jarig is vind ik een behoorlijk argument, een ieder die denkt dat je tegenwoordig eenvoudig de leeftijd van iemand kunt inschatten verwijs ik graag weekje naar de kermis, probeer voor je zelf eens een inschatting te maken van de leeftijden van de zogenaamde "hekken dellen" deze, merendeels, minderjarige dames lopen veelal met hun slipje over hun armen voor gratis muntjes voor de attracties en worden derhalve door veel medewerkers "afgewerkt"
Met die kennis kan ik me dus heel goed voorstellen dat een dergelijk argument naar voren wordt gebracht en sterker ik kan het zelfs een legitiem argument vinden. Dit betekent NIET dat ik het afnemen van de diensten acceptabel vind !!!

Met het min of meer legitieme argument in het achterhoofd ben ik daarom ook van mening dat het OM hier best wel wat meer rekenschap aan mag geven en er goed aan doet om de hulpverlening aan de afnemer van de diensten intensiever onder de aandacht van de aankomende verdachte te brengen, ik kan me ook voorstellen dat een afnemer nadat duidelijk is geworden dat hij sex heeft gehad met een minder jarige toch wel enige walging van zichzelf heeft en wanneer er nog meer op de achtergrond speelt tot een beslissing van zelfdoding kan komen en dat is mijns inziens ook iets waar je als OM niet op zit te wachten. Al was het maar om het argument dat je als OM een getuige minder hebt om de uiteindelijke werkelijke dader achter de tralies te krijgen, waarmee ik NIET bedoel te zeggen dat een afnemer van de diensten ongestraft moet blijven.

Al met al:
- Het OM heeft juist gehandeld met de grote druk op de zaak richting verdachten.
- Het OM heeft de gevolgen voor de verdachten onderschat
- Het OM intensiveert de begeleiding van de verdachte althans biedt begeleiding actiever aan

Het werkelijk "alleen recht" op de "slachtofferrol" ligt bij het meisje
De dader rol ligt bij de loverboy
Een aantal "afnemers" bevind zich in zowel dader als slachtoffer rol
Als laatste staat voor mij ook overeind dat de uitbater van het hotel niet zonder meer vrijuit kan en mag gaan om reden dat ook de uitbater evenals de afnemers had moeten weten wat er in zijn/haar hotel plaats vond en welke leeftijd het SO op dat moment had.
Je bent verantwoordelijk voor wat je doet, en je hoort ook te weten dat je geen seks te hebben met minderjarigen. Echter zijn er ook 'zieke' geesten die dit wel graag willen......en als het dan uitkomt.....dit kun je het OM niet aanrekenen. Zoals gezegd er zijn zat die het niet willen weten en nu wat als eventuele partners, werkgever, familie er toch achterkomen.....  Je weet dondersgoed wat tieners zijn.. ..
Inderdaad moet een Hoteleigenaar ook scherp zijn wie er in en uit lopen maar blijft toch lastig. Kijk b.v. wat er bij van der V hotels gebeurt is en nog.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #21 Gepost op: 20 maart 2015, 12:29:14
Citaat van: Maxell01 link=msg=1338283 date=1426850705
Je bent verantwoordelijk voor wat je doet, en je hoort ook te weten dat je geen seks te hebben met minderjarigen. Echter zijn er ook 'zieke' geesten die dit wel graag willen......en als het dan uitkomt.....dit kun je het OM niet aanrekenen. Zoals gezegd er zijn zat die het niet willen weten en nu wat als eventuele partners, werkgever, familie er toch achterkomen.....  Je weet dondersgoed wat tieners zijn.. ..
Inderdaad moet een Hoteleigenaar ook scherp zijn wie er in en uit lopen maar blijft toch lastig. Kijk b.v. wat er bij van der V hotels gebeurt is en nog.

Maar er zijn er blijkbaar ook geweest die hebben getwijfeld aan haar leeftijd en om legitimatie vroegen. Op die (achteraf valse) legitimatie stond dus dat ze +18 was. Kan je het hun ook aanrekenen?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #22 Gepost op: 20 maart 2015, 12:42:34
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1338285 date=1426850954
Maar er zijn er blijkbaar ook geweest die hebben getwijfeld aan haar leeftijd en om legitimatie vroegen. Op die (achteraf valse) legitimatie stond dus dat ze +18 was. Kan je het hun ook aanrekenen?

Waaruit blijkt dat, dez info heb ik niet dat er gebruik gemaakt is van een valse ID?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2015, 13:20:48
Citaat van: Maxell01 link=msg=1338287 date=1426851754
Waaruit blijkt dat, dez info heb ik niet dat er gebruik gemaakt is van een valse ID?
Ik zoek dit vanmiddag even na welk bericht dit stond (dan heb ik tijd), heb het in ieder geval in de pers gelezen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2015, 14:02:19
Citaat van: Maxell01 link=msg=1338283 date=1426850705
Je bent verantwoordelijk voor wat je doet, en je hoort ook te weten dat je geen seks te hebben met minderjarigen. Echter zijn er ook 'zieke' geesten die dit wel graag willen......en als het dan uitkomt.....dit kun je het OM niet aanrekenen. Zoals gezegd er zijn zat die het niet willen weten en nu wat als eventuele partners, werkgever, familie er toch achterkomen.....  Je weet dondersgoed wat tieners zijn.. ..
Inderdaad moet een Hoteleigenaar ook scherp zijn wie er in en uit lopen maar blijft toch lastig. Kijk b.v. wat er bij van der V hotels gebeurt is en nog.

Ik heb in de quote even een stukje onderstreept, in mijn reactie heb ik een stukje ervaring ten aanzien van je opmerking ook onderstreept, niet als verwijt maar gewoon om je een stukje werkelijkheid en ervaring duidelijk te maken waarom jou gevoel lang niet altijd werkelijkheid is. Ik hoop ook dat de blauwe kant met ervaring in zeden dit kunnen bevestigen.

Kun je mij aangeven waar ik aan geef dat je niet verantwoordelijk zou zijn voor hetgeen je doet ??
Ik geef slechts een argument, verduidelijkt met 17 jaar ervaring in de kermiswereld, waarvan ik vind dat daar best enige rekening mee gehouden kan en mag worden, niet ten aanzien van eventuele straf (die is nogmaals gewoon terecht) maar wel ten aanzien de menselijke kant achter een verdachte. Ik denk ook best wel dat er een aantal personen tussen zullen zitten die verdraaid goed wisten dat het SO minder jarig was.

Ik heb bewust, ondanks dat ik het hier in dit topic ook gelezen heb, niet mee gewogen dat er een valse ID zou zijn geweest iets wat ik toch wel enige verlichtende omstandigheden vind, immers de mensen aan wie dit is getoond hebben er naar gevraagd (voor de loverboy vind ik het verzwarende omstandigheden) en de gemiddelde burger heeft niet de kennis om te beoordelen of een id bewijs al of niet vervalst is.

Natuurlijk naar de letter van de wet blijven de personen die naar een ID gevraagd hebben strafbaar wegens sex met een minderjarige, maar bij gebrek aan kennis om vervalsing te herkennen ben ik van mening dat de wet niet letterlijk toegepast kan en mag worden immers heeft men getracht vast te stellen of het SO al of niet minderjarig was en dan komt toch weer die 17 jaar kermiswereld om de hoek kijken, ik heb meiden gezien in die periode de er uitzagen of ze in de 20 waren maar in werkelijkheid pas 13 / 14 jaar oud waren. Ik heb er collega kermismedewerkers in zien trappen met boter en suiker en zelfs opgepakt zien worden daarom. Soms is en blijft leeftijd eenvoudig een lastig in te schatten begrip, op de kermis waren de bewuste "dames" veelal met een aantal vriendinnen en liepen de hele dag voor je voeten dus aan hun onderlinge gedrag merkte je op een zeker moment wel dat van meerderjarige geen sprake was maar, in dit geval was het SO alleen met de loverboy en de klant, zie je elkaar hooguit een uur misschien twee maar langer niet. Je krijgt dan helaas geen indruk van het SO in de omgang met anderen als het SO dan ook nog eens overkomt als "volwassen" wordt het inschatten van de werkelijke leeftijd alleen maar vervelender.

Nogmaals elke "afnemer" van de diensten verdient ook in mijn optiek een straf maar in de hoogte of zwaarte daarvan dienen de omstandigheden en eventuele controles die door de afnemer zijn gedaan ook te worden mee gewogen en die het wel of niet controleren van de leeftijd van het SO op enige wijze mag geen reden zijn om de afnemer hulp te bieden.
Ik ben van mening dat de daden van de loverboy, en het gebruik maken van de door hem aangeboden diensten nimmer een zelfmoord rechtvaardigen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2015, 14:11:36
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1338280 date=1426849468

Als laatste staat voor mij ook overeind dat de uitbater van het hotel niet zonder meer vrijuit kan en mag gaan om reden dat ook de uitbater evenals de afnemers had moeten weten wat er in zijn/haar hotel plaats vond en welke leeftijd het SO op dat moment had.

Hoe wil je dat doen zonder inbreuk te plegen op de privacy van de bezoekers?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2015, 14:16:56
Citaat van: SniperEye link=msg=1338295 date=1426857096
Hoe wil je dat doen zonder inbreuk te plegen op de privacy van de bezoekers?

Je moet toch meestal bij aankomst en inchecken een kopie van je ID kaart/paspoort achterlaten?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #27 Gepost op: 20 maart 2015, 14:47:48
Citaat van: SniperEye link=msg=1338295 date=1426857096
Hoe wil je dat doen zonder inbreuk te plegen op de privacy van de bezoekers?

Je hebt als eigenaar / uitbater toch het recht om je gasten te vragen zich te legitimeren en dit te controleren met je gegevens van verhuurder kamers of gewoon hun kamernummer vragen.
Al heb ik ook gelezen dat het een hotel met separate appartementjes was en die controle toch iets moeilijk wordt in dat geval.

Iemand die dus geen kamer huurt zou je de toegang kunnen ontzeggen. Als (waar ik niet echt in geloof) blijken zou dat de mannelijke bezoekers ook telkens voor de zelfde kamer komen dan zou ik als eigenaar toch de gast die de kamer huurt om een verklaring vragen van zijn vele en wisselende bezoek.

In geen van de gevallen is mijns inziens de privacy in het geding
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #28 Gepost op: 20 maart 2015, 15:13:15
Het feit dat ze zelfmoord plegen zegt toch genoeg?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #29 Gepost op: 20 maart 2015, 15:29:07
Citaat van: Hotdog link=msg=1338306 date=1426860795
Het feit dat ze zelfmoord plegen zegt toch genoeg?

Heeft het OM jou vertelt dat het feit dat men verdachte was in deze zaak de enige reden voor de zelfdoding was....
Het OM geeft zelf al aan dat er naar alle waarschijnlijkheid meer achter de zelfdodingen heeft gezeten, mensen zijn net emmertjes en eens zijn die emmertjes vol.

Ik vind je opmerking dan ook een beetje kort door de bocht
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend