Gesolliciteerd N4 Amsterdam via HTV-P opleiding

Auteur Topic: Gesolliciteerd N4 Amsterdam via HTV-P opleiding  (gelezen 19471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2015, 14:32:44
Heb je in die tussentijd nog een andere opleiding gevolgd of werkzaamheden gedaan die gerelateerd zijn aan de HTV opleiding?
Anders is het nogal mosterd na de maaltijd om een jaar korting te geven terwijl een boel al is weggezakt.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2015, 15:13:32
Bij de HTV-P opleiding loop je ook 10 weken stage bij de politie en 10 weken stage bij de stadstoezicht. Bij de politie heb je enkele modules waar je examen in doet. Denk aan verkeerscontroles, aangiftes opnemen en nog een andere. In de praktijk leer je combibonnen uit te schrijven, mensen aan te spreken en je krijgt ook RTGB. Dus het valt enigszins te begrijpen dat de HTV-P'ers voorrang hebben op de mensen die 'on hold' staan doordat ze al enige ervaring hebben.

Helaas valt het in de praktijk een beetje tegen, heb ik begrepen.


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2015, 16:44:40
Citaat van: DieKleine link=msg=1339027 date=1427182150
Dus als ik het goed begrijp krijgen ze ook voorrang op al die mensen die nu nog in de wachtrij (lees portefeuille) staan na een positief doorlopen sollicitatie..?  :o

Gaat allemaal om het geld, door leerjaar 1 over te slaan bespaard de politieacademie veel geld. Ik heb gehoord zo rond de €50.000,- per leerling. Het percentage HTV-P sollicitanten vanuit het ROCVA welke de selectieprocedure doorkwam was ongeveer 25%.

Citaat van: quattromontanes link=msg=1339132 date=1427203964
Heb je in die tussentijd nog een andere opleiding gevolgd of werkzaamheden gedaan die gerelateerd zijn aan de HTV opleiding?

Zoals Martijn al schrijft hebben HTV-P'ers stageperiodes binnen de politie. Alleen verschillen de weken stage per opleiding. Zo heb ik afgelopen 2 schooljaren in totaal 12 weken stage gelopen bij de politie, hieraan werden wij gekoppeld aan aspiranten die voor hun opleiding studenten moesten leren begeleiden. Steeds 3 weken per halfjaar.  

Ik ben zelf ook geen voorstander van het overslaan van leerjaar 1. Na 4 maanden op de PA gezeten te hebben ga je de schaduwnoodhulp stage in, dit met 0 straatervaring in een politieuniform. De eerste periode van de schaduwnoodhulp stage zal dan ook in het teken staan van uniformgewenning, zelfstandig aangiftes opnemen, baliewerkzaamheden etc. Echt de basis dus, dit ten koste van het oorspronkelijke doel van de stage. Ik ken verschillende exHTV-P'ers wie zijn aangenomen. Zij zeggen prima mee te komen, maar dit denk ik ook te maken met de gedreven- en leergierigheid van hen.

Als ik de selectieprocedure doorkom zal de praktijk leren in hoeverre de HTV-P aansluit op de PA.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2015, 16:49:05
Ik ken de inhoud van de door jou gevolgde opleiding, maar ik lees"Na 2,5 jaar wachten". Ik vatte dit op als: "Ik heb al 2,5 jaar geleden mijn opleiding afgerond en gesolliciteerd". Als dit het geval is, wat heb je dan in de tussentijd gedaan om jouw kennis/kunde op peil te houden?
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2015, 17:06:37
Citaat van: quattromontanes link=msg=1339183 date=1427212145
Ik ken de inhoud van de door jou gevolgde opleiding, maar ik lees"Na 2,5 jaar wachten". Ik vatte dit op als: "Ik heb al 2,5 jaar geleden mijn opleiding afgerond en gesolliciteerd". Als dit het geval is, wat heb je dan in de tussentijd gedaan om jouw kennis/kunde op peil te houden?

Gezien er nog al onduidelijkheid, had het beter moeten verwoorden, zal ik het uitleggen. Ik heb 3 jaar geleden mijn HAVO diploma gehaald, waarop ik wilde solliciteren voor N4. Toen ik na een half jaar 17,5 was, en dus ook kon solliciteren, is de welbekende vacaturestop in het leven geroepen. Omdat onduidelijk was wanneer er weer vacatures zouden komen heb ik besloten mij aan te melden voor de HTV-P opleiding, en indien er een vacature vrij zou komen ik hierop zou solliciteren. Dit is niet het geval geweest dus solliciteer ik nu via de HTV-P opleiding. Ik heb afgelopen 2 jaar dus de opleiding gevolgd.

Het is echter ook zo dat HTV'ers die de opleiding van 2012-2014 gevold hebben, en niet in de gelegenheid zijn gekomen om te solliciteren met mijn lichting mee kunnen solliciteren. Deze personen zijn er zelf verantwoordelijk voor om hun kennis op pijl te houden.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2015, 19:22:03
Ook ik heb gesolliciteerd! Na het goed doorlopen van de selectie procedure begin ik 7 september, dus ook week 37.

Helaas zit ik op dit moment wel met een ontsteking in mijn rechter scheenbeen (shin splints), dus hopen dat het voor deel A weer over is  998765
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2015, 21:42:53
Balen van je blessure, hoop idd ook voor je dat je de sporttest gewoon kunt doen.  Voor welke eenheid heb je gesolliciteerd?:)
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2015, 22:14:24
Niks ten nadelen van jou maar als ik bij de Politie academie vraag dan zegen ze ga een opleiding doen in een richting die je leuk vind. Bij een open dag van HTV zij een agent het zelfde. En op de vraag of je verkorting krijgt zeggen ze beide nee en je moet via de normale weg solliciteren maar nu lees ik dat de mensen van HTV de mogelijkheid krijgen om door te stromen. Ja hoe zit het nu dan en hoelang mogen de mensen die geen HTV doen nog wachten op vacatures. Vind dit toch een beetje een vreemde manier van werken!

Heel veel succes met je selectie procedure.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2015, 23:19:14
Citaat van: jasir link=msg=1339301 date=1427231664
Niks ten nadelen van jou maar als ik bij de Politie academie vraag dan zegen ze ga een opleiding doen in een richting die je leuk vind. Bij een open dag van HTV zij een agent het zelfde. En op de vraag of je verkorting krijgt zeggen ze beide nee en je moet via de normale weg solliciteren maar nu lees ik dat de mensen van HTV de mogelijkheid krijgen om door te stromen. Ja hoe zit het nu dan en hoelang mogen de mensen die geen HTV doen nog wachten op vacatures. Vind dit toch een beetje een vreemde manier van werken!

Heel veel succes met je selectie procedure.

Waarschijnlijk haal je dan HTV en HTV-P door elkaar. De reguliere HTV opleiding heeft geen politie gedeelte, je loop ook geen stage bij de politie als je alleen de HTV opleiding doet.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2015, 09:06:50
Citaat van: KevinK link=msg=1339291 date=1427229773
Balen van je blessure, hoop idd ook voor je dat je de sporttest gewoon kunt doen.  Voor welke eenheid heb je gesolliciteerd?:)

Z-MWB is mijn voorkeur, maar het zou zomaar kunnen dat wij in Rotterdam geplaatst worden. Jij?
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel