Germanwings Airbus A320 met 150 inzittenden neergestort - Zuid-Frankrijk 24-03-2015

Auteur Topic: Germanwings Airbus A320 met 150 inzittenden neergestort - Zuid-Frankrijk 24-03-2015  (gelezen 86368 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Gros van de info wat nu in de media komt is n.a.v. persco's geschreven. Hoe officieel wil je het nog hebben?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: SniperEye link=msg=1340127 date=1427490096
Gros van de info wat nu in de media komt is n.a.v. persco's geschreven. Hoe officieel wil je het nog hebben?
Ik bedoel over de "psychologische" ziekte die de piloot zou hebben en dat dit de echte oorzaak zou zijn. Er is nu alleen nog een voice recorder en er zijn "briefjes van de dokter" gevonden. De eerste is nog geen reden om een definitieve oorzaak te geven (al geeft deze wel mogelijke richting, al is iemand pas schuldig als daar ook daadwerkelijk bewezen feiten voor zijn), de tweede zegt niet over zijn mogelijke ziekte. Dit zegt alleen dat het een persoon was die niet ziek thuis wilde zitten. Denk dat er genoeg mensen zijn (ook hier dit forum) die liever gaan werken dan dat ze ziek thuis zitten.

Dus al met al word iemand nu al veroordeeld door de media voordat het onderzoek daadwerkelijk is afgerond. Ik wil hierbij niet zeggen dat het niet gebeurd is zoals de media nu zegt dat het gebeurt is, maar ik vind dat er nu al te snel een oordeel is geveld door de media. Al dan niet gevoed door enkele personen in het franse justitieel onderzoek.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
'Lubitz wilde herinnerd worden met groots gebaar'
  
Copiloot Andreas Lubitz liep rond met het idee om een ,,spectaculaire gebaar te maken waardoor iedereen zich zou herinneren wie hij was". Dat heeft de ex-vriendin van Lubitz gezegd tegen de Duitse krant Bild.

De 26-jarige stewardess Maria, die in het echt een andere naam heeft, omschrijft haar ex als ''gekweld" en een man die goed kon verbergen wat er werkelijk met hem aan de hand was. Volgens zijn ex werd Lubitz geregeld 's nachts wakker en schreeuwde hij: ''We gaan eraan".

Opzet
Vrijdag werd bekend dat er psychisch veel mis was met de copiloot die dinsdag vermoedelijk met opzet een vliegtuig van Germanwings liet neerstorten. Hij nam 149 mensen met hem mee de dood in. Uit een verscheurde doktersverklaring die bij huiszoeking door justitie bij de piloot thuis is gevonden, blijkt dat hij voor zijn werkgever had verzwegen dat hij ziek was en dat hij onder medische behandeling stond.

Vliegclub
De Franse krant Le Parisien meldde vrijdag ook al dat de keuze voor de Franse Alpen als crashlocatie niet toevallig hoeft te zijn. De Duitse vlieger zou ''geobserdeerd'' zijn door het gebied en het op zijn duimpje kennen. Zijn vliegclub zou regelmatig uitstapjes maken naar het gebied Alpes-de-Haute-Provence, waar het vliegtuig neerstortte.

Lubitz ging ''zeker één of twee keer mee'', aldus Ernst Müller van de vliegclub LSC Westerwald. Dieter Wagner, eveneens lid van de vereniging vulde aan: ''Andreas vloog tijdens één van die reizen met mijn nichtje, die goed met hem bevriend was. Hij was gepassioneerd door de Alpen en zelfs geobserdeerd. Ik ben er zeker van dat hij het gebied waar hij het toestel liet crashen kende.''

http://www.nu.nl/buitenland/4020324/lubitz-wilde-herinnerd-worden-met-groots-gebaar.html


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #153 Gepost op: 28 maart 2015, 09:53:09
Een 38-jarige kok uit Bern is na de vliegtuigcrash in Frankrijk plotseling ongewild wereldnieuws geworden. Verschillende media plaatsten zijn foto bij berichten over co-piloot Andreas Lubitz, die de Airbus mogelijk opzettelijk liet verongelukken. Maar behalve dat hij dezelfde naam heeft als de co-piloot, heeft hij niks met het incident te maken.

Het was zijn Italiaanse vriendin Valeria Cellitti die opmerkte dat haar vriend in verband werd gebracht met de rampvlucht. Op Italiaanse websites, zoals die van La Repubblica en Il Messaggero, prijkten foto's van haar vriend en van het tweetal samen bij verhalen over de co-piloot. De foto's kwamen van hun Facebook-pagina's. Na een paar uur waren ze weer verwijderd.

Door deze fout kregen de Italianen allerlei informatie over de relatie tussen Valeria en Andreas

In alle snelheid maken diverse journalistenook een behoorlijke fout. Het zal je overkomen dat je door een persoonsverwisseling ineens het gezicht bent van een tragedie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
In de gecrashte Airbus van Germanwings was al eerder paniek onder de passagiers uitgebroken dan het Franse OM eerder deze week heeft gezegd.

Dat meldt de Duitse krant Bild am Sonntag, die transcripties heeft ingezien van de cockpit-voicerecorder. Daarop staan alle gesprekken tussen de piloten. Er is volgens de krant anderhalf uur aan bruikbaar materiaal van zowel de heen- als de terugweg.

Volgens de krant blijkt dat de passagiers acht minuten voor de crash merkten dat er iets mis was en in paniek begonnen te schreeuwen. Het Franse Openbaar Ministerie zei eerder dat pas kort voor de crash geschreeuw te horen was.
Het hele verhaal achter de bron.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Andreas Lubitz, de co-piloot die het Germanwings-toestel met alle 150 inzittenden volgens onderzoekers doelbewust liet crashen was ook onder behandeling voor oogproblemen. De klachten waren mogelijk zo ernstig, dat zijn toekomst als piloot op het spel stond.'

http://nos.nl/artikel/2027420-gekwelde-co-piloot-had-ook-oogproblemen.html


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Wat ik wel weer vreemd vind is dat de gezagvoerder schijnbaar op de heenvlucht ook naar het toilet was gegaan, waarop de CO alleen was. Bij terugkomst heeft hij wel de deur geopend..... waarom dan niet crashen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: silque link=msg=1340318 date=1427638164
Wat ik wel weer vreemd vind is dat de gezagvoerder schijnbaar op de heenvlucht ook naar het toilet was gegaan, waarop de CO alleen was. Bij terugkomst heeft hij wel de deur geopend..... waarom dan niet crashen?
Bij mensen met dit soort psychische problemen... Daar valt geen pijl op te trekken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Zeker, maar het is voor mij weer een puntje om ook andere gebeurtenissen niet volledig uit te sluiten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: silque link=msg=1340318 date=1427638164
Wat ik wel weer vreemd vind is dat de gezagvoerder schijnbaar op de heenvlucht ook naar het toilet was gegaan, waarop de CO alleen was. Bij terugkomst heeft hij wel de deur geopend..... waarom dan niet crashen?

Iemand die bij zijn zelfmoord 149 andere mensen meeneemt die denkt niet meer helder, niet zoals mij en hopelijk ook niet zoals jou.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein