GRIP 4 (stroomstoring) Kennemerland, Noord Holland, Amsterdam, G&V, ZaWa, Flevo 27-03-2015

Auteur Topic: GRIP 4 (stroomstoring) Kennemerland, Noord Holland, Amsterdam, G&V, ZaWa, Flevo 27-03-2015  (gelezen 36905 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Ik probeer ff een kaartje van landelijke HS net te halen van TenneT, maar die site ligt er ook uit ? e050


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Bollie link=msg=1339931 date=1427448045
Ik probeer ff een kaartje van landelijke HS net te halen van TenneT, maar die site ligt er ook uit ? e050
Iedereen zoekt het zelfde, server staat te roken.

http://www.hoogspanningsnet.com/netkaarten/actuele-netkaarten/tennet/
http://www.hoogspanningsnet.com/wp-content/uploads/NLnetschema-2011_tcm41-199061.pdf


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie Liander
Stroomstoring is op hoogspanningsnet ontstaan. Dat zegt netbeheerder Liander. "Onze indruk is dat het in een groot deel van het netwerk van Noord-Holland en Flevoland is. De oorzaak ligt bij Tennet, is de beheerder van het hoogspanningsnet, die beheren alle hoogspanningslijnen boven de grond, vanaf 110.000 volt."
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Als ik zo kijk op de link die GLZ is gegeven (waarvoor dank O0) dan is het vreemd dat er als er 1 HS station er uit knalt dat het onderliggende Midden HS er last van heeft als ze op 3 plaatsen aan Koppelnet gekoppeld zijn?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
TenneT TSO
@TenneTTSO

Aanzienlijk deel Noord Holland zonder stroom, storing in 380 kV station Diemen. Onderzoek naar oorzaak ingesteld. Werken hard aan herstel.
10:19am · 27 Mar 2015


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Bollie link=msg=1339936 date=1427448401
Als ik zo kijk op de link die GLZ is gegeven (waarvoor dank O0) dan is het vreemd dat er als er 1 HS station er uit knalt dat het onderliggende Midden HS er last van heeft als ze op 3 plaatsen aan Koppelnet gekoppeld zijn?
Kennelijk zijn de verbindingen naar Muiden vanuit Lelystad en Krimpen er beide uitgeklapt. Nu is het de vraag wat er gebeurd is en wat ze weer aan kunnen schakelen. Het kan goed zijn dat ze een cascade gekregen hebben waarbij de andere koppelingen ineens zwaar overbelast raakten waardoor die er ook uit geklapt zijn. Of het is een beveiliging om zo'n situatie juist te voorkomen.


Aart Rietveld

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Citaat van: Bollie link=msg=1339936 date=1427448401
Als ik zo kijk op de link die GLZ is gegeven (waarvoor dank O0) dan is het vreemd dat er als er 1 HS station er uit knalt dat het onderliggende Midden HS er last van heeft als ze op 3 plaatsen aan Koppelnet gekoppeld zijn?

Bij sluiting in een netwerk krijgen ook de andere voedingspunten een klap, soms schakelt er dan een andere beveiliging uit als dat je eigenlijk zou willen. Dit betekent wel dat je redelijk snel weer kunt inschakelen. Dit moet alleen niet te snel gaan in een keer omdat anders de leverende centrales weer trippen...


peter1985

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Ik lees ook berichten dat de storing zou kunnen komen door een ``overload``


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Na verder zoeken zie ik dat diemen 4x 380 kV 400 kV -> 150 kV trafo's hebben. Als alle 4 er uit gevallen zijn dan kan ik me wel voorstellen dat er merkbare problemen op midden hoogspanningsnet zijn. Wat ik verbazingwekkend dan vind is dat er geen merkbare spanningsproblemen op het koppelnet zijn als je in eens een paar gigawatt over hebben dan ergens naar toe moeten wat meestal tot storing in de 50 Hz leidt.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Kennemerland GRIP 4, G&V onbevestigd ook GRIP 4