Tweede paar handboeien/transportboeien?

Auteur Topic: Tweede paar handboeien/transportboeien?  (gelezen 9977 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #20 Gepost op: 14 april 2015, 22:20:05
Worden die mooie tie-wraps verstrekt door de werkgever of moeten die in de ochtend zelf in de Uitruktas gemikt worden samen met de bammetjes?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #21 Gepost op: 15 april 2015, 01:13:54
Worden die mooie tie-wraps verstrekt door de werkgever of moeten die in de ochtend zelf in de Uitruktas gemikt worden samen met de bammetjes?
Nee. Gewoon geleverd.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #22 Gepost op: 18 september 2015, 00:13:46
Ik zag dit topic toevallig staan en wilde toch even reageren/vragen.

Ik zelf heb altijd in mijn uitruktas een tweede setje handboeien. Is me al eens voorgekomen dat ik mijn handboeien tijdens een hectische aanhouding kwijt was omdat die om de polsjes van een verdachte hingen en de verdachte door een andere eenheid werd meegenomen. Vervolgens doodleuk naar de volgende spoedmelding doorgestuurd ivm tekort aan eenheden. Sta je dan zonder boeien.

Nu vraag ik me af hoe het zit met die tie-wraps. Ik weet dat deze in uitzonderlijke gevallen door bijv de ME gebruikt worden, maar zijn deze wel voor ''normaal'' gebruik bestemd?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #23 Gepost op: 18 september 2015, 00:38:31
Heb standaard 10 paar tiewraps in mijn Kleine Uitruk Tas.
Bij groepsaanhoudingen met de weinige voertuigen en personeel die wij hebben, moet je wat he...

Andere vraag. Vorige week brak een boei van een collega middendoor. Niet bij een scharnierpunt oid maar gewoon ergens in het midden. Gebeurt dit vaker?


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #24 Gepost op: 18 september 2015, 10:33:13
Citaat van: CopVR3 link=msg=1373390 date=1442529511
Heb standaard 10 paar tiewraps in mijn Kleine Uitruk Tas.
Bij groepsaanhoudingen met de weinige voertuigen en personeel die wij hebben, moet je wat he...

Andere vraag. Vorige week brak een boei van een collega middendoor. Niet bij een scharnierpunt oid maar gewoon ergens in het midden. Gebeurt dit vaker?

Laatst bij ons ook een x gebeurd.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #25 Gepost op: 18 september 2015, 14:59:38
Ik heb het ook wel eens gezien. Is volgens mij allemaal gegoten spul, als er intern een zwakkigheidje in zit kan het naar verloop van tijd gaan barsten.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.