Germanwings Airbus A320 met 150 inzittenden neergestort - Zuid-Frankrijk 24-03-2015

Auteur Topic: Germanwings Airbus A320 met 150 inzittenden neergestort - Zuid-Frankrijk 24-03-2015  (gelezen 88526 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Diamondback link=msg=1339610 date=1427328234
:'(

Zeer verontrustend nieuws.

Cockpit voice recorder is afgeluisterd. 1 van de piloten was voor de crash niet in de cockpit en een ander heeft geprobeerd de deur in te trappen.

Begint te lijken op een pilot suicide.

bron: 3fm nieuws.
Zou de piloot dan niet veel steiler naar beneden zijn gegaan?


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Citaat van: JJ75 link=msg=1339622 date=1427351361
Zou de piloot dan niet veel steiler naar beneden zijn gegaan?

Niet perse. Ze zullen on getwijfeld op de auto pilot hebben gestaan. Als de piloot door een of andere reden zou vallen en de stuurknuppel kort maar stevig genoeg aan raakt, kan het zijn dat alleen de hoogte werking van autopilot werd uitgeschakeld. Zoiets is jaren gelden gebeurd met een russische Airbus waarvan de gezagvoerder zin kinderen in zijn stoel liet zitten en de zoon per ongeluk genoeg druk zette om het gedeelte van recht vliegen uit schakelde.

Even afwachten tot de andere zwarte doos boven water is zodat ze de boord gegevens kunnen uit lezen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: batoutofhell link=msg=1339624 date=1427352877
Niet perse. Ze zullen on getwijfeld op de auto pilot hebben gestaan. Als de piloot door een of andere reden zou vallen en de stuurknuppel kort maar stevig genoeg aan raakt, kan het zijn dat alleen de hoogte werking van autopilot werd uitgeschakeld. Zoiets is jaren gelden gebeurd met een russische Airbus waarvan de gezagvoerder zin kinderen in zijn stoel liet zitten en de zoon per ongeluk genoeg druk zette om het gedeelte van recht vliegen uit schakelde.

Even afwachten tot de andere zwarte doos boven water is zodat ze de boord gegevens kunnen uit lezen.

De andere zwarte doos was geloof ik al gevonden, maar de geheugenkaart was hier uit. Die is dus nog zoek, als je 'm ooit al (heel) vindt.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: batoutofhell link=msg=1339624 date=1427352877
Niet perse. Ze zullen on getwijfeld op de auto pilot hebben gestaan. Als de piloot door een of andere reden zou vallen en de stuurknuppel kort maar stevig genoeg aan raakt, kan het zijn dat alleen de hoogte werking van autopilot werd uitgeschakeld. Zoiets is jaren gelden gebeurd met een russische Airbus waarvan de gezagvoerder zin kinderen in zijn stoel liet zitten en de zoon per ongeluk genoeg druk zette om het gedeelte van recht vliegen uit schakelde.

Even afwachten tot de andere zwarte doos boven water is zodat ze de boord gegevens kunnen uit lezen.
Of te wel een onwel wording is net zo plausibel als een zelfmoord.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Wat ik mij nu realiseer dat de veiligheidsmaatregelen tegen kapingen het dus onmogelijk maken om in een calamiteit de cockpit (weer) in te komen. Als 1 naar de wc gaat en de ander krijgt een hartaanval dan ben je dus de lul.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Citaat van: JJ75 link=msg=1339628 date=1427354371
Wat ik mij nu realiseer dat de veiligheidsmaatregelen tegen kapingen het dus onmogelijk maken om in een calamiteit de cockpit (weer) in te komen. Als 1 naar de wc gaat en de ander krijgt een hartaanval dan ben je dus de lul.

Als dit daadwerkelijk het geval is dat een bemanningslid nooit meer de cabine in kan als de ander is uit geschakeld, gaat dit binnenkort wel veranderen. FAA houd er niet zo van als er ongelukken kunnen gebeuren die voorkomen hadden kunnen worden. Ze zullen wel iets moeten bedenken dat eventuele kapers en dergelijke er geen misbruik van kunnen maken.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Citaat
Sinds de terreuraanslagen van 11 september staan Amerikaanse maatschappijen niet meer toe dat maar één piloot in de cockpit blijft. Als een van de twee van zijn plaats moet, bijvoorbeeld om het toilet te gebruiken, dan moet een lid van het cabinepersoneel zijn plaats innemen.

Bron: http://www.nu.nl/vliegramp-germanwings/4018757/een-piloot-germanwings-tijdens-crash-buitengesloten-cockpit.html
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Citaat van: batoutofhell link=msg=1339629 date=1427354899
Als dit daadwerkelijk het geval is dat een bemanningslid nooit meer de cabine in kan als de ander is uit geschakeld, gaat dit binnenkort wel veranderen. FAA houd er niet zo van als er ongelukken kunnen gebeuren die voorkomen hadden kunnen worden. Ze zullen wel iets moeten bedenken dat eventuele kapers en dergelijke er geen misbruik van kunnen maken.
Euh, ja.

Hoe wil je ervoor zorgen dat bemanning er altijd via een noodprocedure in kan, maar dat een kaper geen misbruik kan maken van die noodprocedure ?

Soms houdt het op: sommige zaken conflicteren met elkaar.

Peen
Redacteur van


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Ik vind het zeer voorbarig om op basis van één vermeende bron die via NYT binnenkomt te speculeren over de oorzaak. Geen alluhoedje modus, maar waarom is NYT geïnformeerd door de bron en niet één of ander Europese nieuws agency? Die liggen namelijk voor de deur.

Is de bron niet verkeerd geïnterpreteerd, immers is maar één medium die de bron weet te citeren. Ik denk dat voorzichtigheid geboden is.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Dit filpje toont de werking van de cockpit deur van de A320. Er is een noodprocedure om de cockpit in te komen in geval de piloten niet reageren.