Germanwings Airbus A320 met 150 inzittenden neergestort - Zuid-Frankrijk 24-03-2015

Auteur Topic: Germanwings Airbus A320 met 150 inzittenden neergestort - Zuid-Frankrijk 24-03-2015  (gelezen 86380 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: silque link=msg=1340320 date=1427639063
Zeker, maar het is voor mij weer een puntje om ook andere gebeurtenissen niet volledig uit te sluiten.

Dat hoeft er niks mee te maken te hebben. Alles gaat en draait om wat er in je hoofd omgaat. Dingen gebeuren vaak uit een impuls. Er kunnen 1001 redenen zijn waarom de co nu ineens besloot om het te doen. Wat is er bij de tussenlanding gebeurd? Heeft hij contact gehad met familie of vrienden? Of is er niks gebeurd en vloog hij terug toen hij (in een psychose) ineens bedacht dat hij dood moest?

Bij veel mensen gebeurd het tweede. Mensen die suicidaal zijn doen er langer over voordat ze zelfmoord plegen. Daarvoor zit een periode waarin alles door je hoofd schiet. Als een suicidaal persoon een mes ziet, bedenkt hij dat hij zich dood kan steken, Als hij een flat ziet bedenkt hij om te springen etc. etc. Wanneer er geen hulp komt en de gedachtes vaak genoeg voorbij zijn gekomen komt de bekende druppel, en dan ineens.....  :(
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Geen enkele massa moordenaar denkt normaal lijkt me. Dat deze hierbij ook zichzelf dood is het ineens een psychiatrische patiënt?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: jelte link=msg=1340346 date=1427648554
Geen enkele massa moordenaar denkt normaal lijkt me. Dat deze hierbij ook zichzelf dood is het ineens een psychiatrische patiënt?
Op basis van de informatie die er nu ligt, is er een ziektebeeld wat mogelijk de reden is geweest om het vliegtuig te laten crashen. Daarmee praat men niets goed, maar kijkt men wel naar de oorzaak waarom iemand iets doet, en daar plak je dan inderdaad zo'n stempel op.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: jelte link=msg=1340346 date=1427648554
Geen enkele massa moordenaar denkt normaal lijkt me. Dat deze hierbij ook zichzelf dood is het ineens een psychiatrische patiënt?

Het lijkt geen zelfmoordaanslag te zijn. In dat geval is er zeer waarschijnlijk sprake van iemand die psychiatrisch niet op orde was. Ik weet niet wat de andere redenen kunnen zijn om zoiets te doen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Tweede zwarte doos Germanwings gevonden

De tweede zwarte doos van het verongelukte Germanwings-toestel is gevonden, meldt justitie in Frankrijk. De flightdatarecorder registreert gegevens als temperatuur, hoogte en snelheid.

De eerste zwarte doos, die de voicerecorder met cockpitgesprekken bevat, werd kort na de ramp gevonden. Hoewel de doos zwaar beschadigd is, lukte het de onderzoekers wel om informatie uit de voicerecorder te krijgen.

Het vliegtuig, van de Duitse luchtvaartmaatschappij Germanwings, stortte ruim een week geleden neer in de Franse Alpen. Alle 150 inzittenden kwamen om het leven.

bron: http://nos.nl/artikel/2028236-tweede-zwarte-doos-germanwings-gevonden.html


Wortel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79


Jeroen Akkermans @JeroenAkkermans
Google. Co-piloot googled zelfmoord en cockpitdeur...Moord met voorbedachte rade was beter op zijn plaats. http://www.welt.de/vermischtes/article139061618/Andreas-L-googelte-Suizid-und-Cockpittuer.html
(Link naar de tweet)

Op de website van RTL nieuws staat ook een bericht erover:
"Copiloot Germanwings googelde manieren om zelfmoord te plegen"


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Het onwel scenario wordt nu toch wel heel onwaarschijnlijk:

Franse onderzoekers zeggen dat de piloot tijdens de daling de snelheid van het vliegtuig herhaaldelijk heeft opgevoerd. Hij zou de automatische piloot hebben ingeschakeld om het vliegtuig te laten dalen naar 100 voet, een hoogte van enkele tientallen meters. Daarna paste hij de automatische piloot aan om meer snelheid te maken.

Dat doe je natuurlijk niet als je onwel raakt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Klopt, nu er steeds meer bewijs komt wordt het onwel worden een stuk onwaarschijnlijker!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.