GRIP 4 (stroomstoring) Kennemerland, Noord Holland, Amsterdam, G&V, ZaWa, Flevo 27-03-2015

Auteur Topic: GRIP 4 (stroomstoring) Kennemerland, Noord Holland, Amsterdam, G&V, ZaWa, Flevo 27-03-2015  (gelezen 36895 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: GLZ link=msg=1339971 date=1427450481
Nee, waarom? Er staan dagelijks honderden treinen stil op ons spoor. De mensen zijn het wel gewend. Wel grappig dat de groene kruisen boven de weg het wel doen en die faaltrein niet.

Beetje rare opmerking. Inderdaad treinen staan dagelijks stil, voor een stop tonend sein, bij een station of als men een storing heeft. Dan word de pech trein weg gesleept meestal binnen een half uur naar een station zodat de reizigers er uit kunnen. En anders word men ter plekke geëvacueerd door de HV diensten als langer gaat duren, maar voedingstoring komen niet veel voor en zeker niet dat een trein langer dan 1 uur stil staat.

Is een auto of een vliegtuig zonder werkende aandrijving  ook een faalauto of faalvliegtuig ....

 98uiye


peter1985

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Citaat van: Arjen_V link=msg=1339974 date=1427450583
weet niet of het sarcasme is of niet, maar het is veiliger om mensen te laten zitten tot er weer stroom is en er weer gereden kan worden. Enige wat wel een probleem kan geven is eventuele ventilatie in de rijtuigen.

Ik zie de verlichting voorop de trein branden, en zo ook de signalering van het spoor zelf.
Dan zou ik zeggen dat er spanning aanwezig moet zijn voor de ventilatie


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: superfly link=msg=1339973 date=1427450532
Denk dat schiphol wel een noodsenario klaar heeft liggen en kan me voorstellen dat er een noodstroomvoorziening is die in elk geval 1 start en landdingsbaan van naderings - en startbaanverlichting voorziet van energie net als approch/radar en tower.

Klopt, er kon ook gewoon geland en gestart worden, ik zit hier met uitzicht op 3 start en landingsbanen en gedurende de stroomuitval bleven vliegtuigen gewoon starten en landen. Ook op de informatieborden voor passagiers over vertrekkende vliegtuigen, gates die zouden sluiten etc. stond geen informatie over gecancelde vliegtuigen. Ook nu blijven vliegtuigen gewoon starten en landen. In een aantal kantoren over geheel schiphol en aan een aantal incheckbalies etc. is gewoon gebruik gemaakt van de noodstroom.


Arjen_V

  • Machinist VB NL/DE
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
    • Flickr
Locs hebben accu's maar die sturen niet de ventilatie in de rijtuigen aan die gaan op hoogspanning.
Volledig bevoegd machinist, Nederland/Duitsland. Wagenmeester, Gevaarlijke stoffen, Hupacvervoer.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
NOS ‏@NOS  36 sec.
Vanuit Amsterdam-Zuid, Schiphol, Diemen, Haarlem, Hilversum en Huizen wordt gemeld dat de stroomstoring voorbij is.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Waarschijnlijk zal de sein voor die IC Direct gewoon groen zijn  0098

Maar bovenleidingspanning komt van andere systemen dan seinen en wisselaansturing. Die witte lamp op de loc is van een accu. Je ziet ook de pantograaf tegen de draad aan staan dus als ie spanning zou hebben zou ie echt wel rijden.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
p2kflex
11:11:33 27-03-15GROUP-1Prio 1 Uitval nutsvoorzien. (GRIP: 4 zonder copi) Hoofdkantoor Brandweer Prins Bernhardplein 112 Zaandam
GRIP 40104967BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Hoofd Actiecentrum communicatie)
GRIP 40104634BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Piketcentralist)
GRIP 40103029BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Piketofficier Alarmcentrale)
GRIP 40103055BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Regionaal Commandant)
GRIP 40103740BRW Zaanstreek-Waterland (Gebiedscommandant Zaanstad)
GRIP 40104668BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Informatiemanager ROT)
GRIP 40103028BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Plotters)
GRIP 40103057BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (RCvD)
GRIP 40104672BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (ROT - Hoofd stafsectie brandweer)
GRIP 40104669BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (ROT - Journaalschrijvers)
GRIP 40104670BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (ROT - Ondersteuners)
GRIP 40104671BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (ROT - Operationeel leider)
GRIP 40104678BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (ROT - Staffunctionaris IM)
GRIP 40104677BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (ROT - Stafsectie brandweer)
GRIP 40104977BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Scenariostart GRIP 4)
GRIP 40133204Politie Veiligheidsregio Zaanstreek Waterland (?)
GRIP 40133206Politie Veiligheidsregio Zaanstreek Waterland (Algemeen commandant Politiezorg)
GRIP 40133200Politie Veiligheidsregio Zaanstreek Waterland (Onbekende code)
GRIP 40133202Politie Veiligheidsregio Zaanstreek Waterland (Onbekende code)
GRIP 40104960Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Adviseur bevolkingszorg BT)
GRIP 40104968Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Hoofd Team Bevolkingszorg)
GRIP 40104963Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (RBT - Algemeen commandant bevolkingszorg)
GRIP 40104961Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (RBT - Communicatieadviseur)
GRIP 40104964Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (RBT - Medewerker stafsectie bevolkingszorg)
GRIP 40104962Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (RBT - Procesadviseur)
GRIP 40104965Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (ROT - Communicatieadviseur)
GRIP 40104529BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Zaanstreek)
GRIP 40104996BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Monitorcode)
GRIP 40104999BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Monitorcode)


Dreksbak

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Iemand die weet of er sprake is van een GRIP 5?


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Grappig, op de VID camera is nu een wegsleepdieselloc te zien   098uo


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Citaat van: Bollie link=msg=1339985 date=1427451110
Waarschijnlijk zal de sein voor die IC Direct gewoon groen zijn  0098

Maar bovenleidingspanning komt van andere systemen dan seinen en wisselaansturing. Die witte lamp op de loc is van een accu. Je ziet ook de pantograaf tegen de draad aan staan dus als ie spanning zou hebben zou ie echt wel rijden.

Er loopt nu een dieselloc achter. Zal weggesleept worden retour Adam
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV